کاهش وزن با سماق | روش لاغر شدن با سماق | رژیم غذایی سماق برای لاغری

با سماق شکمت رو کوچیک کن! | نحوه مصرف سماق برای کاهش وزن

اگه کمی اضافه وزن دارید با سماق هم میتونید کم کنید و هم کنترلش کنید. برای لاغری سماق را در برنامه غذاییتون بگذارید.
با سماق شکمت رو کوچیک کن! | نحوه مصرف سماق برای کاهش وزن

در این مطلب درباره لاغری با سماق صحبت مب کنیم. یکی از محبوب‌ترین چاشنی‌های سنتی در غذاها که طرفداران زیادی دارد سماق است. اکثر ایرانیان با شنیدن اسم سماق به یاد دورهمی و کباب کوبیده می‌افتند؛ چرا که معروف‌ترین چاشنی این غذا سماق است. متاسفانه این ادویه خاص محدود به همان غذاهای کبابی است و خانواده‌های ایرانی آن را در سبد غذایی خود نادیده گرفته‌اند. جالب است بدانید که سماق داری خواص شگفت انگیز زیادی برای سلامتی بدن است که کاهش وزن با سماق از جمله آنهاست. برای آشنایی با روش های کاهش وزن با سماق، با ما همراه باشید.

سماق به عنوان یکی از اجزای مفید و کم‌کالری، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. این میوه دارای مقدار زیادی فیبر است که می‌تواند احساس سیری را افزایش داده و کمک به کنترل وزن و جلوگیری از افزایش وزن غیرطبیعی کند.

بیشتر بخوانید: رژیم ۵ روزه دارچین برای لاغری!

همچنین، سماق دارای ویتامین C است که می‌تواند در فرآیند سوزاندن چربی‌ها و افزایش سطح متابولیسم کمک کند. این ویتامین همچنین می‌تواند به عملکرد صحیح سیستم ایمنی کمک کرده و انرژی لازم برای ورزش و فعالیت فیزیکی را فراهم آورده و در نتیجه، در فرایند کاهش وزن مفید باشد.

به طور کلی، استفاده از سماق به عنوان یک بخش از رژیم غذایی سالم و کم‌کالری می‌تواند در کنترل وزن و کمک به کاهش وزن مؤثر باشد. با افزودن این میوه به غذاهای خود، می‌توانید از مزایای آن در راستای کاهش وزن بهره‌مند شوید.

نحوه استفاده از سماق برای لاغری

برای استفاده از سماق به منظور کمک به کاهش وزن ، می‌توانید آن را به صورت زیاد به رژیم غذایی خود اضافه کنید. یکی از روش‌های معمول استفاده از سماق، افزودن آن به سالاد و سس‌های طعم‌دهنده است. سماق می‌تواند به عنوان جایگزینی سالم و کم‌کالری برای افزودن طعم به غذاها مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین، می‌توانید سماق را به عنوان طعم‌دهنده در غذاهای گوشتی، سبزیجات و سالادها استفاده کنید. به دلیل ویژگی‌های ترش و تیز سماق، افزودن آن به غذاها می‌تواند به افزایش طعم و ایجاد لذت بیشتر در غذا کمک کند و این باعث می‌شود که افراد از میزان کمتری از غذا استفاده کنند.

به طور کلی، افزودن سماق به رژیم غذایی به عنوان یک انتخاب طعم‌دهنده و کم‌کالری می‌تواند در کنترل وزن و کمک به کاهش وزن مؤثر باشد. اما بهتر است قبل از استفاده و اضافه کردن آن به رژیم غذایی، با متخصصین تغذیه فیت کلاب مشورت کنید.

دستور العمل‌های رژیمی با سماق

دمنوش سماق

مقداری پورد سماق را به همراه کمی نبات، داخل قوری آب جوش ریخته و آن را روی کتری یا سماور بگذارید تا دم بکشد. سپس دمنوش را از صافی گذرانده و میل کنید.

