طرز تهیه فلافل نخود سبز | مواد لازم فلافل نخود فرنگی | دستور پخت فلافل نخود فرنگی

فلافل نخود سبز؛ یه طعم جدید که هیچ جا نخوردی! + دستور تهیه

فلافل نخود سبز یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین سبک های فلافل است که می توانید آن را در خانه درست کنید!
فلافل نخود سبز؛ یه طعم جدید که هیچ جا نخوردی! + دستور تهیه

فلافل نخود سبز از غذاهایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و طعم و مزه به یاد ماندنی اش همه را مجذوب خود کرده است. با طعم لذت بخش فلافل نخود سبز می‌ توانید تجربه‌ ای به یاد ماندنی را در کنار هم رقم بزنید. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با دستور تهیه فلافل نخود سبز آشنا می کنیم!

مواد لازم برای تهیه فلافل نخود سبز

  • کنسرو نخود سبز
  • تخم مرغ
  • سیب زمینی
  • شوید خشک
  • سیر
  • آرد سوخاری
  • ادویه مخصوص فلافل
  • نمک
  • فلفل

بیشتر بخوانید: کوکو نخود فرنگی؛ شام کم کالری، که نباید از دستش بدی! + طرز تهیه

طرز تهیه فلافل نخود سبز

ابتدا قبل از شروع مراحل تهیه فلافل نخود سبز لازم است به چند نکته توجه کنید. چندین دلیل برای انتخاب کنسرو نخود‌‌ سبز برای دستور پخت این غذا وجود دارد. اول اینکه نخود سبزهای کنسروی، از قبل آماده‌اند و نیاز به خیساندن و نیم پز کردن ندارد. همین آمادگی باعث پیشگیری از عوارضی مانند نفخ شکم  و همچنین صرفه‌حویی در وقت می‌شود. همچنین استفاده از کنسرو نخود سبز در وقت ما صرفه جویی می‌کند. بسیاری از اوقات می‌خواهید در عرض چند دقیقه غذای خود را آماده کنید، اگر از نخود سبز تازه استفاده کنید، قطعا بسیاری از وقت شما برای آماده کردن آن هدر خواهد رفت. دلیل آخر اینکه، استفاده از کنسرو نخود سبز، مقرون به صرفه تر است و هزینه کمتری را در پی دارد. حالا آماده می‌شوید تا فلافلی خوشمزه و بیاد ماندنی درست کنیم.

1- سیب زمینی های متوسط و خوش فرمی را انتخاب کنید. به خوبی آنها را بشویید. برای آماده سازی، ابتدا سیب زمینی های خود را به خوبی بپزید. بعد از پخت شدن سیب زمینی ها، ظرفی مناسبی را برای حجم مواد خود انتخاب کنید. حالا به سراغ کنسرو نخود فرنگی بروند. توجه کنید، کنسرو انتخابی شما باید مرغوب و باکیفیت باشد. کلید اصلی در خوشمزه شدن فلافل نخود سبز استفاده از نخودهای با کیفیت است. پس در انتخاب خود دقت کنید. درون یک ظرف مناسب، نخود سبزها را به همراه سیب زمینی پخته و ۲ حبه سیر بریزید. این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. برای این کار می‌توانید از میکسر یا گوشتکوب برقی استفاده کنید.

2- پس از میکس کردن این مواد، حالا بقیه مواد را به این مخلوط اضافه کنید. ۲ عدد تخم مرغ را درون ظرف بشکنید. سپس نمک و فلفل را به اندازه لازم اضافه کنید و هم زدن مواد را مجددا آغاز کنید. در ادامه شوید خشک شده را هم برای طعم دهی بهتر به ظرف اضافه کنید. توجه کرده اید که فلافل های مرغوب، بسیار ترد هستند و اندازه های درشتی هم دارند؟ رمز این کار اضافه کردن آرد سوخاری است. مقدار استفاده از آرد سوخاری در فلافل نخود سبز برای هر کس ممکن است متفاوت باشد. این مقدار به سرعت هم زدن شما و حجم مواد اولیه شما ارتباط دارد. همانطور که در حال هم زدن هستید، به آرامی آرد سوخاری را هم به ظرف اضافه کنید، تا جایی که مواد شما مانند یک خمیر یکدست شود.

3- خمیر شما اگر یکدست و روان نباشد، در ادامه برای قالب گیری فلافل به مشکل خواهید خورد. در مرحله بعدی، برای سرخ کردن فلافل ها، ابتدا یک تابه با عمقی مناسب انتخاب کرده و مقدار زیادی روغن در آن بریزید چرا که فلافل ها باید در محاصره روغن باشند تا به خوبی سرخ شوند. حرارت را روی متوسط تنظیم کرده و صبر کنید روغن به مرحله جوشیدن برسد. حالا با استفاده از دست و یا قالب فلافل، خمیر را به صورت دایره ای درآورده و درون تابه بیندازید. در این قسمت باید مانند یک عقاب تیز بین حواستان به تابه باشد تا فلافل ها نسوزند. هر دو طرف فلافل را به خوبی سرخ کرده و سپس آن را درون یک آبکش بگذارید تا روغن آن کشیده شود. این کار را تا اتمام مواد اولیه خود انجام دهید. حالا فلافل نخود سبز شما آماده است. امیدواریم از خوردن آن لذت ببرید.

نکات تهیه فلافل نخود سبز

رعایت کردن تناسب بین مواد اولیه بسیار مهم است. کم یا زیاد بودن مواد باعث وا‌ رفتگی و یا سفت شدن فلافل نخود سبز شما می‌شود. این خوراکی خوشمزه را می‌توانید در وعده های ناهار و شام و یا میان وعده ها مصرف کنید. برای جلوگیری از عوارضی مانند بالا رفتن سطح کلسترول خون، می‌توانید از روغن های سالم و بدون پالم استفاده کنید.

منبع: مواد غذایی خوشبخت




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/3z9owz

اخبار داغ