روش پخت شیرینی لندو | مواد لازم شیرینی لندو

این شیرینی خوشمزه زابلی بمبه انرژیه! | طرز تهیه شیرینی لندو زاهدانی

شیرینی لندو یه شیرینی خوشمزه هست که می تونین برای پذیرایی از مهموناتون درستش کنین.
1403/05/19 07:45
این شیرینی خوشمزه زابلی بمبه انرژیه! | طرز تهیه شیرینی لندو زاهدانی

شیرینی لندو یکی از پر طرفدارترین شیرینی های سنتی بوده که اصالتا زابلی می باشد. شیرینی لندو علاوه بر خواص زیادش، ظاهر زیبایی داشته که به دلیل داشتن خرما می توان بهترین گزینه برای میز افطار در ماه رمضان باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی لندو در ادامه با سبک زندگی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
گندم ۵۰۰ گرم
خرما ۵۰۰ گرم
کنجد به مقدار لازم
آب به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی لندو

مرحله اول

برای فراهم کردن شیرینی لندو به سبک زابلی، شروع کار نیم کیلو گندم را شسته و داخل کاسه ای جادار منتقل می کنیم. آنگاه تا سطح روی گندم را آب ریخته تا به مدت زمان ۲ ساعت بافت گندم نرم شود.

بیشتر بخوانید: شیرینی نازک پسته، عصرونه قزوینی + طرز تهیه

نکته:

همراهان میریتو لازم است در این فاصله آب ظرف را ۲ تا ۳ مرتبه دور ریخته و آب تازه روی آن بریزیم.

مرحله دوم

بعد از زمان تعیین شده گندم را داخل صافی ریخته و اجازه می دهیم آب اضافی به خوبی گرفته شود. زمانی که گندم کمی رطوبت داشت، تابه ای جادار را روی حرارت متوسط گذاشته تا به خوبی داغ شود.

مرحله سوم

اکنون گندم را درون تابه ریخته و به صورت پیوسته تفت داده تا کاملا خشک شود. در این فاصله هسته های خرما را خارج کرده و با استفاده از مخلوط کن یا گوشتکوب برقی خرما را پوره می کنیم تا حالت خمیری پیدا کند.

مرحله چهارم

در صورتی که گندم برشته و سبک شد، حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم. آنوقت خرمای له شده را به همراه دانه های کنجد درون تابه اضافه کرده و مجددا روی حرارت کم می گذاریم. به صورت یکنواخت مواد را زیر و رو می کنیم.

مرحله پنجم

گام بعدی کمی آب روی مواد ریخته و هم زدن را تا جایی ادامه داده تا بافت خمیری و چسبنده ایجاد شود. بنابراین ظرفی مناسب را انتخاب کرده و خمیر شیرینی را داخل آن منتقل می کنیم. سپس به صورت یکنواخت سطح آن را صاف می کنیم.

بیشتر بخوانید: شیرینی نارگیلی رو تو خونه بدون فر درست کن

مرحله ششم

در این مرحله روی خمیر را با پلاستیک فریزر پوشش داده و یک شی سنگین را روی بافت شیرینی قرار داده تا سفت شود. بعد از گذشت ۱۲ ساعت مواد شیینی را حالت می دهیم. برای این منظور به اندازه یک گردو از مواد جدا می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت شیرینی را به حالت گلوله ای شکل داده و مجددا درون کنجد می غلطانیم تا سطح شیرینی با کنجد پوشیده شود. این شیرینی خوشمزه را در ظرف دلخواه چیده و به همراه نوشیدنی گرم به عنوان یک میان وعده سرو می کنیم. نوش جان

منبع: میریتو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4vq59j

اخبار داغ