همچنین می‌توانید به صورت سرد این دمنوش را تهیه کنید:

میوه‌های خشک شده آن را جدا کرده و به مدت ۲۴ ساعت در آب خنک بخیسانید و داخل یخچال بگذارید. سپس آن را از صافی رد کرده و با عسل نوش جان کنید.

بیشتر بخوانید: چطور با آب لاغر شویم؟

به عنوان چاشنی غذاها

  • مصرف سماق آسیاب شده یک راه آسان و رایج برای استفاده از این گیاه است. می‌توانید مرغ، ماهی و گوشت قرمز خود را با آن مزه دار کنید.
  • به صورت خشک روی گوشت کبابی بپاشید.
  • روی سالادها بپاشید و استفاده کنید.
  • با سالاد شیرازی به همراه خیار، گوجه فرنگی و سرکه میل نمایید.
  • روی سبزیجات کبابی استفاده کنید.
  • کدو، کلم بروکلی، چیپس و سیب زمینی شیرین را با سماق مزه دار کنید.
  • سماق را به ماست اضافه کنید.
  • روی طالبی یا خربزه بپاشید و مصرف کنید.
  • با برنج یا کینوا مخلوط کنید.
  • روی بادمجان یا قارچ کبابی بریزید.

به طور کلی، اضافه کردن سماق به رژیم غذایی به عنوان یک طعم‌دهنده طبیعی و کم‌کالری می‌تواند در کنترل وزن و کمک به لاغری موثر باشد.

پژوهش‌های علمی انجام شده روی سماق نشان می‌دهد که این گیاه باعث تجزیه چربی‌های شکمی و سوزاندن کالری‌های بدن شده و در عین حال به هضم سریع غذاها کمک می‌کند. اخیرا متخصصان رژیم غذایی به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از راهکارهای کاهش وزن استفاده از سماق به همراه ماست است!

خوردن این دو ترکیب جادویی چربی‌سوزی را تسریع کرده و به کاهش وزن شما کمک می‌کند. از طرفی، مشکل نفخ شکمی را از بین می‌برد و برای کسانی که از یبوست رنج می‌برند بسیار مفید است. خوردن سماق با ماست، علاوه بر آب شدن چربی‌های شکمی، به چربی‌سوزی ناحیه ران و کمر نیز کمک می‌کند.

همچنین، ترکیب فیبر و پروتئین در کنار هم مانع از احساس گرسنگی شما در طول روز می‌شود و انرژی کافی را برای انجام فعالیت‌های روزانه در اختیار شما قرار می‌دهد.کافیست یک قاشق غذا خوری سماق را با یک کاسه ماست پرچرب ترکیب کرده و آن را در ساعات بعد از ظهر رژیم غذایی خود جای دهید.

بیشتر بخوانید: معرفی مواد غذایی پروتئین دار برای لاغری

مصرف کدام سماق برای لاغری بهتر است؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، سماق قرمز در مقایسه با سماق قهوه‌ای از کیفیت و مرغوبیت بالاتری برخوردار است. از این رو، سماق ارگانیک و بدون مواد افزودنی بهترین انتخاب شما برای لاغری خواهد بود. برای اینکه بتوانید سماق اصل را از تقلبی تشخیص دهید:

  • پس از خریداری، پودر سماق را داخل یک لیوان بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید. پس از چند دقیقه خواهید دید که در لیوان آب حالتی به وجود می‌آید. اگر سماق تقلبی باشد، فقط رنگ آب داخل لیوان تغییر می‌کند. اما اگر سماق اصل باشد، آب داخل لیوان شفاف و خالص نخواهد بود و شما ذرات سماق را داخل آب مشاهده خواهید کرد.
  • از طرفی، رنگ بیش از اندازه قرمز سماق نشان دهنده این است که رنگ افزودنی به سماق اضافه شده است.

میزان مصرف سماق برای لاغری چقدر است؟

براساس تحقیقات، هنوز دوز معینی برای استفاده از سماق مشخص نشده است. اما تحقیقات بالینی نشان می‌دهد که مصرف ۳ گرم سماق در طول روز برای لاغری و درمان بیماری‌ها بی‌خطر و بلامانع است.

منبع: فیت کلاب




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/27qb5v

اخبار داغ