طرز تهیه مافین پسته ای | مواد لازم مافین پسته ای

مافین پسته ای رو نرم و لذیذ، به روش قنادی درست کن + طرز تهیه

در این مقاله طرز تهیه مافین پسته ای به همراه نکات مهم در تهیه این کاپ کیک پسته ای را به شما آموزش خواهیم داد.
1403/06/15 07:45
مافین پسته ای رو نرم و لذیذ، به روش قنادی درست کن + طرز تهیه

مافین پسته ای یکی از انواع کاپ کیک قنادی است که به دلیل استفاده از پسته در مواد اولیه آن، رنگ و بو و عطری متفاوت از تمام مافین‌هایی که تا به حال درست کردید دارد. این شیرینی مافین پسته را به راحتی و در مدت زمان نسبتا کوتاه می‌توانید در منزل تهیه کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه مافین پسته ای به همراه نکات مهم در تهیه این کاپ کیک پسته ای را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم در تهیه مافین پسته ای

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد قنادی ۲۴۰ گرم
نشاسته ذرت ۳۵ گرم
مغز پسته (پودر شده) ۲۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
گلاب ۲ قاشق چای‌خوری
شکر (دانه ریز یا آسیاب شده) ۲۰۰ گرم
روغن مایع ۶۰ گرم
کره (بدون نمک) ۵۵ گرم
شیر ۱۱۸ گرم
خامه ترش ۲۴۰ گرم
بیکینگ پودر ۲ قاشق چای‌خوری
پودر وانیل نصف قاشق چای‌خوری
نمک نوک قاشق چای‌خوری
شکر دانه درشت برای تزیین کاپ کیک پسته ای

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد اولیه: ۲۰ دقیقه

مدت زمان لازم برای پخت مافین پسته ای: ۳۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه کاپ کیک پسته به روش قنادی

مرحله اول: مواد یخچالی را به دمای محیط برسانید

در اولین مرحله از طرز تهیه مافین پسته ای به روش قنادی، باید مواد یخچالی یعنی تخم مرغ، خامه ترش، کره و شیر را ۳۰ دقیقه قبل از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند و سپس از آن‌ها برای درست کردن کیک فنجانی پسته ای استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مافین براونی؛ یه عصرونه خوشمزه

مرحله دوم: تخم مرغ و گلاب را ترکیب کنید

در طرز تهیه مافین پسته ای مواد مایع را باید مرحله به مرحله با یکدیگر ترکیب کنید. در اولین قدم دو عدد تخم مرغ را در یک ظرف مناسب بشکنید و با یک همزن دستی و یا چنگال آنها را با هم مخلوط کنید، در حدی که تخم مرغ از حالت لختی دربیاید و به یک ترکیب یکدست با گلاب برسد.

می‌توانید برای تهیه گلاب به صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله سوم: شکر را اضافه کنید

۲۰۰ گرم شکر دانه ریز (اگر شکر دانه ریز ندارید بهتر است شکر را آسیاب کنید) را به ترکیب تخم مرغ و گلاب اضافه کنید و محددا با هم ترکیب کنید. هم زدن باید به صورت آهسته و ملایم انجام دهید و در حدی باشد که مواد فقط با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم: روغن مایع و کره را اضافه کنید

روغن مایع و کره که در دمای محیط ذوب نرم شده (بهتر است آب شده باشد) را به ترکیب مافین پسته ای اضافه کنید و همه مواد را با یکدیگر هم بزنید تا به یک ترکیب مناسب و یکدست برسید.

مرحله پنجم: شیر و خامه ترش را به ترکیب کاپ کیک پسته اضافه کنید

حالا شیر و خامه ترش را به مواد کاپ کیک پسته اضافه کنید و مجددا با یک همزن دستی مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله ششم: وانیل را اضافه کنید

بعد از آنکه تمام مواد تر به علاوه شکر را با هم مخلوط کردید، به سراغ وانیل بروید. وانیل را هم اضافه و به خوبی در مایه مافین مخلوط کنید تا عطر وانیل بلند شود. این کار کمک کند تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود و بوی تخم مرغ در کاپ کیک پسته مشهود نباشد.

مرحله هفتم: آرد، بیکینگ پودر و نمک را الک کنید

موادی که تا به حال ترکیب کردید را کنار بگذارید و یک ظرف دیگر بردارید و آرد قنادی، بکینگ پودر و نمک را با هم ترکیب و الک کنید. این ترکیب را حتما سه بار الک کنید. الک کردن آرد و بیکینگ پودر کمک می‌کند تا تکه‌های درشت مواد در الک باقی بماند و ذرات آرد از هم جدا شود و در نهایت بافت کاپ کیک پسته  لطیف و نرم شود.

ترکیب الک شده را به بقیه موادی که در مراحل قبل آماده کردید طی دو مرحله و کم کم اضافه کنید و با هر بار اضافه کردن آن، با لیسک به صورت دورانی مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که آرد به صورت گلوله گلوله در این ترکیب دیده نشود.

مرحله هشتم: نشاسته ذرت را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه کاپ کیک با پودر پسته نوبت به اضافه کردن نشاسته ذرت می‌رسد. نشاسته ذرت را اضافه و با دیگر مواد مافین پسته ای ترکیب کنید.

مرحله نهم: پودر پسته را به مایه مافین پسته اضافه کنید

پسته را به وسیله چاقو و یا دستگاه آسیاب، خرد یا پودر کنید و به دیگر مواد اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا ذرات پسته در همه جای مایه مافین به صورت یکدست پخش شود.

البته شما می‌توانید از پودر پسته آماده نیز می‌توانید استفاده کنید، اما هر قدر تکه‌های پسته درشت‌تر باشد و به زیر دندان بیاید طعم کاپ کیک پسته لذیذتر می‌شود. در این مرحله مقداری از پودر پسته را برای تزیین نهایی مافین کنار بگذارید.

بیشتر بخوانید: کیک یزدی، رو با این دستور تهیه مثل آب خوردن درست کن!

مرحله نهم: مافین پسته را در فر بپزید

حالا ابتدا فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم کنید. در قالب‌های کاپ کیک کاغذ کپسولی مخصوص شیرینی مافین را قرار دهید و در هر قالب حدود یک اسکوپ از مایه مافین پسته را بریزید. در مجموع ۲/۳ حجم کاغذ باید با مایه مافین پر شود تا جا برای پف کردن و حجیم شدن مافین باقی بماند.

زمانی که فر گرم شد قالب کاپ کیک را در فر قرار دهید و حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان بدهید تا مافین‌ها کاملا بپزد. بعد از گذشت این زمان، بدون آنکه درب فر را باز کنید قسمت گریل فر را فعال کنید تا روی مافین با پسته طلایی شود.

مرحله آخر: مافین پسته ای مجلسی را سرو کنید

در نهایت قالب مافین را از فر خارج کنید و اجازه دهید مافین‌ها کمی خنک شوند. سپس کاپ کیک‌ها را از قالب خارج کنید. روی کاپ کیک‌ها را به دلخواه با شکر دانه درشت و پودر پسته تزیین کنید و به همراه یک چای تازه دم آن را سرو کنید.

منبع: دلتامگ




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4p98dl

اخبار داغ