فواید پوست پسته | رفع بوی بد دهان با پوست پسته | رفع اسهال با پوست پسته

۸ خاصیت پوست پسته که هرگز نمی‌دانستید!

پوست پسته یه سری خواص داره که هیچکس نمیدونه من اینجا به طور کامل بهتون توضیحش میدیم.
1403/06/14 19:00
۸ خاصیت پوست پسته که هرگز نمی‌دانستید!

پسته یکی از مهم ترین، محبوب ترین و دوست داشتنی ترین انواع آجیل در جهان است که در تمام جهان شناخته شده است و طرفداران بسیار زیادی دارد. همه ما نیز این آجیل را به خوبی می شناسیم و با خواص آن نیز آشنا هستید. اما یکی از چیز هایی که نمیدانید راجع به پوست پسته است. پسته دو نوع پوست مختلف دارد. یک پوست سفت که پوسته سفت پسته می باشد که برای خوردن پسته آن را می شکنیم و میخوریم. این پوسته کاربرد ها و خواص خاصی دارند. اما یکی از انواع پوست های پسته که خواص بسیار زیادی دارد و بسیار کاربردی هستند، پوسته های سبز رنگی هستند که روی پسته هستند.

اگر پسته ها را در زمان چیدن دیده باشید، پسته های سبز رنگی روی آنها وجود دارد که شما باید آنرا بکنید و از روی پسته بردارید. این پوست پسته های نازک خواص بسیار زیادی دارند و بسیار کاربردی هستند که در ادامه این مقاله قصد داریم تا درباره آنها صحبت کنیم.

بیشتر خوانید: فرنی پسته رو اینجوری درست کن تا گوله نشه و آب نندازه! + طرز تهیه

1: بهترین دارو برای رفع بوی بد دهان

یکی از مهم ترین مشکلاتی که امروزه بسیاری از افراد از آن رنج می برند و دچار آن می شوند، بوی بد دهان است. این موضوع یکی از مهم ترین مشکلاتی است که امروزه بسیاری از ما به آن مبتلا هستیم. بوی بد دهان چه از بیماری های مختلف، چه از کمبود ویتامین های مختلف و چه از نشستن دهان به وجود بیاید، یک مورد از مشکلاتی است که همه ما با آنها دست و پنجه گرم می کنیم.

راه های مختلفی برای رفع بوی بد دهان وجود دارد و تولید شده است و شما می توانید از دارو های مختلفی مانند دئودورانت استفاده کنید و بوی بد دهان خود را از بین ببرید. اما یکی از راه های طبیعی رفع بوی بد دهان، می توانید از آن استفاده کنید، جویدن پوست پسته است که باعث می شود که بوی بد دهان از بین برود و شما میتوانید این مشکل را به کمک پوست پسته حل کنید.

2: التیام زخم های داخل دهان

یکی دیگر از مشکلاتی که در بسیاری از افراد اتفاق می افتد و سلامت دهان و دندان آنها را به خطر می اندازد، زخم هایی است که در دهان افراد رخ می دهد و می تواند این مشکل را برای همه ما ایجاد کند. یکی دیگر از مزایای و خواص پوست پسته این است که شما می توانید با جویدن پوسته نازک روی پسته، زخم های مختلفی که در دهانتان به وجود آمده اند را از بین ببرید و این مشکل را نیز به کمک پوست پسته برطرف کنید.

3: استحکام لثه

هر چه از خواص و فواید پوست نازک چسته برای سلامت دهان و دندان شما بگوییم، باز هم کم گفته ایم. یکی دیگر از مهم ترین خواص پوست پسته این است که از آن برای استحکام بخشیدن به لثه استفاده می شود و در بهبود وضعیت لثه شما نیز بسیار موثر است. یکی از بیماری هایی که در بدن به دلیل کمبود ویتامین C اتفاق می افتد، زخم شدن، حساس شدن و در کل بد شدن وضعیت لثه های شماست که می توانید به کمک جویدن و مالیدن پوست پسته روی لثه های خود از رخ دادن این مشکل جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: لوز پسته؛ شیرینی بدون فر با خواص آنتی اکسیدانی! + طرز تهیه

