ناگت مرغ | طرز تهیه ناگت مرغ | ناگت مرغ خانگی

تو خونه با کم ترین هزینه ناگت مرغ درست کن! + طرز تهیه

شما می توانید با درست کردن ناگت مرغ در خانه، هم از سلامت آن اطمینان حاصل کنید و هم از طعم فوق‌ العاده آن لذت ببرید.
1403/01/24 16:00
ناگت مرغ خانگی

ناگت مرغ یکی از غذاهای فوری و بسیار خوشمزه بین المللی است که طرز تهیه آسانی دارد. ناگت های آماده فرآوری شده که به آن ها مواد نگهدارنده زده شده است گزینه ی خوبی نیستند؛ به همین دلیل ما در این مطلب از سبک زندگی قصد داریم طرز تهیه ناگت مرغ خانگی رو به شما آموزش دهیم. اگر شما هم به طعم و مزه ی ناگت مرغ علاقه دارید، در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ناگت مرغ خانگی

مرغ : 400 گرم

نان تست: 2 عدد

پودر سوخاری : به مقدار لازم

پنیر پیتزا : 100 گرم

تخم مرغ : 1 عدد

پودر سیر : به مقدار لازم

نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه ناگت مرغ خانگی ساده

شاید بسیاری از افراد بر این باور باشند که برای درست کردن ناگت مرغ نیاز است که از دستگاه خاص یا مواد اولیه خالصی استفاده کنید؛ ما در ادامه روشی را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید به راحتی یک ناگت مرغ بازاری را در خانه آماده کنید و از سلامت آن مطمئن باشید.

مرحله اول

برای تهیه ناگت مرغ خانگی ابتدا وسط نان‌های تست که نرم هستند را خارج کرده و در یک کاسه مناسب خرد کنید؛ سپس ۲ قاشق غذاخوری آب به نان‌ها اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا نرم و خمیری شوند.

مرحله دوم 

در این مرحله گوشت مرغ را به تکه‌های کوچک تقسیم کرده و به همراه ادویه‌های گفته شده به کاسه اضافه کرده و خوب با نان‌ها مخلوط کنید؛ سپس مواد به دست آماده را درون مخلوط‌کن ریخته و پوره کنید.

مرحله سوم

در ادامه ۱ قاشق غذاخوری از آرد را به همراه پنیر پیتزا به مایه ناگت اضافه کنید؛ بعد از آنکه مایه آماده شد، روی آن را با سلفون بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم

بعد از گذشت این مدت زمان، در سه کاسه تخم مرغ، آرد و پودر سوخاری را بریزید؛ سپس هر کدام از ناگت‌ها را با دست به شکل دلخواه حالت داده و ابتدا در آرد سفید ، سپس در تخم مرغ در آخر هم در پودر سوخاری به خوبی بغلتانید و درون روغن شناور به خوبی سرخ کنید.

بیشتر بخوانید: دستور تهیه کتلت مرغ؛ برای کسایی که گوشت دوست ندارن!

نکات مهم در پخت ناگت مرغ

  • یکی از دلایلی که باعث می‌شود ناگت بیش از اندازه سفت شود، سرخ شدن بیش از حد ناگت‌ها است.
  • توجه داشته باشید در طرز تهیه ناگت مرغ برای آنکه بافت ناگت نرم شود، لازم است حتما از نان تست استفاده کنید.
  • قطر ناگت‌ها حتما باید حدود یک سانتی‌متر باشد، در غیر این صورت. اگر قطر ناگت بیشتر از حد معمول باشد، مغز ناگت خام و اگر کمتر باشد سریع خشک می‌شود.

منبع: چی شی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4yd6j4

اخبار داغ