طرز تهیه کره کباب مرغ | روش پخت کره کباب مرغ | مواد لازم کره کباب مرغ

شام امشب: کره کباب مرغ خوشمزه به روش بازاری + طرز تهیه

برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کره کباب مرغ در ادامه با سبک زندگی همراه باشید.
1403/06/19 16:00
شام امشب: کره کباب مرغ خوشمزه به روش بازاری + طرز تهیه

کره کباب مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت، به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود. از کره کباب مرغ می‌توانید برای مواقعی که فرصت کافی برای درست کردن غذاهای وقت گیر را ندارید استفاده کنید، کره کباب مرغ طرفداران زیادی دارد.

مواد لازم برای کباب مقدار مواد
سینه مرغ ۱ عدد
ران مرغ ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۳ حبه
جعفری به مقدار لازم
فلفل دلمه نصف ۱ عدد
آرد سوخاری ۲ قاشق غذا خوری
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه و فلفل قرمز ۲/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
پاپریکا و پودر سیر ۲/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
زعفران دم کرده غلیظ به مقدار لازم
مواد لازم برای سس کباب مقدار مواد
گوجه فرنگی پوره شده ۳ عدد
کره به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زعفران دم کرده به مقدار لازم
پیاز برای ترکیب پیاز سماقی ۱ عدد
جعفری برای ترکیب با پیاز سماقی به مقدار لازم
سماق ۱ قاشق مربا خوری
آب لیمو ترش تازه به مقدار لازم
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئین به مقدار لازم
لیمو ترش برش داده شده برای تزئین ۱ عدد
فلفل سبز شیرین برای دورچین ۴ تا ۵ عدد

طرز تهیه کره کباب مرغ

مرحله ۱: دم کردن زعفران

برای طرز تهیه کره کباب مرغ ابتدا مقداری زعفران را داخل یک ظرف کوچک بریزید، کمی آب جوش به آن اضافه کنید، بگذارید تا زعفران دم بکشد و غلیظ شود، مقدار زعفران بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد، هر چه مقدار آن بیشتر باشد رنگ، طعم و عطر غذا بهتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: جوجه کباب سبز بپز با چاشنی سبزیجات + طرز تهیه

مرحله ۲: پوره کردن گوشت مرغ و اضافه کردن پیاز به آن‌ها

بعد ران و سینه مرغ را تمیز بشورید، خشک کنید و استخوان‌های آن را جدا کنید، سپس ترکیب ران و سینه مرغ را داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید تا کاملاً پوره و له شوند، سپس پیاز را پوست بگیرید، در اندازه‌های کوچک‌تر خرد کنید به مرغ‌ها اضافه کنید.

مرحله ۳: اضافه کردن فلفل دلمه خرد شده و میکس کردن همه مواد با هم

سپس پوره مرغ و پیازها را دوباره با هم میکس کنید تا عطر و طعم پیاز کاملاً به خورد مرغ برود و خوب با هم مخلوط شوند بعد از آن فلفل دلمه را تمیز بشورید، خشک کنید، در اندازه‌های کوچک‌تر خرد کنید و داخل میکسر بریزید و با بقیه مواد میکس کنید.

مرحله ۴: اصافه کردن سیر و میکس کردن با مواد

وقتی که فلفل دلمه کاملاً خرد شد، طوری که عطر و طعم آن به خورد مرغ‌ها رفت، سیر را پوست بگیرید در میکسر بریزید و با همه مواد میکس کنید تا عطر آن پخش شود، سیر علاوه بر عطری که به کباب‌ها می‌دهد باعث می‌شود که طعم غذا کمی تند شود.

مرحله ۵: اضافه کردن جعفری و میکس کردن با مواد

بعد از آن به دلخواه و سلیقه خودتان مقداری جعفری را که از قبل تمیز شسته‌اید، آب اضافی آن رفته و کاملاً خشک شده است را داخل میکسر روی پوره مرغ‌ها بریزید با هم میکس کنید، تا عطر و طعم جعفری‌ها به خورد بقیه مواد برود و آن‌ها را مزه‌دار کند.

