فواید تخم طالبی | خواص تخم طالبی برای رشد مو و ناخن | کاهش استرس تخم طالبی

تخم طالبی، معجزه ناشناخته برای سلامت بدن! + 11 فواید

خواص درمانی تخم طالبی در طب سنتی، یکی دیگر از دلایل محبوبیت این میوه تابستانی است که در ادامه برایتان توضیح می دهیم.
1403/05/17 05:30
تخم طالبی، معجزه ناشناخته برای سلامت بدن! + 11 فواید

خواص تخم طالبی اینقدر زیاده که اگه بدونی شوکه میشی!! شاید شنیدن خواص تخم طالبی باعث تعجب شما شود؛ اما اگر دانه‌های طالبی به‌طور منظم مصرف شوند، فواید زیادی برای سلامتی دارند. برخی از خواص تخم طالبی  شامل موارد زیر می‌شود.

فشار خون را کاهش می‌دهد

دانه‌های طالبی سرشار از پتاسیم هستند. پتاسیم به کاهش فشار خون کمک می‌کند و در نتیجه باعث سلامتی قلب می‌شود.

بیشتر بخوانید: نحوه خشک کردن و بو دادن تخمه طالبی

برای سلامت چشم مفید است

مقادیر بالای ویتامین A  و بتاکاروتن موجود در دانه‌های این میوه، به تقویت بینایی کمک می‌کنند و خطر ابتلا به آب‌مروارید را کاهش می‌دهند.

در رشد مو و ناخن تاثیر دارد

دانه‌های طالبی به دلیل داشتن پروتئین بالا باعث رشد ناخن و مو می‌شوند. همچنین مصرف این دانه‌ها به حفظ بافت‌های بدن کمک می‌کنند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

دانه‌های این میوه حاوی ویتامین C هستند. ویتامین C با افزایش تولید گلبول سفید در بدن به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. یکی دیگر از فواید تخم طالبی این است که با مصرف آن، سرماخوردگی و آنفولانزا در افراد زودتر بهبود می‌یابد.

برای زنان باردار مفید است

خواص درمانی تخم طالبی برای زنان باردار بسیار زیاد است. دانه‌های طالبی حاوی مقادیر بالایی از فولات است. فولات، سدیم اضافی داخل بدن را از بین می‌برد و در نتیجه احتباس (تجمع) آب را در زنان باردار کاهش می‌دهد. فولات برای جلوگیری از نقایص مادرزادی لوله عصبی بسیار مناسب است.

باعث کاهش استرس می‌شود

جالب است بدانید یکی از فواید تخم طالبی این است که به کاهش استرس کمک می‌کند. با خوردن تخم طالبی، جریان اکسیژن به مغز افزایش می‌یابد و در نهایت بافت‌های مغز را آرام و بدون استرس می‌کند.

برای معده مفید است

دانه‌های این میوه به دلیل داشتن pH خنثی‌، برای کسانی که از مشکلات رفلاکس اسید معده رنج می‌برند، بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه 3 مدل دسر طالبی خوشمزه

به دفع بلغم کمک می‌کند

در طب سنتی به خواص درمانی تخم طالبی اشاره‌ شده است. متخصصان طب سنتی عقیده دارند که دانه‌های طالبی می‌توانند بلغم اضافی را از بدن دفع کنند.

باعث سلامت قلب می‌شود

از فواید تخم طالبی می‌توان به نقشی که در سلامت قلب دارد اشاره کرد. اسیدهای چرب امگا۳ در دانه‌های طالبی به سلامت قلب کمک و از بیمارهای قلبی مختلف جلوگیری می‌کنند.

در کاهش وزن تاثیر دارد

اگر از اضافه‌وزن رنج می‌برید، کاهش وزن یکی دیگر از خواص درمانی تخم طالبی است. دانه‌های این میوه سرشار از فیبر هستند. مصرف فیبر باعث احساس سیری در افراد می‌شود و به کاهش وزن کمک می‌کند.

سرشار از ویتامین و مواد معدنی است

دانه طالبی منبعی عالی از مواد معدنی مانند فسفر، منیزیم و پتاسیم است. پتاسیم برای سلامت اعصاب و انقباض مناسب عضلات، حیاتی‌ست. کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ یکی دیگر از خواص درمانی تخم طالبی است.

منبع: اسنپ مارکت




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4mq8ob

اخبار داغ