فلفل تقلبی | تشخیص فلفل تقلبی و اصل از یکدیگر | تشخیص فلفل تقلبی

همینقدر راحت فلفل تقلبی رو از اصل تشخیص بده!

در ادامه تکنیک تشخیص فلفل تقلبی رو بهتون یاد میدیم، پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید!
همینقدر راحت فلفل تقلبی رو از اصل تشخیص بده!

متاسفانه بعضی اوقات در بازار، فلفل تقلبی به جای فلفل اصل نیز غروخته میشود! استفاده از فلفل تقلبی بازی با سلامت مردم به شمار می رود چرا که بسیاری از این ادویه جات بی کیفیت به دلیل ناخالصی ای که دارند سلامت مردم را تهدید می کنند. در ادامه این بخش از سبک زندگی شمارو با راه تشخیص فلفل تقلبی از اصل آشنا میکنیم! 

 

1-رنگ فلفل سیاه پودری

رنگ فلفل سیاه پودری یا آسیاب شده یکی از موارد است که به شما کمک می کند تا بتوانید خرید مطمئنی را انجام دهید، به این مورد توجه داشته باشید که بر خلاف نام فلفل سیاه رنگ آن به طور واقعی سیاه نیست بلکه دارای ترکیباتی از قهوه ای کم رنگ و سبز در کنار ذرات خاکستری است بنابراین اگر شما به هنگام خرید مشاهده کردید که فلفل آسیاب شده متمایل سیاه است بدانید که فلفل بی کیفیت است و دارای ناخالصی است که در این میان اگر فلفل سیاه به رنگ قهوه ای مایل به کرمی بود به معنی این است که فلفل سیاه خالص است و از کیفیت مطلوبی برای استفاده برخوردار است.

 

2- اندازه دانه ها فلفل سیاه

فلفل سیاه پودری برای استفاده توسط دستگاه های مختلفی آسیاب می شود بنابراین به هنگام استفاده توجه داشته باشید که هرچقدر فلفل سیاه نرم تر و ریزتر باشد عطر و طعم بهتری به غذایتان می دهد چرا که عطر و طعم آن به هنگام آسیاب و ریز شدن آزاد می شود که البته اگر فلفل سیاه به قدر زیاد ریز شود امکان تقلب و ناخالصی آن نیز توسط سودجویان بیشتر می شود که برای تشخیص آن می بایست از آزمایش های دیگری بهره ببرید.

 

3- عطر و طعم فلفل سیاه

عطر و طعم فلفل سیاه خاص و به نوعی مخصوص خودش است طوریکه نسبت به فلفل قرمز طعم ملایم تری دارد که البته طعم فلفل سیاه بسته به محل مورد کشت و شرایط اقلیمی مختلف ممکن است طعم متفاوتی داشته باشد که به راحتی قابل تشخیص است.

 

4- نرم و یکدست بودن فلفل سیاه

فلفل سیاه اصل کاملاً نرم و به صورت یکدست آسیاب شده است که اگر دارای ناخالصی باشد به وضوح قابل مشاهده است.

 

5- قیمت فلفل سیاه

مهم ترین و اصلی ترین راه تشخیص فلفل سیاه اصل از تقلبی، قیمت آن است. اگر برای خرید فلفل سیاه مراجعه نمودید و با قیمتی بسیار پایین مواجهه شده و خوشحال شده اید باید بگوییم این موضوع را بیشتر بررسی کنید. زیرا پایین بودن قیمت حتماً دلیل خاصی دارد. به عنوان مثال می توان به پایین بودن کیفیت فلفل سیاه، ناخالصی در فلفل سیاه یا تقلبی بودن فلفل سیاه اشاره نمود.

برخی فروشندگان برای پایین آوردن قیمت فلفل سیاه ناخالصی هایی مثل آرد به آن اضافه می کنند که این کار از کیفیت فلفل سیاه می کاهد. بنابراین برای قیمت پایین فلفل سیاه علت را جویا شوید.

 

6- تازگی فلفل سیاه

 راه تشخیص فلفل سیاه اصل از تقلبی بررسی میزان تازگی فلفل است. چربی فلفل سیاه تازه بسیار بیشتر از فلفل سیاه کهنه است. به صورتی که می توان گفت در فلفل کهنه یا تقلبی این چربی قابل لمس نمی باشد.

 

7- نوع بسته بندی

فلفل اصل به دست افراد متخصص و آگاه به خواص و ویژگی های فلفل سیاه تولید و بسته بندی می شود. فلفل سیاه اگر در مجاورت طولانی با اکسیژن قرار گیرد خواص فوق العاده خود از جمله پیپرین که شاخص اصلی طعم فلفل و مسئول تندی و گرمی آن است و همچنین روغن های فرار که عطر و طعم غنی فلفل را به آن می افزاید را از دست می دهد. بنابراین تولید کنندگان فلفل سیاه اصل به این موضوع توجه می نمایند و بسته بندی مناسبی را برای فلفل سیاه در نظر می گیرند تا به مدت طولانی در معرض هوا قرار نگیرد.

 

8- میزان خشکی فلفل سیاه

گفته می شود که فلفل سیاه ناخالص بیش از حد خشک است و این در حالی است که فلفل سیاه اصل اینگونه نیست.

 

9- خرید فلفل سیاه از فروشگاه های مجاز

در بیشتر مواقع امکان تشخیص فلفل سیاه اصل از تقلبی موثر نیست به همین دلیل بهترین راه خرید از فروشگاه های مجازی است که کالای اصل و با کیفیت را ارائه می کنند.

 

روش های دیگر برای شناسایی فلفل سیاه اصل از تقلبی

برای تشخیص فلفل سیاه اصل روش های سریع دیگری نیز وجود دارد که عبارتند از :

  • بررسی رنگ دانه های فلفل سیاه، راه بسیار مطمئنی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن فلفل سیاه است. به این منظور دانه های فلفل سیاه را روی برگه ای سفید بریزید. رنگ دانه ها باید در یک رنج قرارداشته باشند. توجه داشته باشید که فلفل سیاه برخلاف اسمش کاملاً سیاه نیست و دارای رنجی از قهوه ای می باشد. محصولات چند رنگ دارای کیفیت پایینی هستند.

نکته ای که در اینجا لازم به ذکر است این است که نکته فلفل های قهوه ای رنگ از کیفیت طعم و عطر بهتری برخوردارند چون در مرحله خشک کردن آن ها دقت بیشتری شده است.

  • فلفل سیاه زمانی که به درخت است دارای دانه ای سبز رنگ است این دانه های سبز رنگ را توسط دستگاه های خشک کن یا با قرار دادن آنها در فضای باز و زیر نور آفتاب خشک می کنند پس دانه های خیلی سیاه رنگ یا روی درخت سیاه شده اند یا تحت نور شدید خورشید خشک شده اند و کیفیت خیلی بالایی ندارند.
  • دانه های فلفل سیاه بین ۳ تا ۵ میلیمتر می باشند و روی پوسته آن چروک هایی را می توان مشاهده نمود.

 

منبع: ادویه جلالی 

 

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/o48ra2

اخبار داغ