رفع لک‌ های رسوبی روی برگ گیاهان آپارتمانی | تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی | برق انداختن برگ گیاهان آپارتمانی

رسوب روی برگ گیاهان آپارتمانی رو چجوری تمیز کنیم؟ + روش

اگه نمی دونی برای رفع لک‌ های رسوبی روی برگ گیاهان آپارتمانی چیکار کنی با سبک زندگی همراه باش تا من بهت بگم چیکار باید کنی.
رسوب روی برگ گیاهان آپارتمانی رو چجوری تمیز کنیم؟ + روش

اگه روی برگ‌های گیاهتان لک‌های رسوبی شکل ایجاد شده است، لازم است بدانید که این لک‌ های رسوبی روی برگ گیاهان آپارتمانی  شکل به دو دلیل ایجاد می‌شوند. دلیل اول، آبیاری سخت یعنی آبیاری با آبی است که دارای املاح زیاد می‌باشد. دلیل دوم لک‌ های رسوبی روی برگ گیاهان آپارتمانی  استفاده بیش از حد از کود. در ادامه روش‌های تمیز کردن لک‌ های رسوبی روی برگ گیاهان آپارتمانی را بررسی خواهیم کرد.

روش‌‌های تمیز کردن برگ رسوب گرفته‌ گیاهان

برای جلوگیری از ایجاد رسوب روی برگ گیاهان و تمیز ماندن آن‌ها بهتر است 2 بار در ماه برگ گیاهان خود را تمیز کنید. برای این تمیز کردن برگ گیاهان می‌توانید از یکی از روش‌های زیر کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ توصیه برای جلوگیری از قارچی شدن گیاهان آپارتمانی

تمیز کردن برگ گیاه با آب

اما این روش، به طور کامل لک‌های رسوب گرفته گیاه را از بین نمی‌برد و بعد از خشک شدن، می‌بینید که بخشی از لک‌ها هنوز باقی مانده است.

تميز كردن برگ گياهان با آبلیمو

در روش تميز كردن برگ گياهان با آبلیمو، ابتدا دستمال خود را با کمی آبلیمو مرطوب کنید و روی سطح برگ‌ها بکشید. با این روش برگ‌ها کاملا تمیز شده و هیچ لکی روی برگ‌ها بجا نمی‌ماند.

تمیز کردن برگ گل با پارچه مناسب

استفاده از پارچه‌های نرم و لطیف که اندکی مرطوب و نمناک باشند، برای از بین بردن شوره برگ گیاهان، بسیار مناسب هستند. در هنگام تمیز کردن برگ‌ها با پارچه، حتما دقت کنید که به آهستگی آن را بر روی برگ گیاه کشیده و حتما با قرار دادن کف دست خود در زیر برگ‌ها از آسیب به آن‌ها جلوگیری کنید. از این روش می‌توانید جهت از بین بردن لکه آب روی برگ گل نیز استفاده کنید.

تمیز کردن برگ گیاه با شیر

مخلوط آب با شیر می‌تواند علاوه بر پاک کردن سطح برگ‌ها به براق كردن برگ گل و شفافیت آن هم کمک کند. شیر همچنین به دلیل خاصیت ضدمیکروبی و ضدباکتریایی که دارد باعث حذف بعضی از آفات همچون شته و شپشک آرد آلود از سطح برگ بعضی گیاهان می‌شود.

بیشتر بخوانید: علت سفیدک زدن گیاهان آپارتمانی چیه؟

تمیز کردن برگ گیاه با روغن زیتون

اغلب پرورش دهندگان گل و گیاه استفاده از روغن زیتون خالص و طبیعی را به منظور براق کردن سطح برگ گیاهان توصیه کرده و معتقدند که روغن زیتون با حذف آلودگی‌های موجود از روی برگ‌ها به باز شدن روزنه‌ها و تنفس بهتر گیاه کمک خواهد کرد

اما استفاده بیش از حد از این روغن جهت تمیزی و براقیت برگ‌ها، باعث انباشته شدن چربی بر روی سطح برگ‌ها خواهد شد و چربی‌ها می‌توانند عاملی برای جذب گرد و غبار، بسته شدن منافذ و روزنه‌های گیاهی و تجمع آفات باشند.منبع: کافه گلدون




کپی لینک کوتاه خبر: https://sabkezendegi.net/d/4y89re

اخبار داغ