طرز تهیه شیرینی برنجی | مواد لازم شیرینی برنجی

شیرینی برنجی؛ کرمانشاهی با یه لیوان چای بهترین عصرونه تابستونیه + طرز تهیه

شیرینی برنجی که اینج طرز تهیه اش رو براتون گذاشتم خیلی خوشمزه هست و بافت نرمی داره.
1403/05/06 07:45
شیرینی برنجی؛ کرمانشاهی با یه لیوان چای بهترین عصرونه تابستونیه + طرز تهیه

شیرینی برنجی یکی از شیرینی های خوشمزه ایرانیست که اصالتا کرمانشاهی می باشد. شیرینی برنجی مقوی مناسب همه گروه های سنی است که به دلیل آرد برنج عطر و مزه خوبی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله شیرینی برنجی در ادامه با سبک زندگی  همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
آرد برنج ۵۰۰ گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
روغن جامد ۲۵۰ گرم
پودر قند ۲۵۰ گرم
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
پودر هل ۱ قاشق مرباخوری
گلاب ۲ قاشق غذاخوری

 

بیشتر بخوانید: شیرینی پیس گنده شمالی، رو با این دستور بپز 

طرز تهیه شیرینی نان برنجی

مرحله اول

برای فراهم کردن شیرینی نان برنجی به روش خانگی، شروع کار ۲۵۰ گرم روغن جامد را به دمای محیط می رسانیم. آنگاه پودر قند را به همراه روغن جامد درون کاسه ای مناسب ریخته و با استفاده از هم زن برقی به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

زمانیکه روغن حالت کشدار پیدا کرد، ۲ عدد زرده تخم مرغ را به مواد درون کاسه می افزاییم و با هم ترکیب کرده تا یکنواخت شود. در ادامه پودر هل را به همراه گلاب روی مواد ریخته و کمی هم می زنیم تا یکنواخت شود.

نکته:

همراهان میریتو لازم است بدانید در صورتیکه می خواهید شیرینی شما ۲ رنگ شود، می بایست مواد را به ۲ قسمت تقسیم کرده و نیمی از خمیر را با زعفران دم کرده مزه دار کنیم.

مرحله سوم

اکنون نوبت اضافه کردن آرد برنج به مواد می باشد. برای این منظور آرد برنج را قاشق قاشق روی خمیر ریخته و هم زمان شروع به هم زدن می کنیم تا بافت خمیر مانند خمیر نان شود. بنابراین دستمان را تمیز می شوییم و خمیر را ورز می دهیم.

مرحله چهارم

این کار را با دقت و حوصله انجام داده تا خمیر یکنواخت و لطیف شود. بافت خمیر باید بدون هیچ ترک و هوای اضافه ای باشد. سپس ورز دادن را متوقف کرده و با استفاده از کاغذ روغنی سطح سینی فر را می پوشانیم.

نکته:

در صورت دسترسی به چرخ گوشت می توان خمیر را درون چرخ گوشت ریخته تا کاملا یکدست شود.

بیشتر بخوانید: با سفیده تخم مرغ، شیرینی مرنگ فرانسوی درست کن + طرز تهیه

مرحله پنجم

گام بعدی فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و اجازه می دهیم به خوبی داغ شود. خمیر شیرینی را در اندازه های یکسان گلوله ای حالت می دهیم و با استفاده از مهر شیرینی یا ته ماسوره طرح می زنیم.

نکته:

بهتر است در این زمان کمی دانه خرفه روی شیرینی بپاشیم.

مرحله ششم

در این مرحله با ترتیب و منظم داخل سینی چیده و در طبقه میانی فر منتقل می کنیم تا به مدت زمان یک ربع شیرینی نان برنجی آماده شود. بعد از زمان مقرر قسمت زیر شیرینی را بررسی کرده و در صورت برشته شدن، شیرینی ما پخته است.

مرحله هفتم

در نهایت سینی را از فر خارج کرده و تامل می کنیم شیرینی ها از حرارت بیفتند. پایان کار شیرینی ها را در ظرف دلخواه می چینیم و به عنوان یک میان وعده مقوی سرو می کنیم. نوش جان

منبع: میریتو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/488gdw

اخبار داغ




دیدگاه ها


ناشناسیک ماه پیش

فقط کیک شکلاتی

مریم اسماعیل پوریک ماه پیش

خیلی هم عالی