طرز تهیه خورش قیمه با مرغ | مواد لازم خورشت قیمه با مرغ | روش پخت خورشت قیمه و مرغ

رسپی جدید و فوری؛ برای تهیه خورشت قیمه! | طرز تهیه خورشت قیمه با مرغ برای سحر

وقت هایی که گوشت در دسترس نیست یا زمان کمتری برای تهیه خورشت داریم، می توان خورشت قیمه را با مرغ تهیه کرد! در ادامه این بخش، طرز تهیه خورشت قیمه با مرغ را به شما یاد می دهیم!
رسپی جدید و فوری؛ برای تهیه خورشت قیمه! | طرز تهیه خورشت قیمه با مرغ برای سحر

خورشت قیمه با مرغ یکی از انواع غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. برای بسیاری از افراد که ممنوعیت غذایی دارند و یا دلشان می خواهد خورش قیمه را با طعم جدیدی امتحان کنند خورشت قیمه با مرغ انتخاب مناسبی است! در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با طرز تهیه خورشت قیمه با مرغ آشنا می کنیم!

مواد لازم برای تهیه خورشت قیمه با مرغ برای 4 نفر

  • سینه مرغ: 500 گرم
  • لپه: 150 تا 200 گرم
  • پیاز: 1 عدد بزرگ
  • سیب زمینی: 3 عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  • لیمو عمانی: 4 عدد
  • زعفران دم کرده: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن:  به مقدار کافی

بیشتر بخوانید: روش تهیه قیمه نثار مجلسی؛ مخصوص مهمانی های رسمی!

 

دستور پخت قیمه با مرغ

مرحله اول

برای تهیه خورش قیمه با مرغ خوشمزه و مجلسی ابتدا لپه را از شب قبل درون یک کاسه آب قرار می دهیم تا به خوبی خیس بخورد و در صورت امکان چند بار آب درون کاسه را تعویض می کنیم تا نفخ لپه کاملا گرفته شود.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن درون یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود. در ادامه مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین دستور تهیه خورشت به قیمه رو اینجا یاد بگیر!

مرحله سوم

حالا پیاز را چند دقیقه دیگر تفت می دهیم تا با ادویه ها یکدست شود. در ادامه لپه را آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس به مدت دو تا سه دقیقه تفت می دهیم تا لپه هم کمی سرخ شود.

مرحله چهارم

توجه داشته که زمان سرخ کردن لپه خیلی مهم است، اگر لپه کم تفت داده شود ممکن است در هنگام پخت خرد شود و اگر بیش از حد تفت داده شود سفت می شود و زیر دندان کاملا حس می شود.

مرحله پنجم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا رنگ رب گوجه فرنگی باز شود، سپس سینه مرغ را به صورت قورمه ای مانند گوشت خورشتی خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا گوشت را تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد، سپس 4 لیوان آب گرم به همراه مقداری نمک و ادویه اضافه می کنیم. در ادامه در ب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم خورش به مدت 2 تا 3 ساعت بپزد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورشت قیمه کدو فوق العاده لذیذ

مرحله هفتم

در 30 دقیقه پایانی پخت خورش لیمو عمانی را در آب می خیسانیم تا تلخی شان گرفته شود یا اینکه انها را از وسط باز می کنیم و تخمه های داخل لیمو را خارج می کنیم تا خورش را تلخ نکنند.

مرحله هشتم

حالا لیمو عمانی را به همراه زعفران دم کرده به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش 30 دقیقه دیگر با حرارت ملایم بجوشد و جا بیفتد، سپس در صورت تمایل می توانیم کمی پودر دارچین اضافه کنیم.

مرحله نهم

توجه داشته باشید که پودر دارچین را حتما باید در پایان پخت خورش اضافه کنیم، چون باعث تیره شدن رنگ خورش می شود. در همین حین سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و با آب سرد می شوییم.

مرحله دهم

در این مرحله سیب زمینی ها را خشک می کنیم، سپس در روغن داغ سرخ می کنیم. در پایان خورش را پس از اینکه به روغن افتاد داخل ظرف مناسب می کشیم و به همراه کته یا برنج آبکش سرو می کنیم.

منبع: چی شی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4pxkd3

اخبار داغ