پنکیک هویج | طرز تهیه پنکیک هویج | مواد لازم پنکیک هویج

دوست داران کیک هویج، این پنکیک لذیذ برای شماست! + طرز تهیه

پنکیک هویج یکی از انواع پنکیک های لذیذ و پرطرفدار بین المللی است که برای وعده صبحانه بسیار مناسب می باشد! با طرز تهیه آن ما را دنبال کنید.
دوست داران کیک هویج، این پنکیک لذیذ برای شماست! + طرز تهیه

اگر طعم کیک هویج را دوست دارید حتما این پنکیک هویج خوشمزه را امتحان کنید. پنکیک هویج به عنوان میان وعده برای کودکان نوپا می تواند استفاده شود. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با طرز تهیه پنکیک هویج آشنا می کنیم!

مواد لازم برای تهیه پنکیک هویج

  • آرد: ۱ پیمانه
  • شکر: ۲ قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری
  • وانیل: 1/2 قاشق چای خوری
  • هویج: ۲ عدد متوسط
  • تخم مرغ: ۱ عدد درشت
  • شیر یا آب: 3/4 پیمانه
  • کره یا روغن مایع: ۴ قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه پنکیک هویج

مرحله اول

برای تهیه پنکیک هویج خوشمزه در ابتدای کار هویج ها را شسته و پوست آنها را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با چنگال کمی هم می زنیم.

مرحله دوم

زمانی که بافت تخم مرغ از لختگی خارج شد، شکر را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند. در ادامه شیر یا آب را به همراه روغن مایع و هویج رنده شده به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا محتوی درون کاسه را به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم. در ادامه با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا مایه پنکیک یکدست شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید به صورت دلخواه می توانید به مواد خشک ۱ قاشق چایخوری پودر دارچین اضافه کرده و با مایه پنکیک ترکیب کنید. در ادامه یک تابه نچسب برداشته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به خوبی گرم شود.

مرحله پنجم

حالا با مقداری روغن مایع کف تابه را چرب کرده، سپس یک ملاقه کوچک از مایه پنکیک درون تابه می ریزیم. توجه داشته باشید نیازی به پخش کردن مایه پنکیک نمی باشد به دلیل آنکه بافت پنکیک رقیق می باشد و خود به خود پخش می شود.

مرحله ششم

زمانی که روی سطح پنکیک حباب های ریزی ایجاد شد، پنکیک را بر می گردانیم و اجازه می دهیم تا طرف دیگر آن نیز پخته و طلایی رنگ شود. در ادامه تمام پنکیک ها را به همین ترتیب آماده کرده و کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

توصیه می شود که پس از پخته شدن پنکیک ها، آنها را روی هم قرار ندهید، زیرا پف پنکیک ها می خوابد، بلکه بهتر است آنها را به صورت جداگانه درون یک ظرف مناسب بگذارید تا کاملا خنک شوند، سپس روی هم قرار دهید.

مرحله هشتم

پس از اینکه پنکیک ها خنک شدند، آنها را درون ظرف مورد نظرمان روی هم می چینیم، سپس به دلخواه با مربا هویج، سس شکلات و اسلایس میوه های دلخواه تزیین می کنیم و در کنار یک فنجان چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: در نهایت




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2lnek4

اخبار داغ