نوشیدنی های جایگزین نوشابه | نوشیدنی گازدار خانگی | نوشیدنی های سالم

این 6 نوشیدنی سالم رو جایگزین نوشابه کن!

خوردن نوشابه باعث افزایش خطر بیماری های قلبی و دیابت شده و موجب چاقی در افراد می شود؛ به همین علت در این مطلب نوشیدنی های جایگزین نوشابه رو به شما معرفی می کنیم.
نوشیدنی جایگزین نوشابه

در این مطلب از سبک زندگی  بهترین نوشیدنی های جایگزین نوشابه رو بهتون معرفی می کنیم. نوشابه به یکی از نوشیدنی های پر مصرف وما ایرانی ها تبدیل شده که  ضرر های بسیار زیادی دارد و علت بیماری های زیادی در انسان است؛ به همین دلیل ما چند تا از  نوشیدنی های جایگزین نوشابه رو بهتون میگیم تا مصرف نوشابه رو کم کنید و این نوشیدنی های سالم رو جایگزین نوشابه کنید. با کنار گذاشتن نوشابه و خوردن نوشیدنی های جایگزین نوشابه، بدن خود را از انواع بیماری‌ ها نجات دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۵ مدل آب هندونه متفاوت

چند نوشیدنی برای جایگزین نوشابه:

1- آب طعم دار

آب های طعم دار این روزها همه جا هستند، اما بسیاری از آنها حاوی شکر یا شیرین کننده های مصنوعی هستند. انتخاب سالم‌تر طعم‌دهنده طبیعی است: کافی است تکه‌هایی از میوه‌ها، سبزیجات و گیاهان مورد علاقه خود را - لیمو، پرتقال، هندوانه، خیار، نعناع یا لیموترش را امتحان کنید - به یک پارچ آب سرد یخی برای نوشیدنی طراوت‌بخش و خوش طعم اضافه کنید. یکی دیگر از گزینه های عالی این است که میوه های خرد شده را در یک قالب یخ قرار دهید، آب را اضافه کنید و منجمد کنید. این مکعب های رنگارنگ میوه را برای طعم و رنگ فوری در نوشیدنی خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید: آب خوردن وسط غذا، چه بلایی سر بدن میاره؟!

2- نوشابه لیمویی سالم

آیا نمی توانید نوشابه با طعم مرکبات مورد علاقه خود را رها کنید؟ گهگاهی با یک نسخه سالم تر تهیه شده از لیمو یا لیموترش و مقدار کمی شیرین کننده، میل کنید.
با یک لیوان آب گازدار شروع کنید و چند تکه لیمو یا لیموترش (یا هر دو) و مقداری شیرین کننده بر پایه استویا که بدون کالری و کربوهیدرات کم است به آن اضافه کنید.

3- نوشیدنی گازدار موهیتو

برای تهیه موهیتو نعناع یا لیمو در روزهای گرم سال که حسابی حالتان را جا بیاورد و دلتان را خنک کند باید حتماً نعنا و لیموترش تازه داشته باشید. مخلوط نعنا و لیمو تازه را با آب گازدار حسابی میکس کنید و به مقدار دلخواه شکر بریزید. یادتان باشد که میزان شکر مصرفی باید متناسب با لیمو باشد تا طعم موهیتو خیلی هم ترش و ناخوشایند نشود.

با اضافه‌کردن یخ و نگهداری ظرف به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال، موهیتو آماده است. همچنین از رنگ سبز خوراکی به میزان خیلی‌خیلی کم می‌توانید برای تزئین یخ استفاده کنید، یعنی از قبل یخ‌های رنگی را آماده کرده باشید و موقع سرو در لیوان بریزید. بهتر است که نوشیدنی گازدار موهیتو در لیوان‌هایی بلند و ساده همراه با نی، چند برگ نعنا یا یک پر لیمو سرو شود.

4- طرز تهیه انواع آبمیوه و کوکتل گازدار خانگی

هیچ مهمانی را نمی‌توانید بدون کوکتل‌ها و آبمیوه‌های گازدار خوشمزه و شیرین تصور کرد. برای تهیه نوشیدنی گازدار کوکتل و آبمیوه باید آب گازدار و پوره میوه موردنظرتان را آماده کرده و حتماً لیموترش تازه داشته باشید تا هم از خود لیمو و هم از پوستش استفاده کنید. در ضمن، هندوانه، انبه و هلو بهترین میوه‌ها برای کوکتل‌های گازدار هستند.

میوه موردنظرتان را حسابی پوره کنید و سپس پوست لیمو را به آن اضافه کنید. برای یک لیتر کوکتل گازدار، حدود یک قاشق چایخوری پوست لیمو تازه کافی است. در مرحله بعدی آب گازدار و یخ را اضافه کنید و با یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه، کمی مزه متفاوت و ملس به آن بدهید. مخلوط را حسابی میکس کرده و تا زمان مصرف در یخچال نگهداری کنید. کوکتل و آبمیوه هم مانند موهیتو بهتر است در لیوان‌های بلند و ساده آماده شود.

جالب است بدانید که بسیاری از نوشیدنی های لاکچری در واقع همین نوشیدنی های گازدار هستند که با کم‌ترین قیمت و تنها کمی خلاقیت می‌توانید از این کوکتل‌ها و آبمیوه‌های لاکچری خوشمزه برای پذیرایی از میهمان‌های‌تان  استفاده کنید.

5- کامبوجا

کامبوجا، که چای تخمیر شده است، راه عالی دیگری برای جایگزینی نوشابه است و در عین حال میزان قند اضافه خود را کاهش می دهد.

بر اساس مقاله ای در فوریه 2019 Annals of Epidemiology، کامبوچا مزایای سلامتی بالقوه زیادی را ارائه می دهد، تا حدی به لطف فرآیند تخمیر، که باکتری های دوستدار روده معروف به پروبیوتیک ها را تولید می کند، کامبوجا منبع خوبی از پروبیوتیک ها است و می تواند به بهبود سلامت روده کمک کند.

6- آب گازدار

آب گاز دار سالم‌تر از نوشابه‌های رایج است. دست کم این نوع آب شکر بسیار کمتری نسبت به نوشابه معمولی، چای شیرین یا حتی لیموناد (شربت آب لیمو) دارد.

منبع: دلگرم




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2xljb2

اخبار داغ