طرز تهیه کمپوت آلبالو | مواد لازم کمپوت آلبالو | افزایش ماندگاری کمپوت آلبالو

کمپوت آلبالو رو به روش بازاری و ماندگاری طولانی مدت درست کن + طرز تهیه

طرز تهیه‌ کمپوت آلبالو را آموزش می‌دهیم تا بتوانید از طعم بی‌نظیر این میوه‌ی جذاب در تمام طول سال لذت ببرید.
1403/04/21 08:30
کمپوت آلبالو رو به روش بازاری و ماندگاری طولانی مدت درست کن  + طرز تهیه

کمپوت آلبالو یکی از پرطرفدار ترین کمپوت ها در میان مردم است. این کمپوت از لحاظ طعم و ظاهر بسیار خاص و جذاب است. اگر شما به میوه آلبالو علاقه دارید و از میوه های دلخواه شما است، حتما کمپوت آلبالو  را نیز امتحان کنید.  برای مشاهده آموزش طرز تهیه کمپوت آلبالو در ادامه با سایت سبک زندگی همراه باشید.

مواد لازم کمپوت آلبالو
میوه آلبالو نیم کیلو گرم
شکر به میزان دلخواه

طرز تهیه کمپوت آلبالو

مرحله اول

برای تهیه کمپوت خوشمزه و بازاری آلبالو در ابتدای کار، آلبالو ها را با ترکیب آب و مقداری سرکه و نمک به خوبی می شوییم و دم انها را با دقت جدا می کنیم، سپس با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. آب و شکر را روی حرارت قرار می دهیم تا شکر ذوب شود.

طرز تهیه: ترشک آلبالو ملس و خوشرنگ به روش بازاری + طرز تهیه

مرحله دوم

در این مرحله بعد از اینکه شکر به طور کامل ذوب شد از حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود. اگر کامل سرد نشود آلبالوها چروکیده می شوند و ترک می خورند. بعد از این که شربت خنک شد، آلبالوها را اضافه می کنیم

مرحله سوم

حالا دوباره روی حرارت متوسط حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قرار می‌دهیم تا آلبالوها پخته شوند، ولی زیاد از حد نباید بپزد چون له می شوند. آلبالو ها را از روی حرارت بر می داریم و بعد از خنک شدن آماده سرو هست. به این روش تا ۱۰ الی ۱۵ روز در ظرف در دار، در یخچال ماندگاری دارد.

منبع: چی شی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4byove

اخبار داغ