ظرز تهیه شیرینی سیب و دارچین | قرابیه سیب و دارچین

با سیب و دارچین یه شیرینی همه پسند درست کن + طرز تهیه

شاید باورتون نشه که با چند تا سیب و کمی دارچین میشه یه شیرینی خیلی خوشمزه درست کرد. در ادامه با دستور تهیه شیرینی سیب و دارچین با ما همراه باشبد.
با سیب و دارچین یه شیرینی همه پسند درست کن + طرز تهیه

شیرینی سیب و دارچین یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که طعم و عطر بی نظیری دارد.برای تهیه شیرینی سیب و دارچین نیاز به سیب های تازه دارید و همچنین مواد اولیه مورد نیاز شما بسیار در دسترس و ساده می باشد. حتما پیشنهاد می کنیم؛ شیرینی سیب و دارچین جذاب را برای مهمانی ها و دورهمی های خود آماده کنید امتحان کنید و لذت ببرید.

مواد لازم شیرینی سیب
آرد ۳۰۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
شکر ½ لیوان
وانیل ۵ گرم
بیکینگ پودر ½ قاشق چایخوری
مواد لازم میانی
سیب ۴۰۰ گرم
کره ۵۰ گرم
شکر ۵۰ گرم
شکر قهوه ای ۵۰ گرم
پودر دارچین ۱ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه شیرینی سیب و دارچین

مرحله اول

برای تهیه شیرینی سیب خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ کش دار شود.

مرحله دوم

حالا آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم تا هیچ گلوله ای باقی نماند و خمیر یکدست شود. در ادامه کره سرد را خرد می کنیم.

بیشتر بخوانید: شیرینی برفی گردویی: یه شیرینی روسی که بدون تخم مرغ درست میشه!

مرحله سوم

حالا کره را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا کره جذب خمیر شود، سپس روی کاسه را می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. در ادامه به سراغ درست کردن مواد میانی می رویم.

مرحله چهارم

برای این منظور پوست سیب ها را جدا کرده و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس با دست کمی فشار می دهیم تا آب اضافی سیب گرفته شود. حالا کره را درون یک تابه ریخته و روی حرارت ملایم می گذاریم.

زمانی که کره آب شد، شکر سفید و قهوه ای را به همراه سیب و پودر داریچن به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه کاملا بپزد. پس از گذشت این زمان اجازه می دهیم مواد میانی خنک شود.

مرحله ششم

پس از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس خمیر را به ۲ قسمت یکسان تقسیم کرده و هر قسمت را به شکل مستطیل روی سطح آرد پاشی شده باز می کنیم.

بیشتر بخوانید: شیرینی پادرازی رو به سبک قزوینی ها درست کن

مرحله هفتم

حالا مقداری از مواد مرکز خمیر ریخته و با قاشق به خوبی پخش می کنیم، سپس خمیر را رول کرده و با وردنه کمی روی آن می کشیم تا تخت شود. در ادامه خمیر را به اندازه ۵ سانتی متری برش می زنیم و درون سینی فر می چینیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم شیرینی ها درون فر بمانند تا کاملا پخته و برشته شوند، سپس از فر خارج کرده و با پودر شکر تزیین می کنیم. در نهایت یک میله را روی حرارت داغ کرده و روی شیرینی ها خط می اندازیم. نوش جان.

منبع: پانا مگ




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4p5m7r

اخبار داغ