طرز تهیه کیک گیلاس | مواد لازم برای تهیه کیک گیلاس

کیک گیلاس رو به روش قنادی ها درست کن که همه مشتری بشن! + طرز تهیه

برای تهیه کیک گیلاس دستور را دقیقا مطابق مطلب انجام دهید تا بافت کیک بسیار نرم و لذیذ شود.
کیک گیلاس رو به روش قنادی ها درست کن که همه مشتری بشن! + طرز تهیه

کیک گیلاس یکی از انواع کیک های میوه ای فوق العاده خوشمزه و پر طرفدار در سراسر جهان است. این کیک گیلاس خوشمزه معمولا به همراه نوشیدنی های گرم به عنوان عصرانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک گیلاس در ادامه با سبک زندگی همراه باشید.

مواد لازم کیک گیلاس

 

مواد لازم کیک گیلاس
گیلاس ۱٫۵ پیمانه
آرد سفید ۲ و ½ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ و ½ پیمانه
شیر یک سوم پیمانه
ماست یک سوم پیمانه
روغن مایع ½ پیمانه
وانیل ۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری

 

بیشتر بخوانید: این مدلی کیک آلبالو بپز تا تو دهنت آب بشه

طرز تهیه کیک گیلاس

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه با گیلاس ابتدا هسته های گیلاس را به وسیله دستگاه هسته گیر یا یک خلال دندان خارج می کنیم و به صورت عرض گیلاس ها را به دو قسمت تقسیم می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه تخم مرغ ها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا وانیل و شکر را نیز به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا رنگ مخلوط سفید و کشدار شود. در ادامه شیر را اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن با دیگر مواد ماست را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه ماست را هم با مواد ترکیب کردیم، روغن مایع را اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم. در ادامه آرد و بکینگ پودر را مخلوط می کنیم و دو مرتبه الک می کنیم، سپس نصف آرد را اضافه می کنیم و با لیسک یا قاشق مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در ادامه باقیمانده آرد را هم اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا مایه کیک اماده شود. فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس قالب را یا با کاغذ روغنی پوشش می دهیم یا با روغن چرب می کنیم.

مرحله پنجم

کمی از مایه کیک را کف قالب می ریزیم و یک لایه از گیلاس ها روی ان می چینیم، مجددا به ترتیب از مایه کیک و گیلاس می ریزیم تا مواد تمام شود. در لایه اخر باید از مایه کیک بریزیم وو قالب را چند بار محکم به سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی داخل قالب خارج شود.

بیشتر بخوانید:کیک خامه ای اقتصادی و فوری با نان تست + طرز تهیه

مرحله ششم

حالا قالب را به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت درون فر قرار می دهیم تا کیک آماده شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه مراقب کیک باشید و پس از اینکه به طور کامل پف کرد با خلال دندان در مرکز کیک فرو کنید اگر از خمیر کیک به خلال دندان نچسبید کیک آماده است.

مرحله هفتم

پس از اینکه کیک اماده شد آنرا از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود سپس برش می زنیم و سرو می کنیم. اگز می خواهید روی کیک هم میوه قرار دهید حتما زیر میوه ها را به طور کامل آردی کنید تا روی کیک بمانند و داخل کیک فرو نروند.

منبع: چی شی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3z9ae6

اخبار داغ