طرز تهیه مینی دونات | مواد لازم مینی دونات

مینی دونات، عصرونه جذابی که میتونی بچه هارو باهاش خوشحال کنی + طرز تهیه

یکی از محبوب ترین نوع شیرینی در بین مردم انواع دونات ها می باشد. انواع دونات ها را علاوه بر تهیه از بیرون می توان به سادگی در منزل تهیه کرد و با مواد اولیه دلخواه تزئین و سرو کرد.
1403/04/29 07:45
مینی دونات، عصرونه جذابی که میتونی بچه هارو باهاش خوشحال کنی + طرز تهیه

شیرینی مینی دونات رو خیلی  راحت می تونی برای عصرونه بچه ها تو خونه حاضر کنی. انواع دونات یکی از محبوب ترین شیرینی ها در بین مردم می باشد که دونات را می توان در دو اندازه بزرگ و کوچک  و یا همان مینی تهیه کرد. در این مطلب از سایت سبک زندگی می خوام طرز تهیه شیرینی مینی دونات رو بهتون آموزش بدم پس همراهمون باشین تا روش تهیه آسون و ساده شیرینی مینی دونات رو یاد بگیرین.

مواد لازم

  • کره ۳۵ گرم
  • آرد ۲ لیوان
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • نمک ۱ پنس
  • شکر ۲ قاشق غذا خوری
  • شیر ۱/۲ لیوان
  • پودر خمیر مایه ۲/۳ قاشق غذا خوری

بیشتر بخوانید: (ویدئو) ده دقیقه ای بدون خمیر مایه دونات خوش بافت درست کن!

طرز تهیه مینی دونات محبوب و پرطرفدار

ابتدا برای تهیه مینی دونات باید شیر را بر روی حرارت قرار دهید تا مقداری گرم شود. سپس ۱ قاشق غذا خوری شکر و خمیر مایه را به شیر اضافه کنید و در جای گرم بگذارید تا خمیر مایه به عمل بی آید. پس از این که خمیر مایه به عمل آمد مواد را در کاسه بریزید.

در ادامه تخم مرغ، ۱ قاشق باقی مانده شکر، نمک، کره به دمای محیط رسیده را به کاسه حاوی مخلوط شیر اضافه کنید و در حد مخلوط شدن با استفاده از همزن دسنی هم بزنید. سپس آرد را به صورت الک شده کم کم بی افزایید و با دست نم دار ورز دهید.

روی خمیر را با یک پارچه بپوشانید و در جایی گرم به مدت ۱ ساعت قرار دهید تا خمیر مقداری پف کند. به اندازه یک نارنگی کوچک از مواد دونات بردارید و با دست پهن کنید. با استفاده از کاتر به صورت گرد برش دهید خمیر را و یا می توان از فنجان استفاده کرد.

سپس وسط خمیر را هم با لیوان کوچک تر و یا با کاتر دایره ای ایجاد کنید. در ادامه باید روی دونات ها را با یک پارچه تمیز و یا نایلون چرب شده به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بپوشانید تا بهتر پف کند. حالا در تابه ای کوچک روغن بریزید و بر روی حرارت قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دونات خانگی بدون فر + نکات پخت

زمانی که روغن به خوبی داغ شد و مطمئن شدید که دونات ها به تابه نمی چسبند خمیر را در تابه بگذارید. دقت داشته باشید که حرارت باید ملایم باشد نه کم و نه زیاد، پس از پخته شدن دونات ها آن ها را از تابه خارج کنید و در ظرفی بگذارید تا روغن اضافه خارج شود. در نهایت دونات را با شکلات ذوب شده تزئین کنید. نوش جان.

منبع : آرگا




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4dx5lp

اخبار داغ