طرز تهیه کیک هل و گلاب | مواد لازم کیک هل و گلاب

کیک هل و گلاب، میان وعده جذاب برای دورهمی ها + طرز تهیه

بیا بهت یاد بدم برای عصرونه کیک هل و گلاب درست کنی و از طعم و مزه آن لذت ببرین.
1403/05/18 10:45
کیک هل و گلاب، میان وعده جذاب برای دورهمی ها + طرز تهیه

کیک هل و گلاب، یکی از خوشمزه ترین کیک هایی که مناسب عصرانه و دورهمی ها است. برای همین در این مطلب از سایت سبک زندگی طرز تهیه کیک هل و گلاب رو بهتون آموزش میدیم. با ما همراه باشین تا طرز تهیه کیک هل و گلابرو یاد بگیرین.

مواد لازم کیک هل و گلاب
آرد ۳ لیوان
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱٫۵ لیوان
شیر ½ لیوان
گلاب ⅓ لیوان
روغن مایع ½ لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق مرباخوری
پودر هل ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک هل و گلاب

مرحله اول

برای تهیه کیک هل و گلاب خوشمزه ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر و هل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن به مدت ۲ تا ۳ دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت مواد کشدار و رنگشان سفید شود.

بیشتر بخوانید: کیک کُمُش دِن؛ کیک خوشمزه ترکمنی + طرز تهیه

مرحله دوم

در این مرحله شیر، گلاب و پودر هل را به ترتیب اضافه می کنیم و هر کدام را به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود.

مرحله سوم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس دو مرتبه الک می کنیم. در ادامه مجددا ترکیب آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم و روی مواد درون کاسه الک کرده و با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه مایه کیک کاملا یکدست و منسجم شد، قالب کیک را با روغن جدا کننده کیک یا کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم و با لیسک آنرا درون قالب کیک پخش می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب کیک را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب های موجود در مایه کیک از بین بروند. در ادامه قالب را در طبقه وسط فر که از قبل گرم کرده ام قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت حدودا ۴۵ دقیقه بپزد.

بیشتر بخوانید: کیک خامه ای اقتصادی و فوری با نان تست + طرز تهیه

مرحله ششم

پس از گذشت ۳۵ دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم و در صورتی که به طور کامل پخته بود، از فر خارج می کنیم. در ادامه کیک را از قالب خارج می کنیم و روی توری مشبک قرار می دهیم تا خنک شود، سپس به صورت دلخواه برش می زنیم.

منبع: نکته چی




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4vq5mz

اخبار داغ