خورشت شش انداز | طرز تهیه خورشت شش انداز | مواد لازم خورشت شش انداز

دستور تهیه خورشت شش انداز به روش اصیل گیلانی! + طرز تهیه

خورشت شش انداز یکی از خورشت های شمالی خوشمزه هست که احتمالا تا حالا امتحانش نکردین، اینحا براتون طرز تهیه اش رو گذاشتم!
دستور تهیه خورشت شش انداز به روش اصیل گیلانی! + طرز تهیه

خورشت شش انداز گیلانی همانطور که از نامش مشخص است یک غذا اصیل گیلانی می باشد، برای تهیه خورشت شش انداز از گوشت استفاده نمی‌ شود و غذایی کاملا گیاهی و همچنین بسیار خوشمزه است. در ادامه این بخش از سبک زندگی می توانید طرز تهیه خورشت شش انداز را یاد بگیرید!

مواد لازم برای تهیه خورشت شش انداز گیلانی:

  • بادمجان: ۴ عدد
  • یخ: ۴ الی ۵ تکه
  • پیاز: ۲ عدد متوسط
  • گردوی خرد شده: ۳۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
  • رب انار: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه کاری: به میزان لازم

بیشتر بخوانید: خورشت سماق با مرغ؛ طمع جدید که جایی نخوردی!

طرز تهیه خورشت شش انداز گیلانی:

1- خرد کردن بادمجان‌ ها

به منظور گرفتن تلخی بادمجان‌ها و استفاده کمتر از روغن لازم است در مرحله اول پوست بادمجا‌ن‌ها را گرفته و سپس بصورت نگینی خرد نمایید. حال بادمجان‌های خرد شده را به مدت ۹۰ دقیقه داخل ظرف حاوی آب و نمک قرار دهید.

2- سرخ کردن پیازها

در مرحله بعدی پیاز را بخوبی شسته و پوست بگیرید. حال پیازها را بصورت نگینی و ریز خرد نمایید. قابلمه‌ای در سایز مناسب انتخاب کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید. پس از داغ شدن روغن، پیازها را به داخل تابه اضافه نمایید. پیازها را بخوبی تفت داده تا سبک و طلایی رنگ شود.

3- اضافه کردن مغز گردو به ترکیب 

مغز گردوها را نیز با کمک خرد کن بصورت خیلی ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه نمایید، در ادامه بخوبی تفت دهید تا گردوها از حالت خامی خارج شود.

۴- اضافه کردن رب 

در مرحله بعدی در قسمتی از قابلمه فضایی را جدا کرده و سپس رب گوجه فرنگی را اضافه نمایید. رب را بخوبی تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود و بخوبی رنگ باز کند. در مرحله بعدی ۱ قاشق از رب انار را نیز به ترکیب اضافه کرده و مقداری تفت دهید. در پایان ۲ الی ۳ لیوان آب به خورشت اضافه کرده و درب قابلمه را قرار دهید. حدوداً ۱ ساعت زمان دهید تا خورشت تحت حرارت ملایم بخوبی جا افتاده شود. برای آنکه خورشت بخوبی روغن بیاندازد پس از گذشت ۱ ساعت چند عدد تکه یخ را به خورشت اضافه نمایید. شوکه حرارتی ایجاد شده باعث می‌شود گردوها بخوبی روغن بیاندازد. حدوداً یک ساعت دیگر جهت پخت خورشت زمان دهید و پس از گذشت این زمان یک قاشق دیگر از رب انار را به خورشت اضافه نمایید و مقداری خورشت را هم بزنید.

بیشتر بخوانید: دستور پخت خوشمزه ترین خورشت انار بیج گیلانی

5- سرخ کردن بادمجان‌ ها 

در فاصله پخت و جا افتادن خورشت بادمجان‌ها را از آب نمک خارج کرده و آن را خشک کنید. حال در تابه‌ای با سایز مناسب مقداری روغن ریخته و سپس ادویه های مورد نظر شامل زردچوبه، نمک و فلفل را اضافه نمایید و بخوبی کلیه مواد را ترکیب کنید. در این مرحله بادمجان‌های خرد شده را در روغن سرخ نمایید و در پایان به خورشت اضافه کنید. حدوداً ۳۰ دقیقه دیگر زمان دهید تا پخت خورشت بصورت کامل انجام شود و سپس در ظرف مخصوص خود سرو نمایید.

منبع: کتاب کاله




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/489ea2

اخبار داغ