تفاله قهوه برای گیاهان آپارتمانی | استفاده از تفاله قهوه برای گیاهان | تقویت گل ها با قهوه

با تفاله قهوه، گیاهان آپارتمانی رو تقویت کن! + طرز استفاده

اگه تا الان تفاله قهوه رو دور می ریختین اشتباه بزرگی می کردین؛ چون از فواید تفاله قهوه برای گیاهان آپارتمانی خبر ندارین!
با تفاله قهوه، گیاهان آپارتمانی رو تقویت کن! + طرز استفاده

آیا تفاله قهوه برای گیاهان آپارتمانی مناسب است؟ تعداد زیادی عنصر در تفاله قهوه وجود دارد که به عنوان زباله خانگی یا به صورت کمپوست و کودی برای گیاهان مورد استفاده قرار می‌ گیرد. با استفاده از این تفاله می‌ توانید گل و گیاهانتان را بدون نیاز به کود شیمیایی، تقویت کنید، به همین دلیل می گویند تفاله قهوه برای گیاهان آپارتمانی مناسب است! در ادامه این بخش از سبک زندگی فواید تفاله قهوه برای گیاهان آپارتمانی را بررسی می کنیم!

چرا باید به گیاهان تفاله قهوه بدهیم!؟

تفاله قهوه و استحکام ساقه

برای گیاهان دوستدار کافئین که زنجیره‌ی بزرگی را تشکیل می‌دهند ، قهوه رقیق می‌تواند بهترین کود باشد . قهوه‌ی زمینی و قهوه‌ی دم کرده نیتروژن مورد نیاز گیاهان برای رشد و استحکام ساقه را فراهم می‌کنند . دانه های قهوه همچنین می‌توانند حلزون و خزنده های دیگر را دفع کنند . درعین حال کرم های خاکی مفید برای خاک و گیاه را جذب کنند و این کرم ها با حفر تونل ، اکسیژن مورد نیاز برای ریشه هارا فراهم کنند .

قهوه و از بین رفتن علف های مزاحم

طبق تحقیقات صورت گرفته در شرکت باسِل ، نیتروژن ، منیزیم و پتاسیم موجود در قهوه به از بین بردن علفهای هرزی که به صورت خودرو در کنار گیاهان رشد می‌کنند کمک می‌کند . این علف ها در خاک گیاهان رشد کرده و سلامت آنها را به خطر می‌اندازد و مواد مغذی خاک را از آن خود می‌کند.

بیشتر بخوانید: این گیاهان، عشق و ثروت را وارد خانه هایتان می کنند!

تفاله قهوه و خواب زمستانی!

در حالی گیاه شما در خواب زمستانی فرورفته است مواد مغذی در حال تمام شدن است و بعد از اتمام فصل خواب گیاه نیاز به تقویت مجدد دارد . سعی کنید قهوه را جایگزین کودهای دیگر کنید تا گیاهتان بعد از فصل خاموشی دوباره در فصل رشد شکوفا شود .

نکاتی که باید در استفاده از تفاله قهوه برای گیاهتان رعایت کنید:

هنگام استفاده از تفاله قهوه برای گیاهتان حتما در نظر داشته باشید که تنها گیاهان خاصی که خاک اسیدی دوست دارند با تفاله قهوه تعامل خوبی برقرار می‌کنند . چرا که تفاله قهوه باعث افزایش اسیدیته‌ی خاک می‌شود
و بنفشه های آفریقایی نمونه ای از آنها هستند . بنابراین قبل از ریختن خاک اسیدی و تفاله‌ی قهوه برروی خاک گیاهتان مطمئن شوید که دوستدار اسیدیته است درغیر اینصورت باید حتما خاک را بشویید تا خنثی شود .

همچنین می توانید تفاله قهوه را با خاک ، کمپوست یا کود ترکیب کنید. این ترکیب می تواند خاصیت اسیدی قهوه را کمرنگ تر کرده و برای تقویت گیاهان مناسب باشد .

بیشتر بخوانید: به جای دور ریختن آب برنج؛ باهاش گیاهات رو تقویت کن! + طرز استفاده

 

نحوه استفاده از تفاله قهوه برای گیاهان

1- قهوه را طبق معمول همیشه که استفاده می‌کنید دم کرده و در ابتدا موادی که میخواهید در آن میکس کنید را مشخص کنید چرا که در پایان میزان آبی که نیاز دارید از این طریق مشخص خواهد شد .

2- تنها از قهوه ی معمولی دم کرده استفاده کنید . مواد افزودنی مانند شکر ، خامه ، شیر و یا … را به آن اضافه نکنید.

3- قهوه را به صورت رقیق استفاده کنید. برای داشتن یک مخلوط استاندارد باید آب حدود 1/2 فنجان ( 120 میلی لیتر ) بیشتر از مقدار قهوه باشد . برای مثال اگر شما 1 فنجان 240 میلی لیتری قهوه دارید باید آن را با 1و1/2 فنجان آ 350 میلی لیتر ترکیب کنید .

4- قهوه را در اسپری خود و یا آب پاش بریزید .

5- گیاهتان را با این محلول اسپری کرده و یا کامل آبیاری کنید . یکروز در هفته را برای این کار انتخاب کنید و به دلیل اسیدی بودن قهوه بهتر است مقدار کمی را در آب اصلی گیاهان اضافه کنید .

6- بهتر است در ابتدا از مقدار کمی برای گیاهتان استفاده کنید و بعد از یک هفته واکنش گیاهتان را مشاهده کنید و اگر واکنش بدی مشاهده نکردید مقدار محلول را بیشتر کنید .

منبع: ایران درخت




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4y8zxe

اخبار داغ




دیدگاه ها


محمد 2 ماه پیش

ریختن تفال قهوه پا گیاه مساوی با مرگ گیاه