طرز تهیه حلوای سیاه دانه | دستور تهیه حلوا سیاه دانه شیرازی | مواد لازم حلوا سیاه دانه

حلوا سیاه دانه؛ ایمنی بدنت رو بالا ببر! | آموزش تهیه حلوای متفاوت و لذیذ

حلوا سیاه دانه یکی از انواع حلواهای خوشمزه است که می توانید طرز تهیه آن را اینجا یاد بگیرید!
حلوا سیاه دانه؛ ایمنی بدنت رو بالا ببر! | آموزش تهیه حلوای متفاوت و لذیذ

حلوا ها انواع و اقسام مختلفی و شما می توانید در طعم ها و مزه های مختلف این حلوا را تهیه کنید. یکی از آن ها حلوا سیاه دانه است! از خواص حلوا سیاه دانه می توان به ضد التهاب بودن آن اشاره کرد و برای کاهش التهابات داخلی و خارجی بدن موثر می باشد، مقاومت بدن را در برابر بیماری ها را افزایش می دهد و می تواند یک نوع آرام بخش برای بدن است که به کاهش اضطراب و استرس کمک می کند. در ادامه این بخش از سبک زندگی ما را با طرز تهیه حلوا سیاه دانه آشنا می کنیم!

مواد لازم برای تهیه حلوا سیاه دانه 

  • ارده    ۵۰۰ گرم
  • شکر    ۵۰۰ گرم
  • آب    ۴.۵ پیمانه
  • سیاه دانه پودر شده    ۱۲۵ گرم
  • آرد سفید    ۲ ق غذا خوری

بیشتر بخوانید: دستور تهیه حلوای خرما بدون شکر و روغن 

طرز تهیه حلوا سیاه دانه

مرحله اول: پخت سیاه دانه

ابتدا باید سیاه دانه که از قبل پودر کردید (برای پودر کردن سیاه دانه باید آن را داخل غذاساز یا ۱۲۳ بریزید و بزنید تا پودری شود) سپس به همراه ۴ پیمانه آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه بجوشد و در این زمان وقتی سیاه دانه در حال جوش است روی آن کف می کند و بعد با کمک قاشق کف روی سیاه دانه را بگیرید.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

وقتی سیاه دانه در حال جوش می باشد باید همزمان داخل یک تابه دیگر آرد سفید را بریزید و کمی تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و بعد ۱/۲ پیمانه آب که باقی مانده است را اضافه کنید و هم بزنید تا آب و آرد باهم کاملا ترکیب شوند و زمانی که خوب ترکیب شدن باید به سیاه دانه در حال جوش اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: دستور تهیه حلوا سیاه

مرحله سوم: تهیه حلوا سیاه دانه

در ادامه این قسمت را می توان مهم ترین نکته این حلوا دانست زیرا باید آرد کم کم اضافه شود و با قاشق خوب هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و هیچ گلوله ای داخل حلوا نباشد و بعد از این که آرد کاملا یکدست شد نوبت اضافه کردن شکر است و بعد اضافه کنید و هم بزنید و اگر مقدار شکر برای شما زیاد بود می توانید کم کم بریزید و تست کنید و زمانی که رنگ حلوا تیره شد و ذرات شکر حل شد نوبت افزودن ارده می باشد، شعله را خیلی کم کنید و بگذارید تا حلوا بجوشد و به روغن بیفتد و بعد سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت حلوا سیاه دانه

  1. سیاه دانه را بشورید و بین دستان خود بکشید تا شیرین شود و بعد بگذارید تا خشک شود و پودر کنید.
  2. بجای شکر می توانید از تبات یا شیره خرما استفاده کنید.
  3. می توانید مقدار شکر را کمتر بریزید.

منبع: پارسی دی 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4y8v7j

اخبار داغ