گیاهان مناسب اتاق خواب | گیاه انرژی مثبت برای اتاق خواب

این 10 گیاه رو توی اتاق خوابت بذار تا صبح ها با انرژی مثبت از خواب بیدار شی!

گیاه مناسب اتاق خواب، راه ورود به انرژی مثبت و خواب باکیفیت. در این مطلب 10 نوع از گیاهان مناسب اتاق خواب رو بهتون معرفی کردیم.
این 10 گیاه رو توی اتاق خوابت بذار تا صبح ها با انرژی مثبت از خواب بیدار شی!

اتاق خواب یکی از مکان های مهم برای برقراری و حفظ آرامش و مکان مهمی برای استراحت است و فضای آن در کیفیت این موارد تاثییر گذار است.گیاهان آپارتمانی که در اتاق خواب قرار داده می شوند در زیباتر شدن اتاق خواب و از همه مهمتر در کیفیت خواب و شاداب ماندن روحیه اشخاص تاثییر بالایی میگذارند.اما موضوع اصلی انتخاب گیاهان آپارتمانی مناسب می باشد.

بیشتر بخوانید: چه گیاهان آپارتمانی بخرم که مناسب آشپزخونه باشه؟!

انواع گیاهان آپارتمانی مناسب اتاق خواب :

1_پاپیتال؛ گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی با خاصیت بالا روندگی

مزیت نگهداری پاپیتال در اتاق خواب: افزایش اکسیژن، تصفیه هوا و بهبود علائم آلرژی

نور: زیاد یا متوسط + غیرمستقیم

آبیاری: هر ۵ روز یک مرتبه

 سمی بودن:  سمی است

پاپیتال یا همان گیاه عشقه، توانای بسیاری در از بین بردن برخی از سموم مانند؛ بنزن، زایلن و فرمالدئید دارد. به همین علت برای نگهداری در اتاق خواب مناسب است و می‌تواند خوابی راحت و بیداری پر انرژی را به دیگران هدیه دهد. پاپیتال، جزء گیاهان همیشه سبز است و خاصیت روندگی دارد که انتخاب مناسبی برای دکوراسیون و دیزاین اتاق خواب است.

2_سانسوریا شمشیری؛ هدیه‌ای برای اتاق خواب‌های تاریک

مزیت نگهداری سانسوریا در اتاق خواب: تصفیه کننده + تولید اکسیژن در شب + دفع سموم

نور: مقاوم به نور کم

آبیاری: یکبار در هفته

 سمی بودن: سمی است

سانسورریا شمشیری جزء گیاهان آپارتمانی مقاوم است و نگهداری بسیار آسانی هم دارد. به همین علت انتخاب مناسبی برای فضاهای کم نور است.گیاه سانسوریا؛ طول عمر بسیار زیادی دارد.
یکی از مهم‌ترین مزیت سانسوریا، تولید اکسیژن در شب است؛ یعنی درست زمانی که آماده خواب می‌شوید سانسوریا فضای اتاق خواب را برای شما تمیز و پاک می‌کند. سانسوریا، گیاه مناسب اتاق خواب بدون نور است؛ پس اگر اتاق خواب تاریکی دارید، نگران نباشید، سانسوریا مناسب چنین فضایی است.

یکی از گونه های این گیاه سانسوریا پاکوتاه است که به این علت که فضای کمی را اشغال می‌کند، مناسب اتاق خواب است زیرا می‌توان آن را روی میز نیز نگهداری کرد.

بیشتر بخوانید: 5 تا گیاه آپارتمانی که از افسردگی نجاتت میدن!

3_اسطوخودوس؛ گلی بنفش با بوی خوش زندگی

مزیت نگهداری اسطوخودوس در اتاق خواب: کنترل عصابنیت و سطح استرس + خواص تسکین دهندگی

نور: نور زیاد

آبیاری: کم

 سمی بودن: نیست

اسطوخودوس گیاهی با خواص درمانی است. این گیاه مناسب برای اتاق خواب، به علت خواص تسکین کننده‌ای که دارد به راحتی می‌تواند استرس و بی‌تابی را کنترل کند، به همین علت اگر کودکی بی تاب و پر استرس دارید می‌توانید از این گیاه مناسب اتاق کودک استفاده کنید.

همچنین اگر به دنبال گل برای اتاق خواب دخترانه می‌گردید تا دکوراسیونی شیک بسازید، حتما از اسطوخودوس استفاده کنید.

4_پتوس؛ بهترین گیاه برای اتاق خواب با سازگاری مثال زدنی

مزیت نگهداری پوتوس در اتاق خواب: اکسیژن سازی + پاکسازی هوا + سازگاری با محیط

نور: متوسط

آبیاری: کم + در صورت خشکی

 سمی بودن: سمی است

پتوس بسیار گیاهی مقاوم است. در اکثر شرایط زنده می‎ماند و زندگی می‌کند به همین دلیل اگر وقت کافی یا شرایط لازم برای نگهداری ندارید، بهتر است این گیاه آپارتمانی سریع الرشد را در لیست گیاهان انتخابی نگه دارید.
پتوس گیاهی رونده است؛ به همین علت می‌توانید برای دیزاین و دکوراسیون بهتر گیاه را به دیوار آویزان کنید تا در سرتاسر اتاق خواب پتوس رقص کنان حرکت کند.

