کوکی پسته ای | طرز تهیه کوکی پسته ای | دستور پخت کوکی پسته ای

کوکی پسته ای؛ طعمی عالی برای عصرانه! + طرز تهیه

کوکی پسته ای یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که همراه با چای به عنوان میان وعده و عصرانه سرو می شود. در ادامه با طرز تهیه کوکی پسته ای همراه ما باشید.
کوکی پسته ای

در بین میان وعده‌ ها و خوراکی‌ های ناسالم، کوکی پسته ای از جمله خوراکی‌ هایی است که سیرکننده و سالم محسوب می‌ شود و طرفداران زیادی دارد. کوکی پسته ای از پسته خرد شده و پودر شده، تهیه می شود که به دلیل وجود پسته بسیار مقوی و خوشمزه می شود. در این مطلب از سبک زندگی با طرز تهیه کوکی پسته ای همراه ما باشید.

مواد لازم کوکی پسته ای

مواد لازم مقدار مواد
آرد ۲۱۰ گرم
کره هم دمای محیط ۱۰۰ گرم
شکر سفید ۶۵ گرم
شکر قهوه‌ای ۶۵ گرم
تخم مرغ درشت ۱ عدد
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
نمک ۴/۱ قاشق چای خوری
وانیل ۴/۱ قاشق چای خوری
پودر پسته ۱۰۰ گرم
خلال پسته برای تزئین به مقدار لازم
شکلات ذوب شده برای تزئین به مقدار لازم

 

بیشتر بخوانید: شیرینی لوز پسته ای رو با این روش تهیه کن

طرز تهیه کوکی پسته

مرحله ۱: مخلوط کردن کره و شکر

ابتدا کره را از یخچال بیرون بیاورید، در دمای محیط قرار دهید تا بافت آن نرم و لطیف شود سپس کره نرم شده را داخل یک ظرف بریزید، مقداری شکر سفید به آن اضافه کنید با لیسک هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و شکر در آن حل شود.

مرحله۲: اضافه کردن شکر قهوه ای به مخلوط

سپس مقداری شکر قهوه‌ای را به مخلوط کره و شکر سفید اضافه کنید دوباره با لیسک هم بزنید تا شکر قهوه‌ای در مخلوط حل و بافت آن یکدست شود، بعد از آن با همزن برقی مخلوط را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم بزنید تا مخلوط تشکیل شده کرمی رنگ شود.

مرحله۳: اصافه کردن تخم مرغ‌ها به مخلوط

بعد از این که مخلوط کاملاً یکدست، کرم رنگ، و کمی کش‌دار شد تخم مرغ‌ها را به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا تخم مرغ‌ها از حالت لختگی خارج شوند و با مواد کاملاً ترکیب و یکدست شود، در این مرحله بافت مخلوط کمی حجیم و یکدست می‌شود.

مرحله ۴: اضافه کردن وانیل به مواد و دورگیری ظرف

سپس وانیل را به مخلوط مواد اضافه کنید دوباره به اندازه چند ثانیه هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد سپس همزن را خاموش کنید، با لیسک اطراف ظرف را تمیز دورگیری کنید تا همه مواد خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله ۵: ترکیب کردن آرد و بکینگ پودر و نمک

بعد از آن آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود سپس آرد الک شده را داخل یک ظرف بریزید، مقداری بکینگ پودر به آن اضافه کنید، با هم مخلوط کنید، بعد کمی نمک به مخلوط آرد و بکینگ پودر اضافه کنید، دوباره با هم ترکیب کنید.

مرحله ۶: اصافه کردن ترکیب آرد به مخلوط مواد

سپس ترکیب آرد، بکینگ پودر و نمک را الک کنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند بعد از آن ترکیب مواد خشک را کم کم و در دو مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک به آرامی در یک جهت هم بزنید تا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ۷: اضافه کردن پودر پسته به مواد

وقتی که بافت مخلوط تشکیل شده کاملاً یکدست شد و گلوله‌های آرد در مخلوط باز شدند، مقداری مغز پسته را که از قبل داخل میکسر ریخته‌اید و کاملاً پودر شده است به مواد اضافه کنید، سپس مخلوط مواد را با لیسک هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند.

مرحله ۸: پوشاندن مایه کیک و قرار دادن در یخچال

بعد از اضافه کردن پودر پسته، مایه کیک کمی سفت می‌شود، با دست کاملاً مواد را جمع کنید، مواد را خیلی هم ورز ندهید چون به روغن می‌افتد و بافت کوکی خراب می‌شود سپس روی ظرف مواد کیک را با سلفون بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید.

مرحله ۹: استراحت کردن مایه کوکی در یخچال

اجازه دهید تا مواد کوکی به مدت یک ساعت داخل یخچال استراحت کنند و کاملاً جا بیفتند، باید بافت آنها منسجم شود، بعد از این مدت ظرف مایه کوکی‌ها را از داخل یخچال بیرون بیاورید، سلفون روی آن‌ها را بردارید کمی با دست روی آن فشار دهید.

مرحله ۱۰: فرم دادن به کوکی‌ها

وقتی که پف مواد گرفته شد با اسکوپ بستنی یا با دست مقداری از مواد به اندازه ۴۰ تا ۵۰ گرم را بردارید، با دست به آن فرم دهید و گرد کنید، تا شکل بگیرد، همه مواد را به همین طریق آماده کنید سعی کنید همه کوکی‌ها هم اندازه و هم شکل باشند.

مرحله ۱۱: پوشاندن کوکی‌ها با پودر پسته

سپس داخل سینی فر یا قالب مورد نظر را کاغذ روغنی قرار دهید به طوری که کاملاً کف قالب با کاغذ روغنی پوشانده شود سپس مقداری پودر پسته را داخل یک ظرف بریزید، کوکی‌ها را یکی یکی داخل پودر پسته فرو کنید و کاملاً در آن بغلطانید.

مرحله ۱۲: چیندن کوکی‌ها در سینی فر و تنظیم دمای فر

وقتی که همه سطح کوکی‌ها با پودر پسته پوشیده شد آن‌ها را با فاصله داخل سینی فر بچینید سپس سینی را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید، دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید، اجازه دهید تا کوکی‌ها به مدت تقریباً ۱۵ تا ۱۸ دقیقه در فر بپزند.

مرحله ۱۳: بیرون آوردن سینی از فر بعد هز پخت آن‌ها

با توجه به این که دمای فرهای مختلف با هم فرق می‌کند حتماً دقت کنید که کوکی‌ها خیلی نپزند چون بافت آن‌ها سفت و خشک می‌شود بعد از این که کوکی‌ها آماده شدند سینی را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کم کم خنک شوند.

مرحله ۱۴: بیرون آوردن کوکی‌ها از سینی و تزئین آن‌ها

بعد از این که کوکی‌ها خنک شدند آن‌ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید، در ظرف دیگری قرار دهید سپس با سلیقه خودتان می‌توانید روی تعدادی از آن‌ها مقداری شکلات ذوب شده که از قبل آماده کرده‌اید بریزید و آن‌ها را به شکل دلخواه تزئین کنید‌. در آخر تعدادی کوکی پسته را داخل ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده خوش طعم و مناسب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای سرو کنید.

منبع: پانامگ




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4pmeo4

اخبار داغ