طرز تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریش | مواد لازم باقالی پلو با مرغ ریش ریش برای 4 نفر | پخت باقالی پلو با مرغ ریش ریش

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریش در 9 گام | باقالی پلو رو مجلسی بپز!

باقالی پلو با مرغ ریش ریش طرز تهیه خیلی آسونی داره و شما می تونین برای شام یا نهار این پلوی خوشمزه رو به راحتی تو خونه تهیه کنین!
طرز تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریش در 9 گام | باقالی پلو رو مجلسی بپز!

کم پیش می آید که سر سفره باقالی پلو با مرغ باشد و اهالی خانه را سر ذوق نیاورد. باقالی پلو با مرغ ریش ریش یک وعده بی نظیر برای شما و عزیزانتان به شمار می رود. اگر به سلامت بدن خود اهمیت می دهید؛ بدانید که آنتی اکسیدانی که در باقالی وجود دارد، باعث حذف سموم بدن شده و آن را پاکسازی می نماید. اگر طعم خوشمزه غذا و سلامت آن برای شما اهمیت زیادی دارد پیشنهاد ما به شما این است که باقالی پلو با مرغ ریش ریش را امتحان کنید. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با دستور تهیه  باقالی پلو با مرغ ریش ریش آشنا می کنیم!

مواد لازم برای تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریش برای 4 نفر    

  • سینه مرغ    1 عدد کامل
  • برنج    4 پیمانه
  • شوید تازه    500 گرم
  • باقالی تازه    2 پیمانه
  • نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی
  • زردچوبه و ادویه مرغ    به مقدار کافی
  • شوید خشک (اختیاری)    2 قاشق غذاخوری
  • روغن و آب    به مقدار کافی

بیشتر بخوانید: جعفری پلو؛ غذایی لذیذ و مقوی + طرز تهیه 

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریش

مرحله اول

برای تهیه باقالی پلو مجلسی با مرغ ریش ریش ابتدا برنج را یکی دوبار به آرامی شسته و در ظرفی به همراه نمک خیس نمایید. اجازه دهید چندساعتی برنج خیس بخورد. سپس شویدهای تازه را پس از پاک کردن و شستن، خرد نمایید.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه ای را روی گاز قرارداده، کف آن را چرب کنید و سینه مرغ را به همراه پیاز خرد شده تفت دهید. در ادامه ادویه ها را به آن اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا طعم و عطر آن کاملا به خورد مرغ برود.

مرحله سوم

در نهایت روی آن چند لیوان آب بریزید تا مرغ ها با حرارت ملایم پخته شوند. در ادامه پس از اینکه مرغ ها پخته شدند، آن ها را در ظرفی ریخته و بعد از اینکهبه طور کامل سرد شد، آنها را به صورت ریش ریش خرد نمایید.

بیشتر بخوانید: ناهار امروز، با مرغ چی بپزم؟!

مرحله چهارم

توجه کنید مقدار ریش ریش شدن از یک حدی بالاتر نرود و آن را خیلی ریز نکنید. سپس آن را در تابه ای چرب با پیاز، نمک و فلفل و ادویه مرغ تفت دهید. در آخر می توانید به آن برای خوش طعم و عطر شدن، مقداری زعفران دمشده نیز بیافزایید.

مرحله پنجم

در این مرحله برنج را به همراه آب روی اجاق بگذارید تا به جوش بیاید، هنگامی که برنج نرم شد باقالی تازه را به آن اضافه نمایید و پس از چند دقیقه آبکش کنید. شوید خرد شده را با آن مخلوط نموده و به هم بزنید.

مرحله ششم

توجه کنید به هنگام مخلوط کردن این کار را به آهستگی انجام دهید تا برنج ها نرم و خمیر نشوند. در مرحله بعدی، ته قابلمه را چرب نموده، نان یا سیب زمینی حلقه شده اضافه کنید و سپس مقداری از برنج را روی آن بریزید.

بیشتر بخوانید: دستور پخت دمی باقالی تهرانی; یه غذای 30 دقیقه ای

مرحله هفتم

مرغ های ریش شده را که از قبل تفت داده بودید را در میان برنج ها به صورت لایه لایه بریزید ، این کار را ادامه دهید تا مواد کاملا در قابلمه قرار بگیرند. در ادامه درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا غذا پخته شود.

مرحله هشتم

در این مرحله میتوانید از شوید خشک برای داخل برنج نیز استفاده کنید که این باعث می شود باقالی پلو عطر بهتری داشته باشد. توجه داشته باشید که برای دم کشیدن باقالی پلو حدود 45 دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز است.

مرحله نهم

پس از اینکه برنج کاملا پخته شد آن را درون قابلمه به طور کامل ترکیب می کنیم تا گوشت مرغ به صورت کاملا یکدست با باقالی پلو ترکیب شود، سپس در دیس می کشیم و به همراه سالاد شیرازی و یا ترشی سرو نموده و نوش جان نمایید.

منبع: چی شی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4p58dl

اخبار داغ




دیدگاه ها


اش5 ماه پیش

بسیارعالی ممنون از شما