بهترین روغن برای موخوره | طرز استفاده روغن نارگیل برای موخوره | درمان موخوره شدید با روغن گیاهی

موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی

اگر مدام بابت موخوره موهایتان کلافه هستید؛ بهتر است با روغن های طبیعی برای رفع موخوره آشنا شوید!
موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی

روش‌های ساده و باورنکردنی زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای درمان قطعی موخوره کمک بگیرید. یکی از این روش ها استفاده از روغن های طبیعی برای رفع موخوره است! آیا می دانید بهترین روغن های طبیعی برای رفع موخوره چیست؟ در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با بهترین روغن های طبیعی برای رفع موخوره آشنا می کنیم!

روغن نارگیل

بهترین روغن‌ برای موخوره: بدون شک این اولین بار نیست که درباره فواید روغن نارگیل می‌شنوید و آخرین بار هم نخواهد بود. روغن نارگیل یکی از بهترین مواد طبیعی برای پوست، ناخن و مهم‌تر از همه مو است.

روغن نارگیل دارای قابلیت‌های زیادی است که مشکلاتی مانند شوره سر، کم‌پشتی، خشکی و موخوره را درمان می‌کند. البته روغن‌های طبیعی گاهی بسیار سنگین و قوی هستند، بنابراین از مقدار کم آن شروع کنید و در صورت نیاز به آن اضافه کنید.

کافی است بعد از این که موهایتان را به خوبی در حمام شستید و بیشتر رطوبت آن را گرفتید، یک چهارم کف دست خود را با روغن نارگیل پر کرده و آن را روی موهای خود بمالید. ماساژ موها را با روغن نارگیل از نوک موها تا بالای ساقه ادامه دهید. سپس موهای خود را در حوله یا دستمال تمیز بپیچید و 30 دقیقه صبر کنید.

بیشتر بخوانید: روغن تراپی مو؛ معجزه ای برای تقویت مو که رو دستش نیست!

روغن زیتون

اولین و شاید بهترین پیشنهاد برای درمان موخوره شدید یا غیر شدید، استفاده از روغن زیتون به عنوان ترکیبی فوق‌العاده مغذی است. برای درک میزان تاثیر‌گذاری روغن زیتون در درمان موخوره، بهتر است تا مقدار مشخصی از این روغن را در مایکروویو یا روی حرارت مستقیم گرم کنید. سپس آن را روی موهایی که آسیب دیده‌اند به آرامی ریخته و ماساژ دهید.

اجازه دهید روغن بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت روی قسمت آسیب دیده مو بماند و سپس با آن را به خوبی شست‌وشو دهید. درصورتی‌که این روش را حداقل دو بار در طول هفته تکرار کنید، می‌توانید از نتایج رضایت‌بخش آن بهره‌مند شوید. البته فراموش نکنید که برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توانید به این ترکیب کمی عسل نیز اضافه کنید، دراین‌صورت مقدار عسل اضافه شده به ترکیب باید یک دوم مقدار روغن زیتون باشد.

به این نکته مهم توجه داشته باشید که در صورت اضافه کردن عسل به ترکیب روغن زیتون، باید پس از گذشت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بعد از قرار گرفتن ماسک روی موها، آن را به آرامی شست‌وشو دهید. البته می‌توانید از این روش حداقل ۲ تا ۳ بار در طول هفته برای درمان قطعی موخوره استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: این روغن های گیاهی، برای موهای وز و خشک معجزه می کنند!

روغن چوب صندل

روغن چوب صندل در حقیقت بهترین روغن برای رفع موخوره سر محسوب می‌شود. روغنی واقعا موثر و مفید که در عین تاثیرگذاری بالا بسیار در دسترس و ارزان قیمت است. برای استفاده از روغن چوب صندل و افزایش میزان تاثیرگذاری آن در درمان موخوره می‌توانید از ترکیب روغن زیتون نیز استفاده کنید. در هر صورت بهتر است روغن را به‌صورت مستقیم روی موهای‌تان نریزید. چند قطره از آن را روی دست بریزید و سپس به آرامی موهای‌تان را ماساژ دهید.

روغن بادام شیرین

اگر به رفع و درمان موخوره بدون کوتاهی مو فکر می‌کنید، بهتر است تا حداقل برای یک بار تاثیر شگفت‌انگیز روغن بادام شیرین در درمان موخوره سر را امتحان کنید. برای افزایش قدرت ترکیب روغن بادام در رفع سریع موخوره می‌توانید از دو ترکیب دیگر یعنی تخم‌مرغ و همین‌طور وانیل استفاده کنید. درصورتی‌که وانیل را انتخاب می‌کنید، چند قطره از آن را با روغن بادامی که روی حرارت قرار داده شده، ترکیب کنید.

این ترکیب را حداکثر برای مدت ۳۰ دقیقه روی موهای‌تان و قسمتی که آسیب دیده قرار دهید و سپس با استفاده از آب ولرم (ترجیحا سرد) آن را به خوبی بشویید. اما درصورتی‌که از تخم‌مرغ استفاده می‌کنید، با ترکیب کردن یک تخم‌مرغ و حداکثر ۴/۱ فنجان از روغن زیتون، ماسک به دست آمده را نهایتا برای ۴۵ دقیقه روی مو بمالید و سپس آن را به خوبی بشویید.

روغن آرگان

بهترین روغن‌ برای موخوره: این محصول نه تنها ریشه مو را آبرسانی می‌کند، بلکه می‌تواند نوک موها را هم از هر گونه آسیبی در امان نگه دارد. شما باید ساقه موهایتان را مدام با روغن آرگان ماساژ دهید تا علاوه بر تقویت موها، احتمال موخوره و ریزش در آن به کمترین میزان ممکن برسد. روغن آرگان منبع ویتامین E، امگا 6، اولئیک اسید، اسیدهای چرب مفید، آنتی‌اکسیدان‌ها و عناصر ضدالتهاب است. این عناصر در کنار هم می‌توانند بسیاری از مشکلات مو را درمان کنند.

روغن جوجوبا

بهترین روغن‌ برای موخوره: این روغن مواد مغذی حیاتی موها را تامین می‌کند. مواد مغذی از قبیل؛ ویتامین C، ویتامین B، ویتامین E و روی در روغن جوجوبا، نیاز روزانه موها را تامین می‌کند. این عناصر هم موها را تقویت می‌کند، هم ریشه موها را آبرسانی می‌کند و هم از موها در برابر شوره محافظت به عمل می‌آورد. ماساژ دادن موها با استفاده از روغن جوجوبا نه تنها خشکی نوک مو را از بین می‌برد، بلکه شما را از شر دو شاخه شدن موها خلاص می‌کند.

منبع: مجله دلتا




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2oab5d

اخبار داغ