چیز کیک آناناس | طرز تهیه چیز کیک آناناس | درست کردن چیز کیک با آناناس

از مهمونات با چیز کیک آناناس پذیرایی کن! + طرز تهیه

چیز کیک آناناس یکی از چیز کیک های میوه ای خوشمزه و مقوی می باشد که می توانید بدون فر در کم ترین زمان ممکن درست کنید.
1402/11/12 15:15
چیز کیک آناناس

 یکی از محبوب‌ ترین انواع چیز کیک ها، چیز کیک آناناس است که طرز تهیه آسانی هم دارد. اگر به طعم آناناس علاقه دارید و دنبال یک دسر خوشمزه هستید ما چیز کیک آناناس رو به شما پیشنهاد می کنیم که به راحتی می توانید در خانه درست کنید. در ادامه با طرز تهیه چیز کیک آناناس همراه ما باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه چیز کیک آناناس

بیسکویت ساقه طلایی: ۲ بسته
کره: ۵۰ گرم
شیر: ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
پنیر ماسکارپونه: ۲ بسته
خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین: ۱ قاشق چایخوری سر پر
پودر شکر: ۳ تا ۴ قاشق سوپخوری
دارچین: ۱ قاشق چایخوری
ژله آناناس: ۱ بسته
آب در حال جوش:  ۵/۱ پیمانه
آب سرد برای حل کردن ژلاتین:  ۵ برابر وزن ژلاتین
کمپوت آناناس:  ۱ عدد 

طرز تهیه چیز کیک آناناس

مرحله اول) بیسکویت را داخل میکسر یا غذاساز بریزید تا کاملاً پودر شود. بعد از اینکه بیسکویت‌ها کاملاً پودر شدند، کره ذوب شده + شیر + دارچین را به آن اضافه کنید مواد را کاملاً با هم مخلوط کنید تا کره به خورد بیسکویت‌ها برود. بیسکویت‌ها باید حالت چسبنده پیدا کنند؛ بنابراین نباید خمیر شوند یا به اندازه‌ای خشک باشند که چسبندگی نداشته باشند بعد از اضافه کردن کره + شیر اگر احساس کردید، چسبندگی لازم را ندارند، می‌توانید دوباره کره یا شیر را اضافه کنید. برای ذوب کردن کره هیچ وقت آن را روی حرارت مستقیم قرار ندهید و حتما آن را روی سماور یا کتری بگذارید تا آب شود.


مرحله دوم) کف قالب کمربندی ۲۰ سانتی کیسه فریزر قرار بدهید و بیسکویت‌ها را داخل قالب بریزید. خوب فشرده کنید تا کاملاً صاف و یک‌دست شود. برای پِرس کردن بیسکویت می‌توانید از یک چیز سنگین مثل گوشت‌کوب یا لیوان کمک بگیرید. بعد به مدت ۲۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید. اگر قالب کمربندی ندارید، می‌توانید کف قالب مورد نظر را با سلفون بپوشانید. حتماً سلفون را به اندازه‌ای انتخاب کنید که از قالب بیرون بیاید تا بعداً بتوانید مثل دستگیره از آن برای بیرون آوردن چیز کیک از قالب استفاده کنید.

مرحله سوم)  پنیر خامه‌ای را از یک ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد. بعد پنیر + پودر قند را با همزن هم بزنید و خامه را به آن اضافه کنید و دوباره با همزن هم بزنید.


مرحله چهارم) پودر ژلاتین + آب سرد را روی سماور قرار دهید تا شفاف شود؛ سپس ژلاتین را کنار بگذارید تا کمی خنک شود. بعد به مخلوط خامه + پنیر اضافه کنید. سپس مواد را روی بیسکویت بریزید و به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.


مرحله پنجم) پودر ژله + آب داغ را در کاسه‌ای بریزید و خوب هم بزنید. ظرف را روی سماور بگذارید تا دانه‌های ژله حل شوند. بعد آن را کنار بگذارید تا کاملاً هم‌دمای محیط شود. به این نکته توجه داشته باشید که هیچ‌وقت برای حل کردن ژله از نصف آب داغ و نصف آب سرد استفاده نکنید.


مرحله ششم) بعد از اینکه لایه پنیری خودش را گرفت، آن را از یخچال خارج کنید. آناناس‌ها را روی آن بچینید؛ سپس چند قاشق از ژله را که کاملاً از خنک شده است، روی آن بریزید و حدود ۱۵ دقیقه در یخچال بگذارید تا آناناس‌ها با کمک ژله فیکس شوند. بعد آن را از یخچال خارج کنید و بقیه ژله را روی آن بریزید. روی قالب سلفون بکشید و بگذارید حداقل به مدت ۴ ساعت داخل یخچال بماند تا کاملاً خودش را بگیرد.


مرحله هفتم) برای خارج کردن چیز کیک از قالب ابتدا با کارد نوک تیز دور تا دور چیز کیک را آزاد کنید؛ سپس کمربند قالب را باز کنید. اگر از قالب کمربندی استفاده نکردید، باز هم با کارد دور تا دور چیز کیک را آزاد کنید. بعد به آرامی سلفون را از قالب بیرون بکشید. چیز کیک را روی میز کار بگذارید و آن را با کمک یک کف‌گیر به ظرف سرو منتقل کنید. برای برش زدن چیز کیک باید آن را ۱۵ دقیقه قبل از یخچال خارج کنید تا لایه بیسکویتی کمی نرم شود و موقع برش خوردن نشکند. نوش جان.

منبع: فرارو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3qbva3

اخبار داغ