طرز تهیه شور لوبيا سبز | مواد لازم تهیه شور لوبيا سبز

با لوبیا سبز شوری ترد و مجلسی با سرکه درست کن + طرز تهیه

شور لوبيا سبز یه چاشنی خیلی خوشمزه هست مه میتونه جانشین ترشی های تکراری میز غذا بشه.
1403/06/22 08:30
با لوبیا سبز شوری ترد و مجلسی با سرکه درست کن + طرز تهیه

شور لوبيا سبز رو هم مي توانيد كنار غذا به عنوان چاشني مصرف كنيد و هم يه راه نگهداري مناسب براي حفظ ويتامين ها و مواد مغذي لوبیا سبز می باشد كه براي درست كردن لوبيا پلو و غذاهاي ديگه ازش استفاده كنيد. شما می توانید شور لوبيا سبز در کنار غذا های خود نیز سرو کنید که فوق العاده خوشمزه و ترد است و با افزودن کمی سرکه ماندگاری شور لوبيا سبز را نیز بالا برده و باعث ترد شدن آن شوید.

مواد لازم

لوبیا سبز 1 کیلوگرم
سیر 5 حبه
فلفل سبز 2 عدد
آب جوشیده سرد شده 1 لیوان
نمک 1 ق غذا خوری
سرکه 1/4 لیوان
شوید خشک 1 ق چای خوری

طرز تهیه شوری لوبیا سبز

1مرحله اول: آماده سازی لوبیا سبز

ابتدا بهتر است از لوبیا سبز های نازک و قلمی استفاده کنید تا ترد تر شود. سپس سر و ته لوبیا سبز را بزنید و داخل لگن ریخته و خوب بشورید و بعد داخل آبکش قرار دهید تا خشک شود. سیر را پوست بگیرید و با توجه به اندازه شیشه خود آب بگذارید جوش بیاید و سرد شود.

بیشتر بخوانید: لوبیا سبز رو با هویج ترکیب کن و یه ترشی معرکه درست کن! + طرز تهیه

2مرحله دوم: چیدن در شیشه

در ادامه باید یک شیشه تمیز و عاری از هر گونه چربی را بردارید و لوبیا سبز ها را به صورت فشرده کنار هم قرار دهید و چند حبه سیر و فلفل تند و شوید را داخل شیشه قرار دهید.

3مرحله سوم: تهیه ترشی شور لوبیا سبز

حالا داخل یک پارچ آب و نمک و سرکه را مخلوط کنید و هم بزنید و روی شیشه بریزید تا روی لوبیا سبز ها را بگیرید دقت کنید فرمول نمک و آب و سرکه دقیقا مقداری است که در مواد لازم گفته شده پس اگر می خواهید بیشتر درست کنید مواد را دو برابر کنید. حالا درب شیشه را بسته و برای 2 هفته در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا برسد و بعد از باز شدن درب ترشی در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

بیشتر بخوانید: ترشی لوبیا سبز و گوجه، چاشنی خوشمزه و اشتها برانگیز!

فوت و فن های دستور تهیه شور لوبیا سبز

  1. می توایند بجای شوید از سبزی ترشی پاک شده وخورد شده (ترخون,نعناع,شوید ، گشنیز) استفاده کنید یا از شوید تازه استفاده کنید.
  2.  اگر می خواهید سریع تر شور شما آماده شود لوبیا سبز را نیم پز کنید و بقیه مراحل مثل دستور بالا هست .بعد از یه هفته تا ۱۰ روز قابل خوردن هست .
  3. به دلخواه می توانید از هویج خرد شده نیز استفاده کنید.
  4. از سرکه قرمز استفاده کنید تا تندی کمتری داشته باشد.

منبع: پارسی دی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3qdx9j

اخبار داغ