فواید هسته زردآلو | خواص هسته زردآلو برای کودکان | خواص هسته زردآلو در بارداری

هرگز هسته زردآلو رو دور ننداز! | خواص حیرت انگیز هسته زردآلو که نمی دونستین!!

در این مطلب از سایت سبک زندگی به خواص هسته زردآلو می پردازیم تا دیگه این ماده پرفایده را دور نیندازید.
هرگز هسته زردآلو رو دور ننداز! | خواص حیرت انگیز هسته زردآلو  که نمی دونستین!!

یکی از خواص هسته زردآلو در طب اسلامی که به آن اشاره شده است، دارا بودن آمیگدالین است. تحقیقاتی که در آزمایشگاه انجام شده است، آمیگدالین را به عنوان یک ماده با خاصیت ضد سرطانی تشخیص دادند؛ اما این مسئله در آزمایشات موسسه ملی سرطان تایید نشده است. با این حال در ساخت برخی داروهای درمان سرطان از خواص هسته زردآلو استفاده می‌کنند. به دلیل خواص هسته زردآلو خشک شده در عملکرد ضد سرطانی آن، به افرادی که احتمال بالایی برای ابتلا به سرطان دارند و یا کسانی که از آن بهبودی پیدا کرده‌اند، توصیه می‌شود به تعداد بسیار کم در روز هسته زردآلو میل کنند، تا با مصرف زیاد آن به عوارض مصرف هسته زردآلو دچار نشوند.

 

خواص هسته زردآلو برای کودکان

کودکان اغلب پس از مصرف زردآلو که خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد، علاقمند هستند هسته آن را بشکنند و از طعم خوب مغز هسته زردآلو استفاده کنند. با این حال، وجود خواص هسته زردآلو برای کودکان هنوز به اثبات نرسیده است و بهتر است از مصرف بیش از اندازه آن خودداری کنند. شاید مصرف تا حدود ۵ عدد از این ماده برای بزرگسالان مشکلی ایجاد نکند، اما بهتر است به دلیل تشکیل موادی شبیه به سیانور در بدن، کودکان از مصرف هسته زردآلو خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز انجیر خشک برای مردان!

خواص هسته زردآلو در بارداری

هسته زردآلو دارای آمیگدالین است و به همین دلیل می‌تواند مسمومیت سیانید ایجاد کند. نه‌تنها هیچ‌گونه خواص هسته زردآلو در بارداری و دوران شیردهی به اثبات نرسیده است؛ بلکه توصیه می‌شود خانم‌های باردار و شیرده از مصرف مغز هسته زردآلو در این دوران خودداری کنند.

حاوی تیامین و اسیدهای چرب امگا 3 است

دانه های زردآلو حاوی سطوح بالایی از تیامین است که به عنوان ویتامین B1 نیز شناخته می شود، که برخی تحقیقات نشان می دهد ممکن است به کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب کمک کند.تیامین ممکن است فشار پمپ (سیستولیک) و پر کردن (دیاستولیک) را به و از قلب تحریک کند و احتمالاً به پیشگیری از نارسایی احتقانی قلب کمک می کند.

علاوه بر این، در یک مطالعه انجام شده در نیوزیلند، نتایج نشان داد که تیامین ممکن است اثرات مفیدی در کاهش سطح فشار خون در افراد مبتلا به هیپوگلیسمی در مراحل اولیه داشته باشد.دانه زردآلو همچنین حاوی امگا 3 است، یک اسید چرب ضروری که بدن به تنهایی قادر به تولید آن نیست. به گفته دانشگاه هاروارد، امگا 3 ممکن است گردش خون را بهبود بخشد و ضربان قلب را کاهش دهد.

 دانه های زردآلو  اثرات التهاب و آرتریت را کاهش می‌دهد.

دانه های زردآلو همچنین به دلیل پتانسیل خود در کاهش التهاب شناخته شده اند. تحقیقات نشان می دهد که محتوای فیبر موجود در دانه ها ممکن است اسید و سایر سموم را در بدن به دام بیندازد و به حذف آنها کمک کند.مطالعات نشان می دهد که دانه های زردآلو حتی ممکن است از موارد شدید التهاب مانند آرتریت حمایت کند. در یک مطالعه کره جنوبی که بر روی موش های مبتلا به آرتریت انجام شد، هسته زردآلو در کاهش درد مرتبط با آرتریت موفق بود.

بیشتر بخوانید: قبل از خواب، حتما بادام بخورید! + دلیل

کلسیم موجود در دانه‌های زردآلو برای سلامت استخوان‌ها ضروری است

دانه‌های زردآلو حاوی کلسیم معدنی استخوان‌ساز هستند. کلسیم یک ماده مغذی ضروری است که بدن شما قادر به تولید آن نیست. بنابراین مصرف روزانه کلسیم کافی برای سلامتی شما حیاتی است.کلسیم با کمک به بازسازی سلول های استخوانی و افزایش تراکم استخوان به سلامت استخوان کمک می کند. کمبود کلسیم می تواند منجر به شکنندگی استخوان هایی شود که مستعد آسیب هستند.

 B17 و روی موجود در دانه های زردآلو ممکن است درد گوش را کاهش دهد

همانطور که گفته شد، B17 دارای ویژگی های سرکوب کننده التهاب است که ممکن است با به دام انداختن اسید و سموم در بدن و کمک به حذف آنها، اثر گوش درد را کاهش دهد.علاوه بر این، روی موجود در دانه‌های زردآلو ممکن است به مبارزه با عفونت‌ها و بیماری‌های گوش کمک کند. این ریزمغذی به فعال شدن و تولید سلول‌های T کمک می‌کند که سلول‌های مدافع بدن ما هستند که باکتری‌ها، ویروس‌ها و سایر بیماری‌های مضر را شناسایی و از بین می‌برند.

 آهن و فسفر موجود در دانه زردآلو ممکن است خستگی و خستگی را کاهش دهد.

دانه زردآلو حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی آهن و فسفر است که هر دو به حفظ انرژی و کاهش خستگی و خستگی کمک می کنند.آهن به افزایش حجم خون و سطح اکسیژن کمک می کند و بدن ما را سالم، قوی و پرانرژی می کند. فسفر ارتباط مستقیمی با تولید انرژی در بدن دارد. کمبود هر یک از این مواد مغذی ممکن است منجر به خستگی، ضعف عضلانی شود و ممکن است باعث کندی عملکرد طبیعی سیستم‌های بدن شما شود.

بیشتر بخوانید: خواص خوشمزه ترین میوه نوبرانه بهار؛ چاقاله بادام!

 هسته زردآلو برای سلامت تنفسی بدن مفید است

هسته زردآلو برای قرن ها در طب سنتی چینی برای حمایت از سلامت تنفسی استفاده می شود.مطالعات نشان می دهد که مواد فعال موجود در دانه های زردآلو ممکن است به عنوان خلط آور یا موادی که ترشحات راه هوایی را افزایش می دهند، با افزایش محتوای آب عمل کنند. افزایش محتوای آب به بدن اجازه می دهد تا بیماری هایی را که می تواند باعث التهاب، عفونت، حملات آسم، واکنش های آلرژیک و سایر مشکلات تنفسی شود را دفع کند.

منلع: غفاری دیت




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4y87wj

اخبار داغ