طرز تهیه کوفته کباب مرغ | مواد لازم کوفته کباب مرغ

نگران شام امشب نباش: کوفته کباب مرغ لبنانی درست کن! + دستور تهیه

طرز تهیه کوفته کباب مرغ خوشمزه به روش سنتی لبنانی ها رو اینجا باد بگیر که اکه نخوری ضرر کردی.
نگران شام امشب نباش: کوفته کباب مرغ لبنانی درست کن! + دستور تهیه

کوفته کباب مرغ یکی از انواع کوفته‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد، کوفته کباب مرغ را می‌توانید به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست کنید و برای پذیرایی و مهمانی‌ها از آن استفاده کنید این نوع کوفته خوش طعم طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله  پخت کوفته کباب مرغ در ادامه با سایت سبک زندگی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر    مقدار مواد

  • سینه مرغ    ۶۰۰ گرم
  • روغن    ۲ قاشق غذاخوری
  • جعفری    ۱ دسته کوچک
  • پودر هل    ۱ قاشق چایخوری
  • گشنیز خشک    ۱ قاشق چایخوری
  • دارچین    ۱ قاشق چایخوری
  • زیره    ۱ قاشق چایخوری
  • زردچوبه    ۱ قاشق چایخوری
  • فلفل قرمز    ۱ قاشق چایخوری
  • فلفل سبز تند    ۱ عدد
  • پیاز    ۱ عدد
  • سیخ چوبی    به تعداد کافی

بیشتر بخوانید: شوربای ماست شام مقوی برای زمانی که نمی دونی چی بپزی!

طرز تهیه کوفته کباب با مرغ

مرحله ۱: آماده‌سازی گوشت مرغ

برای تهیه کوفته کباب مرغ خوشمزه به روش لبنانی ابتدا استخوان های و قسمت های اضافی گوشت مرغ را خارج می کنیم، سپس گوشت مرغ را چرخ می کنیم. در ادامه گوشت مرغ چرخ شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ۲: اضافه کردن پیاز به گوشت

در این مرحله پیاز را پوست می گیریم، سپس با رنده متوسط رنده می کنیم. در ادامه آب اضافی پیاز را به طور کامل با فشار دست می گیریم، سپس پیاز آب گرفته را به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله ۳: افزودن سبزیجات و ادویه‌ها

حالا جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به همراه پودر هل، گشنیز خشک، دارچین، زیره، زردچوبه، فلفل قرمز، فلفل سبز تند و ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله ۴: ورز دادن و استراحت مواد

در این مرحله مواد را با دست به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا  یکدست شوند. باید حدود ۱۰ دقیقه مایه کوفته کباب را ورز دهیم تا کاملا منسجم و یکدست شود، سپس روی کاسه را می پوشانیم و به مدت یک ساغت در یخچال قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید: روش پخت جوجه کباب تابه ای فوق العاده لذیذ + نکات

مرحله ۵: شکل دادن کوفته‌ها و سیخ کردن

پس از اینکه مایه کباب به خوبی استراحت کرد، آنرا از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کباب بر می داریم و روی سیخ چوبی قرار می دهیم، حالا با دست آنرا شکل می دهیم و روی سیخ پهن می کنیم.

مرحله ۶: پخت کوفته کباب

به همین ترتیب تمام مایه کوفته کباب را سیخ می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و با کمی روغن آنرا چرب می کنیم. در ادامه سیخ های کباب را درون تابه می چینیم و اجازه می دهیم با حرارت ملایم بپزند.

مرحله ۷: سرخ کردن کباب‌ها و سرو نهایی

پس از اینکه یک سمت کباب ها به خوبی سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در صورت تمایل می توانیم چند گوجه فرنگی هم در کنار کباب سرخ کنیم. در پایان کوفته کباب را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

بیشتر بخوانید: اشتباهاتی که جوجه رو خشک و بی مزه می کنه!

تهیه سس خوشمزه برای کوفته کباب مرغ

برای تهیه یک سس گوجه فرنگی خوشمزه که مکمل عالی برای کوفته کباب مرغ ما خواهد بود، ابتدا ۱ عدد پیاز و ۱ عدد سیر را به صورت ریز خرد کرده و در یک تابه با کمی روغن تفت می‌دهیم تا طلایی و معطر شوند.

سپس پوره ۴ عدد گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده و هم می‌زنیم. برای افزودن طعم و عطر بیشتر، ادویه‌هایی مانند نمک، فلفل سیاه، و کمی شکر برای خنثی کردن اسیدیته گوجه فرنگی افزوده و اجازه می‌دهیم سس به مدت حدود ۲۰ دقیقه بر روی حرارت ملایم بپزد و قوام بیابد. این سس گوجه فرنگی با طعمی متعادل و غنی، یک افزودنی عالی برای سرو به همراه کوفته کباب مرغ لبنانی است.

منبع: چی شی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3qagpn

اخبار داغ