منافذ باز پوست | روش های از بین بردن منافذ باز پوست

اگه منافذ پوستت بازه، این روتین پوستی مخصوص خودته! | درمان منافذ باز صورت

اگر به دنبال درمان و راهکار هایی برای بستن منافذ باز پوست خود هستید با ما همراه باشید تا بهترین روتین پوستی روزانه رو بهتون معرفی کنیم.
درمان منافذ

بسیاری از افراد از منافذ باز پوست خود شکایت دارند؛ این مشکل در افراد جوان و با پوست چرب یا مختلط شایع تر است. منافذ باز پوست در اثر گشادشدن منافذ طبیعی پوست که در همه افراد وجود دارد، ایجاد می شوند. در این قسمت از سبک زندگی قصد داریم راهکارهای علمی برای بستن منافذ باز پوست را به شما معرفی کنیم که با قرار دادن آن ها در روتین پوستی خود می توانید منافذ باز پوست خود را درمان کنید و در نهایت پوستی بی‌نقص و شفاف را برایتان به ارمغان خواهند آورد.

 

روتین پوستی درمان منافذ باز پوست

1. روزی دوبار صورت خود را بشویید

اگر پوست ما چرب باشد، منافذ بزرگتر دیده می‌شوند. پس، صورت خود را دو بار در روز بشویید تا منافذ با آلودگی‎ها مسدود نشوند و چربی پوست‌تان کم شود.

علاوه بر این، شستشوی صورت به طور صحیح از آکنه پیشگیری می‌کند و سبب بهبود التهاب پوست و افزایش سلامت آن می‌شود.

البته هنگام شستن صورت خود دقت کنید تا:

  • از آب ولرم استفاده کنید. آب داغ پوست را آزار می‌دهد و باعث باز شدن منافذ پوست می‌شود.
  • صورت خود را به آرامی بشویید. مالِش و ساییدن پوست به آن آسیب می‎زند و پوست را ملتهب می‌کند. اگر پوست ما ملتهب شود، منافذ آن بیشتر دیده می‌شوند.
  • یک شوینده‌ی غیرکمدوژنیک و ملایم پیدا کنید. دوباره تکرار می‌کنیم، باید هر کاری می توانید، انجام دهید تا از تحریک پوست و مسدود شدن منافذ آن جلوگیری کنید.

2.  برای شستن صورت خود از ژل شستشوی صورت استفاده کنید

اگر پوست شما چرب است، یا می‌خواهید منافذ باز پوست خود را ببندید، توصیه می‌کنیم از انواع ژل شستشوی صورت استفاده کنید.

شوینده‌ها و پاک کننده‌های دیگری مثل صابون، ممکن است موادی داشته باشند که در منافذ پوست ما باقی بمانند و چربی پوست را بیشتر کنند. اما، ژل شستشوی صورت کمک می‌کند تا چربی منافذ پوست را تمیز کنیم. در نتیجه، پوست به ظاهر مطلوب ما نزدیکتر می شود.

3.  هر روز ضد آفتاب بزنید

اگرچه خورشید آسیب بیشتری به پوست ما بزند، پوست بیشتر شل و افتاده می‌شود. پوستی که سفتی خود را از دست بدهد، منافذ آن بیشتر دیده می‌شوند.

اگر از یک کرم ضد آفتاب طیف گسترده با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید، تا حد زیادی پوست خود را در برابر آسیب‌های آفتاب محافظت می‌کنید. پس، برای محافظت از پوستتان، هر روز (حتی روزهای بارانی و یا سرد) از ضد آفتاب استفاده کنید.

یادتان باشد، هر زمان که نور خورشید به پوست ما بخورد، به آن آسیب می‌زند. این آسیب در طول زمان بیشتر و بیشتر می‌شود.

استفاده از ضد آفتاب سبب محافظت از پوست در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید می‌شود و می‌تواند به جلوگیری از سرطان پوست کمک ‌کند.

4.  لایه‌برداری را فراموش نکنید

اگر پوست چربی دارید، باید هفته‌ای یک یا دو بار لایه‌برداری کنید. اسکراب پوست چرب کمک می‌کند تا آلودگی هایی مانند گرد ‌و خاک، سلول‌های مرده پوست و چربی اضافی از منافذ پوست حذف شوند. در نتیجه، منافذ پوست مسدود نشده و کوچکتر دیده می شوند.

البته، نباید بیشتر از دو بار در هفته پوست را لایه‌برداری کنید. لایه‌برداری بیش از اندازه، پوست را خشک می‌کند.

5.  هر روز پوست خود را مرطوب کنید

کرم مرطوب‌ کننده‌ نقش مهمی در حفظ سلامت پوست شما بازی می‌کند. حفظ رطوبت پوست و رطوبت‌رسانی به آن از وظایف عمده آن است. ممکن است مرطوب کردن روزانه پوست چرب، کار نامناسبی به نظر بیاید. اما، این کار از باز شدن منافذ جلوگیری می کند.

این کار باعث می‌شود که چربی (سبوم) به جای اینکه روی سطح منافذ پوست بنشیند، به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کند. پس، مرطوب کردن پوست باعث می‌شود منافذ پوست با چربی مسدود نشوند و کوچکتر دیده شوند.

6.  هر شب‌ آرایش خود را پاک کنید

پاک کردن آرایش صورت قبل از خواب اهمیت زیادی دارد. اگر شب با آرایش بخوابید منافذ پوست‌تان مسدود می‌شوند؛ چرا که مواد آرایشی، چربی و باکتری‌ها در منافذ پوست روی هم جمع می‌شوند. اگر وقت کم دارید، می‌توانید از دستمال‌های مرطوب پاک‌کننده‌ی آرایش برای پاک کردن سریع آرایش خود استفاده کنید.

 

منبع: لافارر




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/r3w7x2

اخبار داغ