4: از بین برنده حالت تهوع و استفراغ

دم کرده پوست پسته حالت دل به خوردگی، دل پیچه های شدید، استفراغ و حالت تهوع یا تمامی بیماری های اینچنینی را برطرف می کند. یکی از مشکلاتی که قطعا تا به حال برای همه ما پیش آمده حالت تهوع است. زمانی که حالتان به شدت بد است و حتی بوی هر غذا و خوردنی نیز حال شما را بد تر می کند. در این زمان ها شما می توانید از راه استراحت یا خوردن دارو های مختلف گیاهی و صنعتی مختلف این مشکل را حل کنید اما یکی از راه های طبیعی که برای انجام این کار دارید استفاده از پوست نازک پسته به صورت دم کرده است که این مشکل شما را به سرعت برطرف می کند.

5: رفع اسهال

یکی دیگر از مشکلاتی که به دلیل دل درد و دل پیچه در ما ایجاد می شود و بیماری منفوری نیز می باشد، اسهال است. زمانی که دل پیچه دارید، روده های شما نمی توانند به خوبی غذا را هضم کنند و از هضم آن می گذرند این باعث اسهال شدن شما و حال بدتان می شود. اسهال نیز از دسته بیماری هایی است که با دارو ها و محصولات گیاهی مختلفی مانند عرق نعناع برطرف می شود اما یکی دیگر از محصولات گیاهی که در درمان و رفع اسهال مورد استفاده قرار می گیرد، پوسته پسته است. شما میتوانید با مصرف پوست پسته به صورت دم کرده، اسهال را نیز برطرف کنید و در کل دل پیچه های شدید خود را از بین ببرید.

6: رفع سکسکه

یکی از رو مخ ترین مشکلاتی که گاها در اثر ترسیدن یهویی یا خنده زیاد در ما اتفاق می افتد و می تواند اعصاب ما را خورد کند که در برخی افراد یک بیماری مزمن است و زیاد به این مشکل دچار می شوند، سکسکه است. سکسکه راه های مقابله بسیاری دارد که حتما تا به حال بار ها آنها را امتحان کرده اید و جواب گرفته اید. راه های مانند جا خوردن یک باره یه حبس کردن نفس در سینه برای 10 ثانیه. اما اگر این روش ها جواب ندادند چکار کنیم؟

پوست پسته یکی از موادی است که می تواند در این زمان به کمک شما بیاید. کافی است که پوست پسته را دم کرده و در یک فنجان بریزید و آن را نوش جان کنید. پوست پسته دم کرده توانایی برطرف کردن سکسکه های شما را نیز دارد و شما میتوانید در شرایطی که راه های ساده برای رفع سکسکه به شما کمکی نمی کنند از این روش استفاده کنید و سکسکه را برطرف کنید.

7: تولید ترشی و مربا

ترشی ها و مربا های مختلف از دسته محبوب ترین مواد غذایی هستند که برای صبحانه یا در کنار غذا از آنها استفاده می شود و طرفداران بسیار زیادی دارد. پوست پسته یکی از مهم ترین مواد غذایی گیاهی است که از آن در تولید انواع و اقسام مربا یا ترشی استفاده می شود و از دسته مهم ترین افزودنی ها شناخته می شود که به این دو خوراکی بی نظیر اضافه می شود و خواص و طعم بسیار زیادی به آنها می دهد.

 

8: رنگرزی

این مورد از خواص پوست پسته به حساب نمی آید اما به دلیل اینکه یکی از مهم ترین کاربرد های پوست پسته، استفاده از آن برای رنگرزی در صنایع مختلفی مثل فرش است، به همین دلیل در این لیست از آن به عنوان یکی از خواص و کاربرد های مهم پوست پسته یاد می کنیم.

منبع: چطور




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/27dzkg

اخبار داغ