بادمجان شکم پر با گوشت چرخ کرده | طرز تهیه بادمجان شکم پر | مواد لازم بادمجان شکم پر

شام فوری امشب: بادمجان شکم پر، یک غذای حاضری و خوشمزه + طرز تهیه

بادمجان شکم پر یکی از غذاهای خوشمزه امروزی است که شکم بادمجان سرخ شده با موادی از گوشت یا ترکیب سبزیجات پر و داخل سسی از گوجه پخته می‌شود.
شام فوری امشب: بادمجان شکم پر، یک غذای حاضری و خوشمزه + طرز تهیه

بادمجان شکم پر یکی از انواع خوراک‌هاست که برای تهیه آن شکم بادمجان سرخ شده را با موادی از گوشت یا سبزیجات پر می‌کنند. بادمجان شکم پر علاوه‌بر اینکه طعم بسیار دلچسبی دارد، ظاهر زیبایی هم دارد و برای پذیرایی در مهمانی‌ها گزینه مناسبی است. شما می‌توانید این غذای خوشمزه را به‌راحتی در منزل تهیه کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه بادمجان شکم پر همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه بادمجان شکم پر

  • پیاز بزرگ: ۱ عدد
  • گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
  • سیر: ۲ حبه
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
  • رب انار: ۱ قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی: ۵ عدد
  • بادمجان درشت: ۱۰ عدد
  • روغن: به میزان لازم
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم

بیشتر بخوانید: شام امشب کشک بادمجان رژیمی بپز! + طرز تهیه

بادمجان شکم پر

طرز تهیه بادمجان شکم پر

۱ ـ برای شروع کار ابتدا پیاز را پوست بگیرید؛ سپس به صورت خیلی ریز خرد کنید و داخل ماهی تابه بریزید. ماهی تابه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید و کمی روغن اضافه کنید. اجازه بدهید پیاز نرم و طلایی شود؛ سپس سیر رنده شده را همراه با زردچوبه اضافه کنید و هم بزنید.

بیشتر بخوانید: دیپ بادمجان و مرغ؛ یه غذای کامل برای شام امشب + طرز تهیه

۲ ـ در مرحله بعد گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و کمی نمک و فلفل سیاه به آن بزنید. حدود دو دقیقه صبر کنید تا گوشت با پیاز و سیر تفت بخورد؛ سپس رب گوجه فرنگی و رب انار را اضافه کنید و هم بزنید. درب ماهی تابه را بگذارید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا گوشت کم کم بپزد؛ سپس اجاق گاز را خاموش کنید.

۳ ـ بادمجان‌ها را پوست کنید و با چاقو از وسط شکم بادمجان یک برش طولی و عمیق ایجاد کنید. حالا بادمجان‌ها را به مدت بیست دقیقه داخل مخلوط آب و نمک بگذارید؛ سپس آبکش کنید تا تلخی بادمجان گرفته شود.

۴ ـ بادمجان‌ها را داخل روغن سرخ کنید، به اندازه‌ای که بادمجان نرم و کمی طلایی شود. توجه داشته باشید که نیازی نیست بادمجان را کاملا سرخ کنید.

۵ ـ بادمجان‌های سرخ شده را داخل صافی بگذارید تا روغن اضافه آن کشیده شود؛ سپس داخل شکم بادمجان را که از قبل باز کرده‌اید، با مایه گوشتی که آماده کرده‌اید پر کنید. حالا بادمجان‌های شکم پر را داخل ماهی تابه کنار هم بچینید.

۶ ـ گوجه فرنگی‌ها را رنده کنید و کمی نمک به آن بزنید؛ سپس با قاشق گوجه فرنگی رنده شده را در اطراف بادمجان‌ها و گوشه و کنار ماهی تابه بریزید. درب ماهی تابه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید و اجازه بدهید بادمجان‌ها حدود نیم ساعت تا چهل دقیقه با آب گوجه فرنگی بپزند و نرم شوند. در این مرحله بادمجان شکم پر خوشمزه شما آماده سرو است که می‌توانید همراه با نان میل کنید، نوش جان.

منبع: فرارو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4889ya

اخبار داغ