طرز تهیه شیرینی پاشا پسته | مواد لازم شیرینی پاشا پسته

شیرینی پاشا پسته را بدون فر و تخم مرغ نیم ساعته درست کن! + نکات

اگر شما هم طرفدار انواع شیرینی و دسر پسته ای هستید، با ما در این مقاله همراه باشید تا طرز تهیه شیرینی پاشا پسته مجلسی را به شما آموزش بدهیم.
1403/06/22 07:45
شیرینی پاشا پسته را بدون فر و تخم مرغ نیم ساعته درست کن! + نکات

شیرینی پاشا پسته یک شیرینی یخچالی و بدون تخم مرغ است که نیازی به فر یا همزن برقی ندارد. شیرینی پاشا پسته از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع شیرینی با پسته به حساب می‌آید. اصالت شیرینی پاشا پسته لوکس به ترکیه، کشورهای عربی و خاورمیانه برمی‌گردد.

مواد لازم برای تهیه شیرینی پاشا پسته

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
ارمیک یا آرد سمولینا ۸۰ گرم
مغز پسته ۲۰۰ گرم
کره ۳۰ گرم
پودر هل ۱ قاشق چای‌خوری
پودر قند یا شکر (آسیاب شده) ۵۰ گرم
شیر عسل غلیظ ۱۰۰ گرم

بیشتر بخوایند: فاج پسته، شیرینی فرانسوی مخصوص مهمونیای لاکچری + طرز تهیه

مواد لازم برای تهیه شربت شیرینی پاشا پسته

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آب ۱۰۰ میلی‌لیتر
شکر ۱۰۰ گرم
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
رنگ خوراکی سبز (اختیاری) چند قطره

مراحل طرز تهیه شیرینی پاشا پسته

در طرز تهیه شیرینی پاشا پسته به فر، همزن برقی و تخم مرغ نیازی ندارید. کافی است مایه پاشا پسته را در قالب بریزید و در یخچال یا فریزر بگذارید.

مرحله اول: مواد اولیه شیرینی پاشا پسته را آماده کنید

پیش از شروع مراحل طرز تهیه شیرینی پاشا پسته، مغز پسته را در دستگاه آسیاب خانگی یا غذاساز بریزید و کاملا خرد کنید تا به شکل پودر پسته درآید. سپس، پودر پسته را با پودر قند (طرز تهیه پودر قند) یا شکر دانه ریز مخلوط کنید و کنار بگذارید. چند عدد هل سبز را نیز آسیاب کنید تا کاملا پودر شوند.

مرحله دوم: شهد شیرینی پاشا پسته را آماده کنید

در این مرحله از دستور شیرینی پاشا پسته، شکر و آب را در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. این ترکیب را هم بزنید تا همه دانه‌های شکر در آب حل شوند. سپس، گلاب و چند قطره رنگ خوراکی سبز را نیز به این ترکیب اضافه کنید. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا شهد شروع به جوشیدن کند و به غلظت دلخواه برسد. در ادامه، حرارت را در ملایم‌ترین وضعیت ممکن تنظیم کنید تا شربت همچنان داغ باقی بماند.

مرحله سوم: مایه شیرینی پاشا پسته را آماده کنید

برای تهیه مایه شیرینی پاشا پسته، ابتدا کره را در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا ذوب شود. آرد سمولینا را و پودر هل را نیز به کره ذوب شده اضافه کنید. این ترکیب را هم بزنید تا مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط و یکدست شوند.

بیشتر بخوانید: مافین پسته ای رو نرم و لذیذ، به روش قنادی درست کن + طرز تهیه

مرحله چهارم: شهد شیرینی را اضافه کنید

حالا، شهدی که قبلا آماده کردید و داغ نگه داشتید را کم کم به ترکیب آرد، پودر هل و کره اضافه کنید. این مواد را به طور پیوسته هم بزنید تا خمیر چسبناک و یکدستی ایجاد شود. کار هم زدن را تا زمانی ادامه دهید که مایه شیرینی پاشا پسته غلیظ شود. سپس، مایه شیرینی را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا نسبتا خنک شود.

مرحله پنجم: شیر عسلی و ترکیب پودر پسته را اضافه کنید

پس از آن‌که خمیر شیرینی کمی خنک شد، آن را با ترکیب پودر پسته و پودر قند که قبلا آماده کردید مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شود. گلوله‌های ایجاد شده را با پشت لیسک باز کنید. سپس، شیر عسلی را نیز کم کم به باقی مواد اضافه کنید. این ترکیب را مدام هم بزنید تا کاملا با شیر عسلی مخلوط شود.

مرحله ششم: مایه شیرینی پاشا پسته را در قالب بریزید

حالا، مایه شیرینی پاشا پسته را در قالب سیلیکونی مخصوص یخ و شیرینی بریزید. سپس، قالب سیلیکونی را برای یک ساعت در یخچال یا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل فریزر بگذارید تا مایه شیرینی کاملا خودش را بگیرد. اگر به قالب سیلیکونی دسترسی ندارید، می‌توانید مقداری از مایه شیرینی در ابعاد دلخواه را بردارید و با دست فرم دهید. سپس، شیرینی‌ها را در سینی بچینید و در فریزر قرار دهید.

مرحله آخر: شیرینی پاشا پسته را سرو کنید

پس از گذشت این مدت، شیرینی‌های فرم گرفته را از قالب سیلیکونی بیرون بیاورید و به دلخواه با پودر پسته، خلال پسته، غنچه گل محمدی یا حتی با خامه فرم گرفته قنادی تزیین و سرو کنید.

بیشتر بخوانید: این بیسکوییت پسته ای بدون تخم مرغ نیم ساعته حاضر میشه! + طرز تهیه

نکات مهم در طرز تهیه شیرینی پاشا پسته

  • توجه داشته باشید، شربت یا شهد شیرینی پاشا پسته باید کاملا داغ باقی بماند و به هیچ عنوان نباید سرد شود. در غیر این صورت، مایه شیرینی به قوام لازم نمی‌رسد.
  • موقع افزودن رنگ خوراکی مراقب باشید و فقط چند قطره رنگ به شربت اضافه کنید. در غیر این صورت، شهد شیرینی پاشا پسته خیلی تیره و بد رنگ می‌شود.
  • در صورت تمایل، می‌توانید در میان هر یک از شیرینی‌های پاشا پسته، یکی دو عدد مغز پسته قرار دهید.
  • اگر از قالب سیلیکونی حفره‌دار استفاده می‌کنید، می‌توانید داخل حفره‌ها را با مقداری کارامل یا شکلات آب شده پر کنید و سپس مایه شیرینی را در آن بریزید.

منبع: مجله کوروش




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/39k6b7

اخبار داغ