مات کردن لاک | تبدیل لاک براق به مات | روش خانگی مات کردن لاک براق | روش های مات کردن لاک

تو خونه بدون نیاز به هیچ دستگاهی لاک ناخنت رو مات کن! + روش ها

شما هم جزو دسته افرادی هستین که عاشق لاک‌های مات هستین ولی نمیدونین چه جوری باید این کار رو تو خونه انجام بدین؟! اصلا نگران نباشید! چون میخوایم بهتون روش های خونگی مات کردن لاک براق رو یاد بدیم!
تو خونه بدون نیاز به هیچ دستگاهی لاک ناخنت رو مات کن! + روش ها

این روزها داشتن رنگ لاک مات یا غیربراق خیلی مد شده و خانم‌های شیک ترجیح میدن با یه رنگ مات، بافت جالبی رو روی ناخن هاشون به وجود بیارن. روش‌های جالبی وجود داره که می‌تونید تو خونه از اونها برای مات کردن لاک ناخن استفاده کنین. به نظر شما روش های خونگی مات کردن لاک ناخن شامل چه روش هایی هست؟! در ادامه این بخش از سبک زندگی شما رو با روش های بی نظیر مات کردن لاک براق آشنا می کنیم!

1- نشاسته ذرت

پیش از زدن لاک، ابتدا ناخن های خود را صاف کرده و سوهان بزنید و سپس آنها را با استفاده از یک پد پنبه ای لاک پاک کن بخوبی تمیز کنید. یک تکه فویل یا کاغذ مومی تهیه کنید. چند قطره لاک روی آن بریزید و مقدار کمی نشاسته ذرت را با آن مخلوط کنید. اکنون به کمک یک خلال دندان لاک و نشاسته ذرت را با یکدیگر مخلوط کنید. سعی کنید این کار را سریع انجام دهید. زیرا لاک به سرعت خشک خواهد شد. سپس به کمک یک قلم موی لاک تمیز ناخن هایتان را لاک بزنید. ناخن های خود را در سه مرحله لاک بزنید: مرکز، هر دو طرف و در نهایت یک روکش کامل در تمام سطح ناخن. پس از خشک شدن، شاهد یک لاک مات و زیبا بر روی ناخن های خود خواهید بود.

بیشتر بخوانید: ناخن مصنوعی رو چجوری بچسبونم که لق نشه و نیوفته؟

2- پودر بچه

نشاسته ذرت بهترین ماده برای مات کردن لاک ناخن است. اما اگر به این ماده دسترسی ندارید می توانید از پودر بچه یا بیکینگ پودر نیز برای مات کردن ناخن های براق خود استفاده کنید. مانند دستورالعمل استفاده از نشاسته ذرت، یک تکه فویل یا کاغذ مومی تهیه کنید. چند قطره لاک روی آن بریزید و مقدار کمی پودر بچه یا بیکینگ به آن اضافه کنید. اکنون به کمک یک خلال دندان آنها را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس به کمک یک قلم موی لاک تمیز ناخن هایتان را لاک بزنید.

3-بخار آب

یکی از ساده ترین راه ها برای مات کردن لاک ناخن براق، استفاده از بخار آب است. ابتدا ناخن های خود را بخوبی سوهان بزنید و صاف کنید. سپس به حالت معمول آنها را لاک بزنید و صبر کنید تا کاملا خشک شوند. اکنون به مدت سه تا پنج ثانیه تمام قسمت های ناخن ها را در معرض بخار آب قرار دهید. دستتان را با فاصله از بخار آب نگه دارید تا دچار سوختگی نشوید. با این کار شاهد لاک ناخن مات و زیبا بر روی ناخن هایتان خواهید بود.

همچنین می توانید منتظر خشک شدن ناخن هایتان نمانید و بلافاصله پس از زدن لاک، انگشتانتان را روی بخار آب نگه دارید تا ناخن ها با استفاده از بخار آب خشک شوند. خشک شدن لاک با استفاده از بخار آب موجب کاهش درخشندگی و مات شدن لاک ناخن شما خواهد شد.

4- استفاده از سوهان روی لاک ژل

اگر فکر می‌کنید که استفاده از پودرها کار سختی است، می‌توانید از این راهکار برای مات کردن لاک خود استفاده کنید اما توجه داشته باشید از سوهان روی لاک معمولی استفاده نکنید. این روش برای کسانی است که از لاک ژل استفاده می‌کنند. برای مات کردن آن کافی‌ست کمی از لاک ژل را با استفاده از یک سوهان بردارید و ظاهر لاک خود را به لاک مات تغییر دهید. از سوهان به گونه‌ای استفاده کنید که ناخن‌های شما ظاهری صاف و یکدست بگیرند.

بیشتر بخوانید: چجوری ناخنم رو تمیز لاک بزنم؟! + ویدیو

5- استفاده از سایه چشم

استفاده از سایه چشم یکی دیگر از روش‌های ساده برای مات کردن لاک براق است. در این روش کافی است مقداری از رنگ سایه چشم مدنظر خود را با برق ناخن مخلوط کنید تا رنگ دلخواه‌تان به‌دست آید. مزیت این روش نسبت به رژگونه پودری این است که می‌توانید رنگ‌های متنوع‌تری بسازید.

6- استفاده از تاپ کات مات

استفاده از تاپ کات می‌تواند یک روکش مات و زیبا به لاک‌های براق شما بدهد. بنابراین اولین و ساده‌ترین راه برای مات کردن لاک براق خرید یک تاپ کات مات باکیفیت است؛ این محصول شبیه به لاک است و برای مات کردن لاک کافی‌ست پس از خشک شدن لاک براقی که روی ناخن‌هایتان زده‌اید، تاپ کات بزنید.

 البته باید مدت زمانی هم منتظر باشید تا تاپ کات روی ناخن‌هایتان خشک شود. بنابراین باید گفت تاپ کات نوعی لاک مات کن است که طول عمر مانیکور شما را هم افزایش می‌دهد.

7- بافر ناخن

صاف کردن ناخن ها پس از لاک زدن موجب مات شدن آنها خواهد شد. چند ساعت پس از اینکه ناخن هایتان را لاک زدید، می توانید به کمک یک بافر ناخن اقدام به مات کردن آنها نمایید. این کار علاوه بر از بین بردن درخشندگی لاک، سطح ناخن های شما را صاف تر کرده و ظاهری زیبا به آنها می بخشد. سعی کنید این کار را با شدت زیاد انجام ندهید. زیرا ممکن است لاک ناخنتان پاک شود. توجه داشته باشید که این کار می تواند عمر مانیکور ناخن شما را کوتاه کند.

منبع: راهنماتو 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4pyl64

اخبار داغ