روغن تراپی مو | فواید روغن تراپی مو

روغن تراپی مو؛ معجزه ای برای تقویت مو که رو دستش نیست!

مراقبت درست از موها به آن‌ها کمک می‌کند تا بافت سالم و درخشندگی خود را حفظ کنند. روغن تراپی مو یکی از بهترین روش های مراقبتی مو هست که در ادمه از فواید آن بهتون میگیم.
روغن تراپی

روغن تراپی مو روش جدیدی نیست اما به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است. روغن تراپی مو عبارت است از مالیدن روغن بر روی ساقه های مو و ماساژ آن روی پوست سر که این فرایند سبب رطوبت رسانی به مو، افزایش درخشندگی و لطافت مو می شود. همچنین روغن تراپی مو موها را نرم کرده و ویتامین‌ها و مواد معدنی را که به دلیل شستشوی مکرر از مو و پوست سر ساییده می‌شوند را دوباره تأمین می کند.

 

چرا باید روغن تراپی کنیم؟

روغن تراپی مو، یک روش درمانی جایگزین برای درمان های شیمیایی همچون مزوتراپی، ویتامینه و پی آر پی و ... است. با انجام این روش شاهد ترمیم؛ تقویت و افزایش رشد موها خواهیم بود. در درمان موها با این روش، از روغن های گیاهی جوجوبا، روغن نارگیل، روغن آرگان و ... استفاده می شود. از آن جایی که این روغن ها جزو روغن های طبیعی هستند و پایه گیاهی دارند، سازگاری و اثرگذاری طولانی مدت تری نسبت به روش های درمانی دیگر دارند.

با انتخاب مناسب ترین روغن برای مو و انجام روغن تراپی مو، لایه های مو، عمیقا ترمیم و درمان می شوند. برخلاف تصور عموم مردم که برای روغن تراپی یک الگوی خاصی را مشخص کرده اند، این روش درمانی، الگوی خاصی ندارد و برای هر فردی، باید متناسب با نیاز او انجام شود.

بیشتر بخوانید: این روغن های گیاهی، برای موهای وز و خشک معجزه می کنند!

مزایای روغن تراپی مو

روغن‌ها نقش مهمی در محافظت از مو در برابر ساییدگی و فرسایش‌های مداوم دارند. چرب شدن موها به طور منظم، خستگی هیگرال یا تورم و خشک شدن موها را کاهش می‌دهند. روغن‌ها با پر کردن شکاف بین سلول‌های کوتیکول از فولیکول در برابر سورفاکتانت‌ها محافظت می‌کنند.

حقیقت این است که ماساژ مو و پوست سر با روغن، به سلامت پوست سر کمک می‌کند. وقتی که پوست سر را به آرامی ماساژ می‌دهید، به لایه‌برداری و گاهی به کاهش ریزش مو کمک می‌کنید. روغن‌ها، اسیدهای چربی دارند که به جایگزینی چربی طبیعی مو کمک می‌کند. سبوم طبیعی مو، به دلیل مواد شیمیایی موجود در شامپوها، آلودگی هوا و خیلی موارد دیگر از بین می‌روند؛ اما این لیپیدها هستند که نقش اصلی در زیبایی و سلامت موها را دارند و به حفظ درخشندگی مو کمک می‌کنند.

سبوم یا چربی طبیعی مو، ماده‌ای روغنی است که در غدد سباسه تولید می‌شود. این ماده با مولکول‌های چربی به نام لیپیدها ترکیب شده و یک محافظ روی سطح پوست ایجاد می‌کند. لیپیدها به آبرسانی پوست کمک کرده و از پوست در برابر بیماری‌های بالقوه مضر مانند باکتری‌ها و قارچ‌ها محافظت می‌کنند. روغن تراپی به تقویت ساقه مو به ویژه در موهای وز و خشک کمک می‌کند. تقویت لیپیدها، موها را مستحکم و صاف و درخشان می‌کند.

بیشتر بخوانید: موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید!

