روغن‌ های افزایش رشد مو | بهترین روغن گیاهی برای رشد مو | روغن برای رشد سریع مو در یک هفته

رشد سریع مو؛ فقط با این روغن های طبیعی | راز رشد موهایتان اینجاست!

در این مطلب، به معرفی روغن‌ های افزایش رشد مو می پردازیم که می توانند به طور چشمگیری به رشد سریع مو و تقویت موهای ضعیف و نازک کمک کنند
رشد سریع مو؛ فقط با این روغن های طبیعی | راز رشد موهایتان اینجاست!

تغذیه سالم و سبک زندگی صحیح، دو فاکتور مهمی هستند که می‌توانند به‌صورت ریشه‌ای مشکلات مربوط به مو را کاهش دهند و حتی از بین ببرند. علاوه بر این عوامل، شما می‌توانید از روغن‌ های افزایش رشد مو، استفاده کنید. روغن‌ های افزایش رشد مو شامل چه مواردی می شوند؟! در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با روغن‌ های افزایش رشد مو آشنا می کنیم!

روغن زیتون

روغن زیتون در بسیاری از محصولات مراقبتی پوست و مو به کار رفته و در واقع یکی از در دسترس‌ترین مواد ممکن برای این کار به شمار می‌آید. روغن زیتون پوست سر شما را به خوبی تغذیه می‌کند و موهایتان را نرم و براق نگه می‌دارد.

می‌توانید مقداری روغن زیتون را به پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید یا برای نتیجه‌گیری بهتر، آن را با روغن رزماری ترکیب کنید. کافیست یک بار در هفته از روغن زیتون روی موهای خود استفاده کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید: موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید!

روغن کرچک

روغن کرچک دارای خاصیت آبرسانی است و همچنین موجب افزایش سرعت رشد مو و مژه می‌شود.

کافیست مقداری از آن را به پوست سر مالیده و چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. اگر هر بار که موهای خود را شستشو می‌دهید، از روغن کرچک استفاده کنید، به بهترین شکل از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا هم از روغن‌های طبیعی است که رشد مو را افزایش می‌دهد. روغن جوجوبا یک خاصیت منحصر به فرد دارد و آن این است که این روغن برخلاف دیگر روغن‌ها، به مو نفوذ نمی‌کند. در عوض، فولیکول مو را کاملاً کاور کرده و بدین صورت از شکستن و نابودی آن پیشگیری می‌کند.

این روغن را به صورت مستقیم به موها و پوست سرتان بمالید و بعد از چند دقیقه شستشو دهید. تا چربی باقی‌مانده را از بین ببرید.

همچنین می‌توانید به نسبت ۱ به ۸ روغن جوجوبا را با شامپوی سر خود ترکیب نموده و از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: این روغن های گیاهی، برای موهای وز و خشک معجزه می کنند!

روغن رزماری

در سال ۲۰۱۵ به منظور مقایسه تأثیر ماینوکسیدیل و روغن رزماری در رشد مو، بررسی‌هایی انجام گرفت. نتیجه این تحقیقات که شش ماه به طول انجامید، حقیقت جالبی را رو کرد. بر اساس این مطالعه، هر دو ماده به یک اندازه در تحریک پوست سر و رشد مو تأثیر می‌گذارند. ماینوکسیدیل یک داروی شیمیایی شناخته شده در تقویت رشد مو است. بنابراین برابری روغن رزماری به لحاظ تأثیرگذاری بر رشد مو یک امتیاز بزرگ برای آن محسوب می‌شود.

با این تفاسیر خرید روغن رزماری مطمئناً اقدام عاقلانه‌تری نسبت به خرید ماینوکسیدیل است. چرا که روغن رزماری یک ماده طبیعی بی ضرر با خاصیتی درست مساوی با یک ماده شیمیایی رشد مو است.

روغن فندق

روغن فندق با وجود پروتئین و ویتامین‌های مختلفی که در آن وجود دارد، به رشد طبیعی موها کمک می‌کند. این ماده گیاهی به راحتی توسط ریشه مو جذب شده و به اصطلاح به خورد مو می‌رود. همین قابلیت باعث شده که تأثیر ملموسی در بلند شدن موها داشته باشد. علاوه بر این خرید روغن فندق و استفاده منظم از آن مزایای دیگری نیز دارد. جلوگیری از ریزش مو، درمان شوره سر، درخشان شدن موها، تغذیه پوست سر، به تأخیر انداختن خاکستری شدن موها و همچنین ضخیم و پرپشت شدن موها از جمله این مزایا است.

منبع: همشهری آنلاین




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2aylxe

اخبار داغ