طرز تهیه مربا گلابی | مواد لازم مربا گلابی | مربا گلابی شمالی

شمالی ها با گلابی اینجوری مربای مجلسی درست می کنن! + طرز تهیه

مربا گلابی یکی از انواع مرباهای فوق العاده خوشمزه و مجلسی ایرانی است که مانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو میشود، برای مشاهده این آموزش با ما همراه باشید.
1403/05/29 08:30
شمالی ها با گلابی اینجوری مربای مجلسی درست می کنن! + طرز تهیه

اگر تا به حال مربا گلابی درست نکرده اید، توصیه میکنم حتما یکبار امتحان کنید. مربا گلابی بسیار خوش طعم و لذیذ است. برای طرز تهیه این مربا گلابی بی نظیر نکاتی را باید رعایت کنید که با انجام آن‌ها نه مربای شما کپک می‌زند و نه شکرک.

مواد لازم مربای گلابی
گلابی ۱ کیلوگرم
شکر ۱ کیلوگرم
آب ۲ لیوان
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت مربای گلابی

مرحله اول

ابتدا گلابی ها را می شوییم، سپس به صورت دلخواه خرد می کنیم. اگر از گلابی با سایز کوچک استفاده می کنید می توانید مربای گلابی را به صورت درسته درست کنید. در ادامه آب و شکر را داخل یک قابلمه مناسب مخلوط می کنیم.

بیشتر بخوانید: گلابی ژله ای، دسر فوق العاده خوشمزه و راحت با 3 قلم مواد + طرز تهیه

مرحله دوم

سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر به طور کامل در آب حل شود، سپس حرارت را کمتر می کنیم و اجازه می دهیم شربت کمی بجوشد و حالت شفاف پیدا کند. در صورت تمایل برای خوشنرگ تر شدن مربا می توانید کمی زعفران دم کرده هم اضافه کنید.

مرحله سوم

پس از اینکه شربت شفاف شد، گلابی ها را به قابلمه اضافه می کنیم. حالا باید صبر کنیم که گلابی با حرارت بسیار ملایم در شربت بجوشند و به طور کامل بپزند. زمانی که شربت به قوام رسید و گلابی ها به طور کامل پختند مربای ما اماده است.

مرحله چهارم

برای اینکه متوجه قوام آمدن شربت شویم مقدار کمی از شربت را داخل یک قاشق می ریزیم و پس از اینکه سرد شد بین دو انگشت تست می کنیم اگر حالت کشدار داشت یعنی مربای ما آماده است و می توانیم آنرا از روی حرارت برداریم.

بیشتر بخوانید: با گلابی و خمیر هزارلا یه دسر خوشمره برای عصرونه درست کن! + طرز تهیه

مرحله پنجم

پس از اینکه مربا آماده شد آنرا به مدت ۱۲ ساعت در دمای آشپزخانه قرار می دهیم تا کاملا خنک شود و از قوام امدن کامل مربا مطمئن شویم، سپس مربا را در ظرف شیشه ای می ریزیم و در یخچال (یا در فریزر) نگهداری می کنیم.

منبع: چی شی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4vqzqp

اخبار داغ