خاصیت انبه برای کودکان | خواص انبه برای کودک

به این 8 دلیل حتما به بچه ها انبه بدین بخورن!

انبه یکی از میوه های محبوب است که در این مطلب 8مورد از خاصیت های آن برای کودکان را قرار داده ایم.
به این 8 دلیل حتما به بچه ها انبه بدین بخورن!

انبه از پر مصرف ترین میوه ها در جهان است که در مناطق گرمسیری می روید و قدمتی 4000 ساله دارد. انبه در هند رشد کرده و با پسته و بادام هندی هم خانواده است و انواع مختلف دارد. این میوه ی پرطرفدار سرشار از خواص برای کودکان می باشد که در این مطلب 8 مورد از خواص مهم انبه برای کودکان ذکر شده است.

خواص انبه برای کودکان :

1.کمک به رشد و تقویت مغز کودکان

مغز کودکان در سالهای اولیه زندگی با سرعت زیادی رشد میکند و برای این امر به مواد مغذی ضروری نیاز دارد. انبه به وفور حاوی ویتامین B۶ است که نقشی اساسی در رشد و تکامل مغز ایفا میکند.

بیشتر بخوایند: معجزه هسته انبه: از رفع شوره سر تا درمان بیماری ها،

علاوه بر ویتامین B۶ انبه منبع غنی از اسید آمینه گلوتامین نیز هست. اسید گلوتامین به عنوان سوخت مغز شناخته می شود و برای عملکرد صحیح مغز و بهبود حافظه و تمرکز ضروری است.

2.کمک به هضم غذا

انبه به طور طبیعی حاوی آنزیمهای گوارشی است که به تجزیه پروتئینها کمک میکنند و فرآیند هضم غذا را تسهیل میکنند. علاوه بر این انبه سرشار از فیبر است که به حرکت بهتر غذا در روده ها کمک کرده و از یبوست در کودکان پیشگیری می کند.

3.تقویت بینایی و پیشگیری از مشکلات چشم

یکی از مهمترین خواص انبه مربوط به وجود ویتامین A در آن است. این ویتامین نقشی اساسی در رشد و تکامل بینایی کودکان ایفا میکند و کمبود آن میتواند مشکلاتی مانند شب کوری خشکی چشم و نرم شدن قرنیه چشم را به همراه داشته باشد. خوشبختانه مصرف منظم انبه به عنوان بخشی از رژیم غذایی میتواند به تامین ویتامین A مورد نیاز کودکان کمک کند و از بروز این مشکلات پیشگیری نماید.

همچنین مصرف این میوه میتواند از بروز خارش و قرمزی چشم که از مشکلات چشمی شایع در فصل تابستان هستند پیشگیری کند.

بیشتر بخوانید: خودت تو خونه رانی انبه درست کن

4.تقویت سیستم ایمنی

بدن کودکان نوپا و نوزادان در حال رشد و تکامل است و سیستم ایمنی آنها هنوز به طور کامل قوی نشده است. به همین دلیل آنها بیشتر در معرض ابتلا به بیماریها و عفونتهای مختلف قرار دارند یکی از راههای کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان استفاده از مواد غذایی مغذی مانند انبه است.

این میوه خوشمزه حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکند. علاوه بر ویتامین C انبه منبع غنی از بتاکاروتن و ویتامین A نیز است که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی ایفا میکنند.

5.درمان کم خونی

کم خونی مشکلی شایع در بین کودکان است که میتواند با علائمی مانند خستگی رنگ پریدگی و ضعف همراه باشد. انبه به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجهی آهن نقشی اساسی در خونسازی و افزایش تعداد گلبولهای قرمز در بدن ایفا میکند.

بیشتر بخوانید: پودینگ انبه؛ بدون شکر و رژیمی و سرشار از پروتئین + طرز تهیه

6.پیشگیری از برخی سرطانها

یکی از فواید قابل توجه انبه نقش آن در پیشگیری از ابتلا به برخی از سرطانها به خصوص سرطان دستگاه گوارش است. بخش زیادی از این خاصیت به دلیل وجود یکتین نوعی فیبر محلول در این میوه است.

مطالعات نشان داده اند که مصرف کافی پکتین میتواند خطر ابتلا به سرطانهای مرتبط با دستگاه گوارش را به طور قابل توجهی کاهش دهد. به همین دلیل گنجاندن انبه در برنامه غذایی منظم کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است.

7.کمک به افزایش وزن کودک

یکی دیگر از خواص انبه برای کودکان کمک به افزایش وزن سالم آنهاست. این میوه خوشمزه با دارا بودن کالری فراوان و چربی ناچیز میتواند منبع ایده آلی برای تامین انرژی مورد نیاز کودکان در حال رشد باشد و به وزن گیری تدریجی و اصولی آنها کمک کند.

8.بهبود سلامت پوست

سلامت و شادابی پوست کودکان همواره یکی از دغدغه های اصلی والدین بوده است. در این میان رطوبت رسانی نقشی کلیدی در حفظ طراوت و لطافت پوست آنها ایفا میکند.یکی از راههای ساده و طبیعی برای تامین رطوبت مورد نیاز پوست کودک مصرف انبه است. علاوه بر مصرف خوراکی انبه میتوانید از تفاله انبه به عنوان ماسک صورت برای کودکان استفاده کنید این ماسک منافذ پوست را باز کرده و باعث کاهش لکه های پوست میشود.

منبع:مجله اکالا




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3ekoy9

اخبار داغ