طرز تهیه شیرینی گاتا | مواد لازم شیرینی گاتا | شیرینی گاتا ارمنی | طرز تهیه شیرینی گاتا ارمنی

شیرینی گاتا، رو برای مراسم خواستگاریت درست کن + طرز تهیه

شیرینی گاتا یکی از شیرینی های ساده و خوشمزه مغز دار محسوب میشه که برای مجلس و مراسم ها بهترین گزینه هست..
1403/06/24 07:45
شیرینی گاتا، رو برای مراسم خواستگاریت درست کن + طرز تهیه

شیرینی گاتا، یکی از شیرینی هایی است که برای مجالس مورد استفاده قرار می گیرد. شیرینی گاتا را می توان با ساده ترین مواد تهیه نمود. شیرینی گاتا را می توان در ظرف در دار به مدت یک ماه در فریزر نگهداری کرد. داخل شیرینی را می توان از هر ماده دلخواهی پر کرد و کاملا سلیقه ای است. می توان از مغزیجات مختلف نیز برای فیلینگ آن استفاده نمود.

مواد لازم شیرینی گاتا
آرد ۶۵۰ گرم
کره سرد ۲۵۰ گرم
تخم مرغ هم دمای اتاق ۱ عدد
شکر ۱۰۰ گرم
ماست ۳۵۰ گرم
جوش شیرین یا بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
مواد لازم میانی
کره هم دمای محیط ۷۰ گرم
آرد ۱۰۰ گرم
شکر قهوه ای ۲۰۰ گرم
پودر گردو و دارچین اختیاری و به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی گاتا

مرحله اول

برای تهیه شیرینی خوشمزه و مخصوص گاتا در ابتدای کار، خمیر را تهیه می کنیم. برای این کار یک کاسه برداشته و آرد را درون آن می ریزیم. سپس کره سرد را درون آرد رنده می کنیم. سپس با دست به خورد آرد می دهیم تا مانند شن شود.

بیشتر بخوانید: شیرینی کشمشی نخر، خودت تو خونه درست کن + دستور پخت

مرحله دوم

می توان کره را تکه تکه کرد و با آرد داخل مخلوط کن ریخت تا این حالت بوجود آید. شکر را به آن اضافه می کنیم. سپس ماست و جوش شیرین و تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم و ورز می دهیم تا خمیر جمع شود.

مرحله سوم

در این مرحله خمیر را نباید زیاد ورز داد. اگر خمیر چسبنده بودکمی آرد به آن اضافه می کنیم. روی خمیر را می پوشانیم و حدود نیم ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در این زمان مواد میانی شیرینی را تهیه می کنیم.

مرحله چهارم

برای این کار آرد و کره نرم شده و شکر را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. خمیر استراحت داده شده را از یخچال خارج کرده و به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم. روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم. خمیر ها را با وردنه، نازک باز می کنیم. سپس هر سه خمیر را روی هم می گذاریم.

مرحله پنجم

روی سومین خمیر مواد داخل شیرینی را پخش می کنیم. سپس از کنار آن را رول کرده و با کارد شیار دار آن را به ضخامت ۲ سانتی متر برش می زنیم. سینی فر را برداشته و کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم. شیرینی ها را درون سینی قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید: شیرینی کشمشی رو بدون فر تو ماهیتابه درست کن + طرز تهیه

مرحله ششم

یک کاسه برداشته و زرده تخم مرغ و کمی زعفران مخلوط می کنیم. سپس با آن روی شیرینی ها را رومال می کنیم و با چنگال خط می اندازیم. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. سپس سینی فر را درون آن قرار داده و ۲۵ تا ۳۰ دقیقه به آن زمان می دهیم تا بپزد.

منبع: چی شی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4p9yml

اخبار داغ