پیتزا املت | طرز تهیه املت پیتزایی | مواد لازم املت پیتزایی

طرفداران فست فود؛ برای صبحانه املت پیتزایی درست کنید! + طرز تهیه

املت پیتزایی یک املت خوشمزه است که می توانید آن را برای صبحانه یا عصرانه یا یک وعده شام سبک تهیه کنید.
طرفداران فست فود؛ برای صبحانه املت پیتزایی درست کنید! + طرز تهیه

یکی از املت های معروف و پرطرفدار، املت پیتزایی است که حتی نام این غذا نیز هر فردی را برای امتحان آن وسوسه خواهد کرد. املت پیتزایی با مواد متنوعی درست می شود و طرز تهیه آسانی دارد. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با دستور تهیه املت پیتزایی آشنا می کنیم! پس همراه ما باشید. 

مواد لازم برای تهیه املت پیتزایی برای ۲ نفر

  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • فلفل دلمه ای: ۱ عدد متوسط
  • گوجه فرنگی: ۱ عدد متوسط
  • قارچ: ۵ عدد متوسط
  • سوسیس (قابل حذف): ۲ عدد
  • پنیر پیتزا: به مقدار کافی
  • نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن:  به مقدار کافی

بیشتر بخوانید: صبح خود را با یک املت رژیمی شروع کنید! + طرز تهیه

مراحل طرز تهیه املت پیتزایی

مرحله اول

برای تهیه املت پیتزایی خوشمزه در ابتدای کار فلفل دلمه ای، قارچ و گوجه فرنگی را شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس در صورت تمایل برای استفاده از سوسیس، آنها را نیز همانند سبزیجات خرد می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه یک تابه مناسب برداشته و درون آن مقداری روغن مایع می ریزیم، سپس روی حرارت گذاشته تا به خوبی گرم شود. حالا سبزیجات خرد شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شوند.

مرحله سوم

در این مرحله سوسیس خرد شده را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا سوسیس نیز سرخ شود. در ادامه تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب شکسته و به آن مقداری نمک و فلفل سیاه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا با چنگال به خوبی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ ها از لختگی خارج شده و با ادویه ها ترکیب شوند. در ادامه مواد را به صورت مرتب درون تابه پخش می کنیم، سپس تخم مرغ را به آرامی و به صورت یکنواخت روی آنها می ریزیم.

مرحله پنجم

در ادامه مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس روی املت را با پنیر پیتزا کاملا می پوشانیم و برای ظاهری شکیل تر روی پنیر پیتزا را با قارچ ورقه ای و فلفل دلمه ای خلالی تزیین می کنیم.

بیشتر بخوانید: از صبحونه تکراری خسته شدی؟ املت ریحون درست کن + طرز تهیه

مرحله ششم

حالا درب تابه را بسته و اجازه می دهیم املت پیتزایی به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی حرارت بماند تا تخم مرغ کاملا پخته شده و پنیر پیتزا به خوبی ذوب شود. پس از اتمام زمان پخت املت، تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

در ادامه مقداری پودر آویشن برای عطر و طعم بهتر به صورت پخش روی املت می پاشیم، سپس آنرا درون ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم. در نهایت املت پیتزایی را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: نکته چی 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/278be3

اخبار داغ