گیاهان آپارتمانی بنفش | رشد گیاهان آپارتمانی بنفش در آب

5 گیاه آپارتمانی بنفش رنگ که از قلمه‌ ها رشد می‌ کنند + عکس

اینجا قراره 5 تا از زیباترین گیاهان آپارتمانی با رنگ بنفش رو بهتون معرفی کنم که خیلی راحت تو آب تکثیر میشن.
1403/05/18 12:15
5 گیاه آپارتمانی بنفش رنگ که از قلمه‌ ها رشد می‌ کنند + عکس

این گیاهان آپارتمانی خوشرنگ و خاص بنفش به خوبی از قلمه‌ها رشد کرده و به راحتی می‌توانید آن‌ها را تکثیر کنید و تعداد بیشتری از آن‌ها را در مجموعه گیاهان آپارتمانی خود داشته باشید. اگر به دنیای گیاهان رنگی علاقه‌مند هستید، گیاهان آپارتمانی نارنجی رنگ، گیاهان آپارتمانی با برگ‌های سبز و قرمز، گیاهان آپارتمانی با برگ‌های سفید و سبز و حتی گیاهان آپارتمانی تیره جز جذاب‌ترین انتخاب‌ها برای شما هستند.

۱. قلب ارغوانی (Purple Heart)

قلب ارغوانی یکی از ساده‌ترین گیاهانی است که در داخل یا خارج از خانه رشد می‌کند. این گیاه دنباله دار می‌تواند با جدا کردن ساقه سالم و قرار دادن آن در آب یا خاک دوباره رشد کند. پس از چند هفته ریشه‌ها شروع به رشد می‌کنند. هفته‌ای دو بار آبیاری برای گیاه قلب ارغوانی کافی است. به سطح خاک دقت کنید و اگر لایه‎‌ی روی خاک خشک شده بود، گیاه را آبیاری کنید.

بیشتر بخوانید: این 5 تا گیاه آپارتمانی از افسردگی نجاتت میدن! + عکس

۲. بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی یکی از بهترین گیاهان گل‌دار برای محیط‌های آپارتمانی است و برای رشد فقط به یک برگ سالم با دمبرگ از این گیاه نیاز دارید زیرا رشد این گیاه از برگ نیز امکان‌پذیر است.

۳. کولئوس (حسن یوسف)

وقتی صحبت از شاخ و برگ‌های رنگارنگ می شود، کولئوس بهترین است و می‌توانید آن را در داخل خانه نیز بکارید. برای رشد آن‌ها از ساقه، یک قلمه را در آب قرار دهید یا آن را در مخلوط اولیه بذر تکثیر کنید، که تکثیر آن‌ها را آسان می‌کند.

بیشتر بخوانید: علت قد نکشیدن گیاهان آپارتمانی چیه؟  + راه حل

۴. برگ بیدی (Wandering Dude)

اگر به دنبال راه‌هایی برای تکثیر برگ بیدی، این تاک سرپوشیده با رشد سریع هستید، برش ساقه بهترین روش است. به سادگی یک قلمه ساقه را با چند گره برگ بردارید و آن را در خاک یا آب مرطوب قرار دهید تا ریشه زایی را تشویق کنید.

۵. بگونیا رکس

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی بنفش رنگ که می توانید به راحتی با قطع ساقه آن را دوباره رشد دهید، بگونیا رکس است. یک قلمه برگ یا ساقه سالم بردارید و آن را در خاکی با رطوبت بالا بکارید.

بیشتر بخوانید: معجزه باور نکردنی سرکه سیب در رشد گیاهان آپارتمانی!

منبع: سایت ستاره

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/2xoqml

اخبار داغ