طرز تهیه کیک پسته | مواد لازم کیک پسته

کیک مغز پسته ای، خوشمزه ترین دسر سبز برای سرو چایی + طرز تهیه

کیک پسته ای یک کیک خوشمزه، خوش رنگ و دلچسب است که می توانید آن را به راحتی در منزل آن را آماده کنید.
1403/06/23 10:45
کیک مغز پسته ای، خوشمزه ترین دسر سبز برای سرو چایی + طرز تهیه

طرز تهیه کیک پسته در خانه کار راحتی است و برای وعده عصرانه با یک فنجان چای تهیه کرده و میل کنید .در این مقاله آجیل ما قصد داریم طرز تهیه کیک پسته خوشمزه و مناسب برای مجالس را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید تا این طرز تهیه کیک پسته را به شما معرفی کنیم.

مواد مورد نیاز برای تهیه کیک مغز پسته ای

  • تخم مرغ درشت ۳ عدد
  • پودر وانیل نصف قاشق چای خوری
  • شیر نصف پیمانه
  • یک لیوان پودر پسته
  • شکر۱ پیمانه
  • روغن مایع نصف پیمانه
  • آرد شیرینی پزی۱ و نیم پیمانه
  • بکینگ پودر۱ و نیم قاشق چای خوری
  • پودر هل _ هل سابیده شده۸/۱ قاشق چای خوری _ ۲ عدد

بیشتر بخوانید: فاج پسته، شیرینی فرانسوی مخصوص مهمونیای لاکچری + طرز تهیه

قدم اول طرز تهیه کیک مغز پسته ای

ابتدا تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بریزید و سپس شکر و وانیل را به آن اضافه کنید و با دور تند همزن به مدت ۶ دقیقه بزنید تا کاملا ترکیب شوند و بافت مخلوط کرم رنگ و کشداری بگیرند. در ادامه، با لیسک اطراف ظرف را تمیز کنید.

قدم دوم طرز تهیه کیک مغز پسته ای در خانه

در این مرحله شیر را به ترکیب مواد اضافه کنید و با استفاده از همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند. سپس، روغن مایع را اضافه کنید و دورباره به مدت ۳۰ ثانیه دیگر با همزن هم بزنید تا مواد به خوبی ترکیب شده و بافتشان یکدست و صاف شوند.

قدم سوم طرز تهیه کیک مغز پسته ای در خانه

سپس، آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود. سپس، بکینگ پودر و پودر هل را به آرد اضافه کنید و به طور کامل با هم ترکیب کنید. سپس، دوباره آرد را الک کنید تا بافت آن یکدست شود. در نهایت، آرد را به طور آهسته به مخلوط خود اضافه کنید.

قدم چهارم تهیه کیک مغز پسته ای در خانه

سپس مخلوط را با لیسک در یک جهت و با حرکات دایره ای هم می زنیم تا کاملا با هم ترکیب شوند و ساختار خمیر، یکدست و نرم شود. در مرحله بعدی باید پودر پسته را اضافه کرده و با همزن دستی هم بزنید تا خوب مخلوط شوند و بافت خمیر به حالت یکنواختی درآید.

قدم پنجم تهیه کیک مغز پسته ای در خانه

در ادامه، بر روی کف قالب مورد نظر، کاغذ روغنی قرار دهید. سپس، مایه خمیر را داخل قالب بریزید و آرام‌آرام قالب را دوبار به سطح بکوبید تا حباب‌های داخل خمیر خارج شوند. در نهایت، روی سطح خمیر را با سلیقه خود با مغز پسته تزئین کنید.

قدم ششم تهیه کیک مغز پسته ای در خانه

در این مرحله دقت کنید که باید از ۱۵ دقیقه قبل فر خود را گرم کرده باشید و قالب خود را در وسط فر قرار دهید. حال دمای فر را روی ۱۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و بگذارید به مدت ۴۰ الی ۴۵ دقیقه درون فر باقی بماند. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که، در  فر را در ۳۰ دقیقه اول باز نکنید، زیرا این کار باعث می شود پف کیک شما خراب شود.

بیشتر بخوانید: مافین پسته ای رو نرم و لذیذ، به روش قنادی درست کن + طرز تهیه

قدم هفتم تهیه کیک مغز پسته ای در خانه

سپس با استفاده از یک سیخ چوبی یا خلال دندان، کیک خود را تست کنید و سیخ چوبی را درون کیک فرو ببرید و بیرون بیاورید. اگر هیچ ماده‌ای از خمیر به سیخ یا خلال چوبی چسبیده نشود، به این معنی است که کیک پخته و آماده است .حالا می توانید قالب کیک مورد نظر خود را از درون فر بیرون بیاورید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود.

قدم هشتم تهیه کیک مغز پسته ای در خانه

پس از خنک شدن کیک، با استفاده از چاقو، لبه های کیک را از قالب جدا کنید و سپس قالب را برگردانید و کیک را خارج کنید. سپس کاغذ روغنی را از کیک جدا کنید و کیک را در ظرف مناسب قرار دهید. می توانید برای مزه دار شدن بهتر به روی کیک شکلات صبحانه یا عسل بمالید.

منبع: آجیل عدالت




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3eg76y

اخبار داغ