شیره انگور قبل از خواب | شیره انگور برای لاغری | شیره انگور برای قلب

چرا قبل از خواب شیره انگور بخوریم؟!

شیره انگور یکی از پر خاصیت‌ ترین محصولات طبیعی است که کاربردهای فراوانی دارد. در ادامه خواص شیره انگور قبل از خواب را بخوانید!
چرا قبل از خواب شیره انگور بخوریم؟!

شیره انگور جزو خوراکی های بسیار خوشمزه و مقوی است و می تواند بهترین جایگزین برای مصرف شکر باشد. یعنی افرادی که شکر را ترک کرده اند، می توانند از شیره انگور برای شیرین کردن انواع شربت و شیرینی استفاده کنند. در ادامه مطلب خواص شیره انگور قبل از خواب را برای شما آماده کرده ایم.

خواص شیره انگور قبل از خواب

درباره خواص شیره انگور قبل از خواب می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

1. بهبود کیفیت خواب

هورمون ملاتونین در غده صنوبری مغز برای تنظیم چرخه خواب و بیداری در انسان تولید می‌شود. سطح ملاتونین با نزدیک شدن به عصر نوسان می‌یابد. در واقع سطح ملاتونین به عنوان نشانه‌ای برای خواب در این زمان افزایش می‌یابد. بنزوتیادیازول موجود در شیره انگور، سطح ملاتونین را افزایش داده و فرآیند خواب را بهبود می‌بخشد. بنابراین اگر مشکل خواب دارید، سعی کنید قبل از خواب مقداری شیره انگور بخورید. در ضمن جالب است بدانید انگور تنها میوه‌ای است، که حاوی ملاتونین، هورمون تنظیم‌کننده خواب است، بنابراین با افزودن این ماده به رژیم غذایی خود به طور منظم، می‌توانید به بدن خود کمک کنید تا چرخه طبیعی خواب و بیداری را بهبود بخشد.

2. سوزاندن چربی

مطالعات متعددی به فواید خوردن شیره انگور قبل از خواب پرداخته‌اند. نتیجه پژوهشی که در مجله بین‌المللی چاقی چاپ شده است نشان می‌دهد، که یک آنتی‌اکسیدان موجود در انگور به نام رسوراترول در تبدیل چربی بد به چربی سوزاننده کالری در بدن کمک می‌کند. بنابراین خوردن این ماده طبیعی قبل از خواب به چربی‌سوزی کمک می‌کند. به علاوه می‌توانید به جای این که شب را با خوردن خوراکی‌های شیرین بی‌خاصیت مانند بستنی و شیرینی به اتمام برسانید، یک قاشق غذاخوری شیره انگور را امتحان کنید. یا حتی اگر احساس گرسنگی می‌کنید، به جای ساندویچ یا غذاهای چرب به سراغ شیره انگور بروید. 

بیشتر بخوانید: هزار و یک خواص در ترکیب شیره انگور با این خوراکی ها

3. بهبود هضم غذا

انگور و شیره انگور حاوی نوعی اسید است، که می‌تواند به تحریک سیستم گوارش شما کمک کند. این خاصیت می‌تواند به شما کمک کند تا حرکات روده‌تان منظم باشد و به این ترتیب از یبوست جلوگیری کنید.

4. کنترل سطح قند خون

اگر دیابت دارید، خوردن شیره انگور قبل خواب می‌تواند به شما در تنظیم سطح قند خون کمک کند. قند موجود در شیره انگور نوعی قند است که به آرامی وارد جریان خون می‌شود. بنابراین این محصول قند خون را در دراز مدت تنظیم می‌کند و بهترین گزینه برای قبل از خواب و اطمینان از عدم افت قند در خواب است.

5. کمک به بهبود سلامت قلب

یکی دیگر از فواید خوردن شیره انگور در شب این است که این ماده سرشار از آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند به محافظت از قلب شما در برابر بیماری کمک کند. این محصول همچنین می‌تواند به کاهش فشار خون و بهبود گردش خون در شب کمک کند.

6. کمک به بهبود سلامت مغز

با افزایش سن، مغز شروع به کوچک و چروک شدن می‌کند. اما خوردن شیره انگور می‌تواند با افزایش جریان خون در مغز، از این چروک شدن جلوگیری کند. خوردن انگور در شب همچنین می‌تواند به بهبود حافظه و عملکرد شناختی شما کمک کند.

7. افزایش احساس سیری در شب

از آنجایی که شیره انگور کالری کمی دارد و فیبر بالایی دارد، می‌تواند بخشی مفید از یک برنامه کاهش وزن باشد. این به سیر شدن شما کمک می‌کند و باعث می‌شود در شب برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

8. کمک به کاهش التهاب

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انگور می‌توانند به کاهش التهاب در سراسر بدن کمک کند. در نتیجه استفاده از این ماده در شب احتمال دردهای التهابی و تورم را کاهش می‌دهد.

منبع: زیمالب 

 

 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3n9xjr

اخبار داغ