جلوگیری از سر رفتن شیر | چیکار کنیم شیر سرریز نشود

از سر رفتن شیر جلوگیری کن! | 7 ترفند کاربردی برای سر نرفتن شیر

اگه میخوای اجاق گازت همیشه تمیز باشه و شیر در حال جوشت سر نره این 7 ترفند مهم و فوق العاده رو انجام بده. این راه حل ها باعث میشه دیگه زحمت تمیز کردن دوباره گاز گردنت نیوفته
1403/05/20 17:29
از سر رفتن شیر جلوگیری کن! | 7 ترفند کاربردی برای سر نرفتن شیر

شیر یکی از پرخاصیت ترین نوشیدنی ها است مخصوصا برای کودکان که سلامت استخوان و دندان آنها را تضمین میکند، البته که شیر طبیعی و محلی خیلی بهتر از شیرهای پاکتی و کارخانه ای است ولی یک معضل مهم دارد آن هم سر رفتن شیر است که هم باعث هدر رفتن آن میشود و هم کثیف شدن اجاق گاز، باما همراه باشید تا این 7 ترفند جادویی را یاد بگیرید.

داخل قابلمه یک قاشق چوبی بگذارید

شیر یا هر مایع دیگری هنگام جوشیدن از قسمت مرکزی ظرف با حباب های بزرگ، شروع می شود. وقتی قاشق چوبی را وسط قابلمه قرار دهید، از حباب و سرریز شدن شیر جلوگیری خواهید کرد. اما مواظب باشید، این ترفند فقط برای یک ساعت مناسب است، بعد از آن ممکن است شیر سر برود.

بیشتر بخوانید: فوت و فن پاستوریزه کردن شیر در خانه

کناره های قابلمه را با کره چرب کنید

زمانی که مولکول های شیر به نقطه ی جوش برسند، مثل این می ماند که زیر آب رفته باشید و با یک شیرجه به سطح آب بیایید. به همین سرعت که شما سر آب بیرون می آورید، شیر هم سر خواهد رفت پس اگر کناره های قابلمه را کره چرب کنید، شیر سر ریز نخواهد کرد.

روی قابلمه یک ظرف شیشه ای یا چینی قرار دهید

بعد از ریختن شیر داخل قابلمه برای جلوگیری از سر رفتن شیر، یک ظرف شیشه ای یا چینی روی آن قرار دهید تا وقتی شیر در اثر حرارت بالا می آید درب شیشه ای یا چینی هیچ تکانی نخورده و ثابت باقی می ماند.

ملاقه یا قاشق بزرگ روی قابلمه بگذارید

ملاقه یا قاشقی بزرگ در ظرف شیر قرار دهید، طوری که دسته قاشق لبه ی ظرف شیر قرار بگیرد.

درپوش مشبک و توری روی درب ظرف شیر

روی ظرف شیر درپوش مشبک و توری قرار دهید.

بیشتر بخوانید: مصرف همزمان شیر با این خوراکی ها، جونت رو به خطر میندازه!

چرب کردن قاشق با روغن یا کره

قاشق چوبی را با کمی روغن مایع یا کره چرب نمایید و روی لبه ظرف شیر قرار دهید. با این روش هم از سرریز شدن شیر جلوگیری خواهید کرد.

کم کردن شعله گاز

یکی دیگر از ترفند های کاربردی برای جلوگیری از سر رفتن شیر، کم کرده شعله گاز است تا شیر به آرامی گرم شود و به نقطه جوش برسد.

منبع : خبرنامه




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/45rqrd

اخبار داغ