رشد عرضی این گیاه آن را به بهترین گل برای اتاق مطالعه تبدیل کرده است، زیرا زیبایی بی مثالی را به اتاق هدیه می‌دهد و فضا را برای مطالعه آماده می‌کند.

5_فیکوس؛ بهترین گیاهان برای اتاق خواب

مزیت نگهداری فیکوس در اتاق خواب: گیاهی مقاوم

نور: نور معمولی

آبیاری: کم + در صورت خشکی خاک

سمی بودن: سمی است

فیکوس بسیار گیاهی زیبا و تماشایی است، این گل مخصوص اتاق خواب انتخاب زیبایی برای اتاق خواب است. به همین دلیل علاوه بر اینکه از موجودی زنده نگهداری می‌کنید، دیزاین و دکوراسیون خانه را چندین درجه زیباتر کردید.حضور این گلدان در اتاق خواب، به خواب راحت و زیبایی محیط کمک شایانی می‌کند پس حضور این گیاه را نادیده نگیرید.

6_زاموفیلیا؛ ششمین گونه از ده گیاه مناسب اتاق خواب

مزیت نگهداری  زاموفیلیا در اتاق خواب: تصفیه کننده

نور:کم یا متوسط

آبیاری:  کم + در صورت خشکی خاک

 سمی بودن: سمی است

زاموفیلیا نگهداری بسیار آسانی دارد به همین دلیل انتخاب مناسبی برای افراد فراموشکار و پرمشغله است، زیرا این گیاه با مراقبت حداقلی زندگی بسیار شادی را پشت سر می‌گذراند.
زاموفیلیا جزءگیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم است به همین علت اگر اتاق خواب شما نور کافی ندارد، حتما زاموفیلیا دوست خوبی برای شما خواهد بود. و می‌تواند گل کوچک برای اتاق خواب شما باشد.

7_گندمی؛ گل کوچک برای اتاق خواب

مزیت نگهداری گندمی در اتاق خواب: افزایش رطوبت + تصفیه هوا + کاهش علائم آلرژی

نور: متوسط + غیرمستقیم

آبیاری: ۲ یا ۳ مرتبه در هفته

 سمی بودن: سمی نیست

اگر اتاق خواب شما تاریک است و نور کافی ندارد بهتر است بیخیال نگهداری از گیاه گندمی شوید؛ زیرا این گل های مناسب برای اتاق خواب برای رشد نیاز به نور خوبی دارند.

از جمله مهم‌ترین خواص این گل برای اتاق، کاهش استرس و اضطراب است؛ همچنین نگهداری از این گیاه در بهبود آلرژی هم تاثیرگذار است.گندمی مناسب افراد فراموشکار است.

8_شامادورا؛ گل مناسب برای اتاق خواب کم نور

مزیت نگهداری شامادورا در اتاق خواب: تصفیه کنندگی
نور: کم
آبیاری: کم + در صورت خشکی خاک
 سمی بودن: سمی نیست

یکی دیگر ازگیاهان تصفیه کننده هوا شامادورا است؛ نگهداری آسان و مقاومت بالای شامادورا باعث شده تا انتخاب مناسبی برای اتاق خواب باشد.
شامادورا به نور کم سازگار است به همین علت اگر اتاق خواب شما از نور خورشید محروم است، شامادورا انتخابی خاص و بی مثال است. البته این گیاه رطوبت زیاد را هم دوست دارد به همین علت جزء گیاه مناسب دستشویی تاریک نیز است.

بیشتر بخوانید: کدام گیاهان آپارتمانی مناسب کدوم آپارتمان و خونه هست!؟

9-یاس سفید؛ زیباترین گیاه مناسب اتاق خواب

مزیت نگهداری یاس سفید در اتاق خواب: گیاهی مقاوم + رونده

نور: نور زیاد

آبیاری: در فصل سرد کم + در فصل گرما روزانه

سمی بودن: سمی نیست

گل یاس سفید، رایحه‌ای خوش دارد که حضور این گیاه در اتاق خواب احساس آرامش را در فضا تزریق می‌کند. یاس سفید، خواب راحت و پر از احساس را به شما هدیه می‌دهد. به همین دلیل این گل برای اتاق خواب بسیار مناسب است زیرا هم فضا را پر از زیبایی می‌کنید و کیفیت خواب را افزایش می‌دهد.

10-ساکولنت؛ گیاه مناسب اتاق خواب

مزیت نگهداری دراسنا در اتاق خواب: نگهداری بسیار آسان + مقاومت بالا

نور: متوسط حتی مصنوعی + غیرمستقیم

آبیاری: در فصل گرم آبیاری متوسط + فصل زمستان ماهی یک بار

سمی بودن: سمی نیست

در زمان نگهداری از این گیاه کم توقع حتما به میزان آبیاری گیاه دقت داشته باشید، زیرا ساکولنت ها در فصل زمستان به خواب زمستانی می‌روند به همین دلیل باید آبیاری آن ها به شدت کاهش یابد. از جمله مهم‎‌ترین مزیت ساکولنت‌ها در خانه، نگهداری بسیار آسان است که در کمترین زمان لازم می‌توانید مایحتاج ساکولنت‌ها را فراهم کنید. همچنین به راحتی می‌توانید برای تکثیر این گیاه اقدام کنید، تکثیر ساکولنت بسیار آسان و سریع است.

منبع: وی آی پی شاپ




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4v5opp

اخبار داغ