طرز تهیه مرغ لیمو فلفلی | مواد لازم مرغ لیمو فلفلی | دستور پخت مرغ لیمو فلفلی

شام امشب: مرغ لیمو فلفلی یک شام فوری و خوشمزه برای روزهای شلوغ + طرز تهیه

مرغ لیمو فلفلی یک خورش مرغ خوشمزه است که مزه متفاوتی در مرغ ایجاد می کند. این خورش آب زیادی ندارد و از رب لیمو در آن استفاده شده است.
1403/05/09 16:00
شام امشب: مرغ لیمو فلفلی یک شام فوری و خوشمزه برای روزهای شلوغ + طرز تهیه

مرغ لیمو فلفلی یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار رستورانی است که با رب لیمو و فلفل تند مزه دار می شود. مرغ لیمو فلفلی را می توان به راحتی تهیه کرده و در وعده نهار یا شام به همراه برنج زعفرانی سرو کرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ لیمو فلفلی در ادامه با سایت سبک زندگی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
مرغ ۷۰۰ گرم
رب لیمو ۲ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه ۱ قاشق غذا خوری
زیره سبز ۲ قاشق چای خوری
پولبیبر یا فلفل ترکیه ۱ قاشق غذا خوری
روغن ۲ قاشق غذا خوری
پودر گوجه یک پنجم قاشق غذا خوری
پیاز خرد شده ۱ عدد
آب و نمک به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ لیمو فلفلی

مرحله اول

برای فراهم کردن مرغ لیمو فلفلی خوشمزه، شروع کار تکه های ران و سینه مرغ را بعد از شستشو درون صافی گذاشته تا خونابه شان خارج شود. در همین حین قابلمه ای را که برای پخت خورش در نظر داریم روی حرارت کم می گذاریم.

بیشتر بخوانید: برای ناهار «مرغ حلزونی» بپز + دستور پخت

مرحله دوم

در ادامه ۲ قاشق غذاخوری روغن درون قابلمه ریخته و بعد از داغ شدن، ۲ قاشق چای خوری زیره سبز را به روغن می افزاییم و کمی تفت داده تا بوی خامی زیره گرفته شود. زمانیکه عطر زیره آزاد شد، پیاز را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

برای این منظور پیاز را بعد از پوستگیری می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. پیاز را به قابلمه می افزاییم و به خوبی تفت داده تا سبک و شیشه ای شود. بنابراین تکه های ران و سنه را به قابلمه منتقل می کنیم.

نکته:

همراهان میریتو لازم است بدانبد می توان پیاز خشک را جایگزین پیاز تازه کرد. اما می بایست در حین تفت دادن، ۱ قاشق آب روی پیاز ریخته تا خوشرنگ شود.

مرحله چهارم

گام بعدی مرغ ها را به خوبی جا به جا کرده تا هر دو سمت شان برشته شوند. بنابراین کاسه ای را انتخاب کرده و رب لیمو را به همراه پودر گوجه و آب را درون کاسه می ریزیم و به خوبی هم می زنیم تا با هم یکنواخت شود.

بیشتر بخوانید: مرغ همایونی مجلسی با طعم متفاوت + طرز تهیه

مرحله پنجم

در این مرحله کمی نمک هم به سس می پاشیم و روی مرغ به صورت پخش اضافه می کنیم. حالا درب قابلمه را گذاشته و اجازه می دهیم با حرارت کم مرغ پخته و لعابدار شود. در این فاصله چند بار مرغ را پشت و رو می کنیم تا سس به خورد مرغ برود.

مرحله ششم

زمانیکه مرغ به خوبی پخته شد و آب اضافی شان تبخیر شد، در ظرف سرو می چینیم و با برش های لیمو ترش تزئین می کنیم. این غذای خوشمزه را در کنار برنج زعفرانی و زرشک سرو می کنیم. نوش جان

منبع: میریتو

 

 

 

 

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4y8lva

اخبار داغ