مرحله ۶: اضافه کردن آرد سوخاری و ادویه‌ها و میکس کردن همه مواد با هم

سپس مقداری آرد سوخاری را به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا بافت مخلوط تشکیل شده کمی منسجم‌تر شود بعد از آن ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا و پودر سیر است به مقدار مناسب به مواد اضافه کنید و با هم میکس کنید.

مرحله ۷: اضافه کردن روغن زیتون و مخلوط کردن با بقیه مواد

مقدار ادویه‌ها را با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید کمتر یا بیشتر بریزید، با بقیه مواد مخلوط کنید تا عطر ادویه‌ها پخش شود و به خورد بقیه مواد برود و آن‌ها را مزه‌دار کند، سپس مقداری روغن زیتون به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله ۸: اصافه کردن زعفران و مخلوط کردن با مواد

روغن زیتون باعث می‌شود که بافت مخلوط تشکیل شده صاف، یک دست، نرم و لطیف شود بعد از آن زعفران را که خوب دم کشیده و غلیظ شده است به مخلوط مواد اضافه کنید، با هم ترکیب کنید تا زعفران در مواد رنگ باز کند و مخلوط مواد زعفرانی شوند.

مرحله ۹: مخلوط کردن همه مواد با هم و ریختن در ظرف دیگر

وقتی که عطر و طعم زعفران کاملاً به خورد مواد رفت، بافت صاف و یک دستی تشکیل شد، مخلوط به غلظت مناسب رسید طوری که خیلی سفت یا خیلی شل نبود، سپس مخلوط تشکیل شده را از داخل میکسر بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید.

بیشتر بخوانید: کباب پنجابی لذیذ و خوش طعم + طرز تهیه

مرحله ۱۰: پوشاندن روی ظرف و قرار دادن آن در یخچال

بعد از آن می‌توانید روی ظرف را بپوشانید، ظرف مخلوط تشکیل شده را به مدت یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد، علاوه بر آن بافت مخلوط منسجم شود، عطر و طعم همه مواد کاملا به خورد هم برود و مایه کباب کاملاً جا بیفتد.

مرحله ۱۱: فرم دادن به مخلوط مواد

بعد از این زمان ظرف مخلوط را از یخچال بیرون بیاورید، همه مواد را با هم دوباره کمی با دست ورز دهید سپس مقداری از مخلوط مواد را بردارید، با دست به آن فرم دهید، مخلوط گوشت مرغ را به شکل یک استوانه در اندازه دلخواه و به شکل مناسب درآورید.

مرحله ۱۲: آماده کردن همه کباب‌ها و ریختن روغن در تابه

همه مواد را به همین شکل آماده کنید، برای درست کردن کباب‌ها می‌توانید به سلیقه خودتان آنها را به هر شکلی که می‌خواهید فرم دهید و آماده کنید، بعد در یک ظرف بچینید، داخل یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود.

مرحله ۱۳: سرخ کردن همه قسمت‌های کباب‌ها

بعد از آن کباب‌ها را در تابه با روغن داغ سرخ کنید وقتی یک طرف کباب سرخ شد، آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر کباب‌ها هم کاملاً سرخ و طلایی رنگ شود، کباب‌ها را روی حرارت ملایم سرخ کنید تا کاملا مغز پخت شوند و همه قسمت‌های آن‌ها خوب بپزد.

مرحله ۱۴: ذوب کردن کره در تابه

وقتی همه کباب‌ها خوب سرخ و پخته شدند، آن‌ها را از تابه بیرون بیاورید و در ظرف دیگری بچینید، سپس برای درست کردن سس غذا مقداری کره را داخل یک تابه بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود، مقدار کره بستگی به ذائقه خودتان دارد.

