طرز تهیه کیک کوکی | دستور پخت کیک کوکی شکلاتی

کیک کوکی؛ ایندفعه کیک رو با طعم کوکی درست کن تا همه عاشقش بشن + طرز تهیه

کیک کوکی یه طعم متفاوت داره که همه دوستش دارن و بهترین گزینه برای عصرونه و دورهمی های دوستانه است.
کیک کوکی؛ ایندفعه کیک رو با طعم کوکی درست کن تا همه عاشقش بشن + طرز تهیه

کیک کوکی یکی نوع کیک خوشمزه و خانگی با طعم کوکی می باشد و می توانید آن را برای مناسبات خاص و دورهمی های خانوادگی خود درست کنید. حتی شما می توانید به جای شکلات، کشمش داخل کیک کوکی بریزید که در هر صورت خوشمزه می شود و ارزش امتحان کردن را دارد. در ادامه با آموزش کیک کوکی شکلاتی خوشمزه و کافی شاپی با سبک زندگی همراه باشید.

 

مواد لازم کوکی کیک
کره 100 گرم
شکر قهوه ای 120 گرم
تخم مرغ 1 عدد
آرد 170 گرم
عصاره وانیل مایع 1 قاشق چایخوری
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
نمک 1 پنچ
شکلات از نوع دلخواه 80 گرم

 

بیشتر بخوانید:کیک بهار نارنج خوش عطر ترین کیک بهاری که حتما باید درست کنی + طرز تهیه

طرز تهیه کوکی کیک

1. برای درست کردن کوکی کیک شکلاتی خوشمزه ابتدا در یک ظرف کره به دمای محیط رسیده و شکر را حدود 3 دقیقه با همزن هم می زنیم تا سبک و پفکی شود. سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و در حد جذب شدن تخم مرغ به مواد هم می زنیم.

2. در یک ظرف دیگر آرد + بیکینگ پودر + نمک را باهم ترکیب کرده و مستقیم روی مواد مون الک می کنیم و مواد را هم می زنیم تا یکدست شود. در انتها 80 گرم شکلات اضافه می کنیم و خمیر را هم می زنیم تا شکلات همه جای خمیر پخش شود.

بیشتر بخوانید:کیک هویج و گردو؛ عصرونه پرطرفدار و خوشمزه به روش کافی شاپی + طرز تهیه

3. من برای این کیک از قالب کمربندی سایز 16 استفاده می کنم. قالب خود را با فویل آلومینیوم از کفش پوشش می دهیم و دیواره ها را چرب می کنیم. سپس مواد کوکی آماده شده را داخل قالب می ریزیم و در فر گرم شده با دمای 175 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه می گذاریم تا بپزد.

4. پس از اینکه کوکی کیک مون به طور کامل پخت آن را از فر بیرون می آوریم و پس از خنک شدن، رینک آن را جدا می کنیم. توجه کنید بهتر است کوکی کیک را تا وقتی که کاملا خنک نشده جا به جا نکنید. چون ممکن است ترک بخورد یا شکسته شود.

منبع: بارونک




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4v5kg6

اخبار داغ