طرز تهیه هزاری پلو | مواد لازم هزاری پلو

هزاری پلو با ماهی قزل آلا؛ ناهار لذیذ امروز + طرز تهیه

هزاری پلو یکی از غذاهای بسیار خوشمزه جنوبی می باشد که در بندرعباس تهیه می شود این غذا به قدری خوشمزه و خوش رنگ است که حتما باید یکبار طعم آن را بچشید.
1403/06/24 07:00
هزاری پلو با ماهی قزل آلا؛ ناهار لذیذ امروز + طرز تهیه

خب، بریم سراغ طرز تهیه هزاری پلو، یه پلو خوشمزه و متفاوت که با ماهی تهیه می‌شه. دستور پخت هزاری پلو با استفاده از ماهی قزل‌آلا یا سالمون، که به خوبی با ادویه‌جات و سبزیجات ترکیب می‌شه، یه طعم دلچسب و منحصر به فردی به وجود میاره.هزاری پلو بدون اینکه وقت زیادی بگیره، می‌تونیم یک وعده غذایی مغذی و لذیذ رو تجربه کنیم.

مواد اصلی مقدار
ماهی قزل‌آلا یا سالمون ۳۰۰ گرم
برنج ۳ پیمانه
پیاز ۲ عدد
سیر ۲ حبه
دیگر مواد مقدار
آب لیمو ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه هزاری پلو

مرحله ۱: آماده‌سازی ماهی

ابتدا ماهی را خوب بشویید، استخوان‌های آن را جدا کنید و پوست آن را بکنید. سپس ماهی را داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی‌اش خارج شود. ماهی را با آب لیمو، مقداری ادویه، نمک، سیر حلقه‌شده و کمی روغن زیتون مزه‌دار کنید و به خوبی ماساژ دهید تا مواد به خورد بافت ماهی بروند. ظرف مزه‌دار شده را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا ماهی کاملا طعم‌دار شود.

بیشتر بخوانید: شیر پلو اردبیلی، با مرغ و کشمش + طرز تهیه

مرحله ۲: سرخ کردن ماهی

پس از اینکه ماهی کافی مرینت شد، آن را از یخچال خارج کنید و در یک تابه با مقداری روغن داغ، هر دو طرف آن را تا زمانی که طلایی و ترد شود، سرخ کنید. پس از سرخ شدن، ماهی را از تابه خارج کرده و کنار بگذارید.

مرحله ۳: تفت دادن پیاز

در همان تابه‌ای که ماهی را سرخ کردید، پیازهای خرد شده را با کمی زردچوبه اضافه کنید و آن‌ها را تفت دهید تا نرم و شفاف شوند. تفت دادن پیاز با زردچوبه، عطر و طعم خوبی به غذا می‌دهد که با ماهی سرخ شده بسیار خوب هماهنگ می‌شود.

مرحله ۴: آماده‌سازی برنج

برنج را از قبل خیس کرده باشید تا نشاسته اضافی آن خارج شود. آب برنج را دور ریخته و در یک قابلمه بزرگ، مقداری آب به جوش بیاورید. سپس برنج را در آب جوش بریزید و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید تا طعم و رنگ زیبایی به برنج بدهد.

مرحله ۵: لایه‌بندی برنج و ماهی

پس از اینکه برنج نیم‌پز شد، نیمی از آن را از قابلمه خارج کرده و در ته ظرف دیگری پهن کنید. ماهی‌های سرخ‌شده و پیاز داغ را روی لایه اول برنج بچینید و مابقی برنج را روی مواد قرار دهید.

بیشتر بخوانید: کشمش پلو مازندرانی با مرغ + نکات طلایی پخت

مرحله ۶: دم کردن هزاری پلو

پس از لایه‌بندی، شعله را زیاد کرده تا بخار کافی برای دم کشیدن برنج ایجاد شود. هزاری پلو را به مدت ۴۰ دقیقه دم کنید. در پایان پخت، کمی کره و زعفران آب‌شده به برنج اضافه کنید تا طعم و عطر آن فوق‌العاده شود.

مرحله ۷: سرو هزاری پلو

پس از اتمام دم کشیدن، هزاری پلو را در ظرف مورد نظر سرو کنید و به همراه سالاد و ترشی میل نمایید. این پلو با مزه‌های ترکیبی و لذیذ، تجربه‌ای متفاوت و دلپذیر را برای شما و عزیزانتان فراهم می‌کند. نوش جان!

منبع: درنهایت




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4d97bd

اخبار داغ