مرحله ۱۵: تفت دادن پوره گوجه فرنگی در کره ذوب شده

بعد گوجه‌ها را که از قبل تمیز شسته‌اید، با رنده ریز رنده کنید یا داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید، آن‌ها را کاملا پوره کنید، بعد از این که کره کامل ذوب شد، پوره گوجه‌ها را داخل تابه بریزید، با کره تفت دهید تا آب آن‌ها کشیده شود و پوره گوجه‌ها سرخ شود.

مرحله ۱۶: اضافه کردن ادویه‌ها به سس و مخلوط کردن با مواد

سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به پوره گوجه‌ها اضافه کنید، هم بزنید، با هم کمی تفت دهید تا عطر و طعم فلفل سیاه پخش شود و به خورد گوجه‌ها برود، به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید از ادویه‌های دیگر هم استفاده کنید و به پوره گوجه‌ها اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: بدون دود و زحمت جوجه کباب سرخ شده درست کن! + طرز تهیه

مرحله ۱۷: اضافه کردن زعفران دم کرده و چیدن کباب‌ها روی سس

بعد از آن مقداری زعفران دم کرده را روی مواد بریزید، هم بزنید، با هم مخلوط کنید تا رنگ، عطر و طعم زعفران به خورد مواد سس برود و آن را مزه‌دار کند بعد از این که همه مواد خوب با هم مخلوط و تفت داده شدند کباب‌ها را داخل تابه روی سس بچینید.

مرحله ۱۸: پختن کباب‌ها داخل مخلوط سس

سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید کباب‌ها با سس به مدت تقریبا نیم ساعت بپزند، تا عطر و طعم مخلوط سس کاملا به خورد آن‌ها برود و کباب‌ها مغز پخت شوند، بعد تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، کباب‌ها را از داخل تابه بیرون بیاورید.

مرحله ۱۹: ریختن کباب و سس داخل نان

بعد روی یک نان لواش ابتدا کباب‌ها را بچینید بعد مقداری از مخلوط سس مواد در کنار آن بریزید، سپس پیاز را پوست بگیرید، به شکل خلالی و باریک برش بزنید، داخل یک ظرف بریزید، بهتر است که از پیاز بنفش که رنگ و عطر بهتری دارد استفاده کنید.

مرحله ۲۰: مخلوط کردن پیاز خلالی با جعفری خرد شده و سماق

سپس مقداری جعفری را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک کرده‌اید را با یک چاقوی تیز در اندازه‌های کوچک خرد کنید، به پیازها اضافه کنید و با آن‌ها مخلوط کنید، بعد مقداری سماق به ترکیب پیاز و جعفری اضافه کنید، هم بزنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله ۲۱: گرفتن آب لیمو ترش و اضافه کردن آن به ترکیب پیاز و جعفری

بعد از آن یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید، از وسط برش بزنید، آب آن را بگیرید و به ترکیب پیاز و جعفری اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند، عطر و طعم لیمو ترش به خورد مواد برود، مقدار استفاده از لیمو ترش بستگی به سلیقه خودتان دارد.

مرحله ۲۲: اصافه کردن ترکیب پیاز و جعفری به کباب‌ها و رول کردن نان

سپس ترکیب پیاز و جعفری را روی نان در کنار مواد سس بریزید، بعد نان را رول کنید، سپس رول کره کباب مرغ را در اندازه کوچک‌تر برش بزنید و از وسط نصف کنید، بعد برش‌ها را داخل یک ظرف مناسب بچینید، چند برش حلقه‌ای لیمو ترش در کنار آن‌ها قرار دهید.

بیشتر بخوانید: جوجه کباب رستورانی رو تو چه موادی می خوابونن؟

مرحله ۲۳: تزئین کردن کره کباب مرغ

بعد ظرف سرو را با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه تزئین کنید، همینطور می‌توانید چند فلفل سبز شیرین را هم تمیز بشورید و برای دورچین کره کباب مرغ استفاده کنید، برای تزئین کباب و دورچین آن طبق سلیقه و به دلخواه خودتان عمل کنید. در آخر کره کباب مرغ را به عنوان یک غذای خوش طعم و پرطرفدار همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

منبع: نکته چی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4mq5r5

اخبار داغ