روش پخت کباب کوبیده | طرز تهیه کباب کوبیده برای 4 نفر | دستور تهیه کباب کوبیده خانگی

کباب کوبیده رو تو خونه؛ خوشمزه تر از رستوران ها بپز + دستور تهیه

کباب کوبیده یکی از غذاهای معروف و سنتی ایرانی هست که به عنوان یه غذای مجلسی هم شناخته شده!
کباب کوبیده رو تو خونه؛ خوشمزه تر از رستوران ها بپز + دستور تهیه

کباب کوبیده از غذاهای مجلسی ایرانی می باشد که طرفداران زیادی دارد. شما می توانید با در نظر گرفتن برخی نکات کباب کوبیده را به آسانی تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. طرز تهیه کباب کوبیده را در ادامه این مطلب از سایت سبک زندگی بخوانید.

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده برای ۴ نفر

  • گوشت مخلوط    800 گرم
  • پیاز آب گرفته    200 گرم
  • دنبه تازه گوسفندی    100 گرم
  • نمک    ۱ قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر (اختیاری)    ۱ قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه    به اندازه دلخواه
  • زعفران دم کرده    ۴ قاشق غذاخوری
  • کره    50 گرم

بیشتر بخوانید: ناهار امروز: کباب کوبیده ماهی با سس چنتی + طرز تهیه

دستور پخت کباب کوبیده

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده رستورانی ابتدا ۴۰۰ گرم گوشت راسته گوسفندی را به همراه ۴۰۰ گرم گوشت قلوه گاه گوساله و دنبه گوسفندی داخل چرخ گوشت می ریزیم و دو مرتبه چرخ می کنیم تا کاملا با هم ترکیب شده و یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را داخل یک کاسه مناسب و جادار قرار می دهیم. در ادامه در ظرفی جداگانه پیازها را با رنده متوسط رنده می کنیم و با فشار دست آب اضافی شان را به طور کامل می گیریم، سپس آب پیاز را داخل یک کاسه کوچک می ریزیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز آب گرفته را به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا به اصلاح چلوکبابی ها شیرین شود، سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه بکینگ پودر را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد کباب را باید به خوبی ورز دهیم تا گوشت منسجم شود به طور که حالت چسبناکی پیدا کند که وقتی مایه کباب را از داخل کاسه بلند می کنید تکه تکه نشود و همه گوشت به صورت یکدست بلند شود.

مرحله پنجم

ورز دادن را ادامه می دهیم تا مایه کباب یکدست و کاملا منسجم شود، سپس یک سلفون روی کاسه می کشیم و به مدت ۲ ساعت به مایه کباب در یخچال استراحت می دهیم. پس از گذشت ۲ ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کباب کوبیده بدون گوشت!

مرحله ششم

برای سیخ کردن کباب ها ابتدا سیخ های پهن مخصوص کباب کوبیده را با آب پیاز خیس می کنیم سپس به اندازه یک پرتقال کوچک از گوشت بر می داریم و سیخ را بین گوشت قرار می دهیم و آنرا روی سیخ پهن می کنیم.

مرحله هفتم

پس از سیخ کردن کباب با انگشت روی گوشت نقش می اندازیم، این کار علاوه بر اینکه باعث می شود کباب مغز پخت شود، به زیبایی ظاهری کباب نیز کمک می کند. اگر کار سیخ کردن کباب برایتان مشکل است می توانید از کباب زن دستی هم استفاده کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله منقل ذغال را با ذغالی یکدست و کاملا روشن آماده می کنیم، سپس سیخ ها را به آرامی روی منقل می چینیم. پس از آنکه کباب ها خودشان را گرفتند، آنها را به صورت متداوم می چرخانیم تا به صورت یکنواخت بپزند.

بیشتر بخوانید: کباب قفقازی رستورانی، ترکیبی خفن با مرغ و گوشت!

مرحله نهم

پس از اینکه پختن کباب ها به پایان رسید، کره را روی بخار آب ذوب می کنیم و به همراه زعفران با یک برس تمیز روی کباب ها می مالیم. این کار علاوه بر اینکه کباب ها را زیباتر می کند، بعث خوشمزه تر شدن کباب کوبیده می شود.

منبع: چی شی 




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3wo6ax

اخبار داغ




دیدگاه ها


سمیه گودرزی2 ماه پیش

طرز تهیه کبابو یاد گرفتیم اما نگفتید گوشت از کجابیاریم؟؟؟گوشت کیلویی خداتومن

2 ماه پیش

ما گوشت نمی تونیم بخریم ولی کاش همه ی درد مون همین نخریدن ها و نداشتن ها و...بود من موندم خدا برا چی مارو آفریده وقتی ی روزی اومدیم و یه روزی هم باید بریم چرا این همه زجر و بد بختی رو نصیبمون می کنی خدا