درمان مشکلات پوستی با آلو سیاه | رفع جوش‌ با آلو

با آلو سیاه 2 تا از رایج ترین مشکلات پوستیت رو رفع کن + روش

آلو سیاه یه سری فواید برای مشکلات پوستی داره کمه در ادامه به طور کامل بهتون توضیح میدم.
1403/06/11 15:15
با آلو سیاه 2 تا از رایج ترین مشکلات پوستیت رو رفع کن + روش

افرادی که در معرض نور آفتاب هستند و یا کار‌های فکری زیادی انجام می‌دهند حتما از این نوع آلو مصرف کنند. زیرا مواد معدنی موجود در آلوی سیاه یون خون را از بین برده و بدین ترتیب مواد غذایی مورد نیاز در دسترس سلول‌های بدن مخصوصا سلول‌های عصبی قرار می‌گیرند. این امر موجب کاهش یافتن بیماری‌ها و ناراحتی‌های اعصاب هم می‌شود.

درمان مشکلات پوستی با آلو سیاه

ضماد آلو سیاه با سرکه برای درمان انواع کهیر‌های پوستی، جوش‌های بدن کودکان و خارش‌های پوستی مناسب است. ماسک ضد جوش زیر نیز از خواص آلو سیاه برای پوست می‌باشد.

بیشتر بخوانید: ۷ خواص آلو سیاه برای مو | از رفع شوره و موخوره تا پرپشتی موها

رفع جوش‌های پوستی

برای این امر ۲ عدد آلو سیاه تازه و رسیده را له کنید. ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۵ قاشق غذاخوری آرد جو دوسر و کمی آب را به آلو‌ها اضافه کنید تا خمیری شکل شوند. این خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید.

روش دیگر این است که ابتدا آلو‌ها را جوشانده و بعد از سرد شدن، آن‌ها را له کنید. سپس مقداری روغن بادام به آن‌ها اضافه کنید. این ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی صورت قرار دهید.

مصرف آلو سیاه در دوران بارداری و شیردهی

فیبر موجود در آلو سیاه به روند هضم غذا کمک کرده در نتیجه از ابتلا به یبوست در دوران بارداری جلوگیری می‌کند. همچنین به دلیل دارا بودن ویتامین C به جذب بیشتر آهن و تقویت بافت‌های بدن جنین و مادر هم کمک می‌کند. محققین پی برده اند که از خواص آلو سیاه در زمان بارداری افزایش هوش جنین می‌باشد. املاح و ویتامین‌های موجود در این میوه باعث ازدیاد شیر مادران هم می‌شود.

بیشتر بخوانید: با خوردن آلو سیاه می تونم وزن کم کنم؟ + توضیحات

نکته پایانی

  • اگر با مصرف این میوه دچار دل درد می‌شوید بهتر است آن را بدون پوست استفاده کنید.
  • مصرف آلو سیاه برای سرد مزاج‌ها و یا افرادی که نفخ شکم دارند، مناسب نیست.
  • به طور کلی برای بهره مندی از خواص آلو سیاه جهت درمان بیماری ها، بایستی شب قبل از خواب ۱۰ عدد آلو را خیس کرده سپس صبح به صورت ناشتا آلو‌های سیاه و آب آلو‌های خیس کرده را میل کرد.

منبع: فرارو




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4mq58j

اخبار داغ