بهترین روغن‌ های مخصوص روغن تراپی

روغن تراپی با روغن نارگیل

روغن نارگیل خالص، رایج‌ترین روغن مو به ویژه در جنوب آسیاست. روغن نارگیل، بهترین گزینه برای روغن تراپی مو در خانه است. اسید چرب اصلی روغن نارگیل، لوریک اسید است. روغن نارگیل تمایل زیادی به پروتئین مو دارد. به این معنی که به پروتئین مو متصل می‌شود و به راحتی می‌تواند به داخل نفوذ می‌کند. برای ساقه موهای آسیب دیده، روغن نارگیل بهترین روغن است و پروتئین‌های آسیب دیده را ترمیم کرده و با رشد مجدد، کاهش پروتئین‌های ساقه مو را جبران می‌کند. این روغن با داشتن وزن مولکولی کم، سبک است و به راحتی می‌تواند به ساقه مو نفوذ کند. روغن نارگیل با مزیت‌هایی که دارد، محافظت طبیعی قدرتمندی برای موهاست و در کل برای بیشتر انواع مو، انتخاب خوبی است.

ماساژ موها با روغن کنجد

روغن کنجد که برای موهای نوع واتا مناسب است، وز شدگی مو را کاهش می‌دهد و روغن تراپی برای ریزش مو با روغن کنجد می‌تواند مؤثر باشد و باعث جلوگیری از ریزش مو شود. روغن تراپی مو در خانه با روغن کنجد که به آسانی تهیه می‌شود، بسیار لذت‌بخش و مفید است. روغن کنجد سرشار از ویتامین B1، کلسیم، مس، فسفر، منیزیم، منگنز و روی است. روغن کنجد، همچنین حالت‌دهنده عمیقی برای پوست سر است و ساقه مو را هم صاف می‌کند. خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی روغن کنجد ممکن است به جلوگیری از شوره سر کمک کند.

روغن بادام برای روغن تراپی

روغن بادام، وزن حجمی کمتری نسبت به روغن کنجد دارد اما از روغن نارگیل غلیظ‌تر است. روغن بادام، روغن خوبی برای روغن تراپی مو در خانه است. روغن بادام حاوی ویتامین‌های B، K و E است. ویتامین E می‌تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد. یک منبع معتبر افزایش 34 درصدی رشد مو را در افرادی که به مدت 8 ماه از ویتامین E به صورت خوراکی استفاده کرده‌اند، نشان می‌دهد.

ویتامین B7 به عنوان بیوتین هم شناخته می‌شود. همچنین به رشد موها کمک می‌کند. با این حال، در مورد فواید ویتامین B7 به صورت موضعی تحقیقات محدود است و نمی‌توان در مورد همه با اطمینان گفت که روغن بادام به دلیل وجود B7 و بیوتین می‌تواند به صورت موضعی نیز مؤثر باشد.

روغن مورینگا

روغن مورینگا برای موهای خشک به خوبی کار می‌کند و گزینه خوبی برای روغن تراپی مو است. روغن مورینگا، حاوی اسید اولئیک است که باعث می‌شود جزو بهترین مرطوب‌کننده برای مو باشد. کارشناسان استفاده از روغن مورینگا را با روغن حامل مانند روغن بادام توصیه می‌کنند.

روغن جابوراندی برای روغن تراپی مو

جابوراندی یک گیاه جنگلی گرمسیری آمریکای جنوبی است که روغن آن به طور گسترده در شامپوها و ژل‌ها استفاده می‌شود. روغن جابوراندی، بیشتر از بیشتر روغن‌ها خاصیت درمانی دارد و برای رشد مو، تغذیه خشکی پوست سر و جلوگیری از سفید شدن زودرس موی سر مؤثر است. همچنین روغن جابوراندی، موها را بهتر از سایر روغن‌ها آبرسانی و مرطوب کرده و می‌تواند از شکستگی مو و شوره سر جلوگیری کند. روغن تراپی برای ریزش مو به وسیله روغن جابوراندی معمولاً مؤثر و سودمند است؛ البته اگر بتوان مقداری از این روغن خالص را یافت.

 

منبع: میس و مستر

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/e45xo2

اخبار داغ