معنی ضرب المثل | ضرب المثل فارسی | ضرب المثل ایرانی

معنی ضرب المثل ” شتر با بارش گم می شود “

تو این مطلب با معنی و مفهوم ضرب المثل «شتر با بارش گم می شود» همراه ما باشید!
معنی ضرب المثل ” شتر با بارش گم می شود “

ضرب المثل های فارسی برگرفته شده از داستان های پند آموز در گذشته هستند که نسل به نسل بین افراد مختلف چرخیده و امروزه به دست ما رسیده اند. در کشور ما ضرب المثل های زیادی وجود دارد که در زندگی عادی به کار می بریم ولی معنی آن ها را نمی دانیم. در ادامه معنی ضرب المثل « شتر با بارش گم می شود» را برای شما قرار داده ایم!

معنی شتر با بارش گم می شود چیست؟

۱- یعنی انقدر همه جا شلوغ و درهم و برهم است که اگر شتری در آنجا باشد، از فرط شلوغی نمی توانی پیدایش کنی.

۲- کنایه از آشفتگی و نامنظمی بیش از حد جایی است.

۳- شتر حیوان عظیم الجثه است؛ مخصوصا با کوهان بزرگی که دارد از فاصله دور هم دیده میشود. حالا اگر همین شتر باری بر پشتش داشته باشد، مسلما بیشتر به چشم خواهد آمد. وقتی این ضرب المثل را با شتر باربر مثال می زنند، یعنی انقدر وضع وخیم است که اگر همین شنری که به چشم می آید را در مکان مورد نظر بگذاری، گم می شود!

بیشتر بخوانید: معنی ضرب المثل ” شتر سواری دولا دولا نمی شود “ یعنی چه؟

۴- مثلا: اتاق کوچک شما بسیار نامرتب است و همه وسایلتان روی زمین پخش و پلا شده، کتاب ها گوشه اتاق افتاده اند، لباس ها با چوب لباسی از دل کمد بیرون زده اند و … . قطعا کسی که در اتاقتان را باز کند با تعجب خواهد گفت: این چه اتاق شلوغیه؟! شتر با بارش تو اینجا گم میشه!

۵- وقتی دنبال وسیله ای می گردیم اما زمین شلوغ است و نمی توانیم وسیله گمشده مان را پیدا کنیم این ضرب المثل را به کار می بریم.

 

منبع: دانشچی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/36d7y4

اخبار داغ